Fälgstripes?

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Har införskaffat några rullar fälgstripes som jag tänkte slänga på hojen snart, men vid närmare eftertanke är det ju gaanska noggrant & tålamodskrävande arbete..
Nån som har nåt bra tips på hur man ska få det perfekt?
Eller kanske nån vänlig själ som kan tänkas göra arbetet mot nån sorts ersättning?

Thank U, på förhand!

Av med hjulet.
Tvätta rent.
Lägg det på en hink.
Sätt dig på en pall.
Sen är saken biff.:tummenupp

Dal-Mausen

Läste i nån tråd att en kille hade fäst en penna i ett snöre i navet och sen ritat runt fälgen med sträckt tråd. Då fick han en perfekt linje att följa.

Läste i nån tråd att en kille hade fäst en penna i ett snöre i navet och sen ritat runt fälgen med sträckt tråd. Då fick han en perfekt linje att följa.

Ok, ja tänkte mig nåt liknande men man har ju bara en chans på sig, o så billigt är det inte så man vill köpa nytt igen.

Hej,

Hade samma bryderi själv, men hittade till slut ett märke som bifogade en applikator i form av en liten plastbit som samtidigt tryckte fast stripen när man följde innerkanten på fälgen. Fiffigt tyckte jag. Har själv inte provat ännu dock, så jag kan inte svara för hurvida det funkar bra eller ej. Motrax hette märket i.a.f.

/frezon

hittade till slut ett märke som bifogade en applikator i form av en liten plastbit som samtidigt tryckte fast stripen när man följde innerkanten på fälgen.
Den har jag testat. Funkar kanonbra! Mkt enklare än att klistra "för hand".

Upp på depåstöd, sätt tummen på stripsen där du vill ha den, snurra på däcket med andra handen, medan du håller tummen kvar på samma ställe, eller hur man ska förklara. Funkade bra att göra så med Micro's stripes för bilar, billigt var det med.

En film säger mer änn ja ni förstår :tungan
[YOUTUBE-ID]lZUCmPTVY9k[/YOUTUBE-ID]

Tackar!
Ja, det såg ju verkligen enkelt ut! Men så har han antagligen gjort det tusen ggr innan också..

Det blir bättre om man gör det snabbt..ett litet tips för dig som tydligen köpte samma sak svindyrt som andra köper nästan gratis är väl att köpa en rulle eltejp att öva in snitsen med..
Sen till nästa hoj så springer du över till den lokala tryckerifirman o ber dem skära ut några längder åt dig för några tior oså kan du dessutom välja bland minst 2 dussin färger :tungan

Jag har beställt från staterna genom ebay. Jag får dem färdigskurna för att passa mina hjul, och betalar bara 70 kr för två hjul (och ett extra om man sabbar ena). De är uppdelade i fyra bitar till varje hjul.

äh det är bara att testa sig fram... en sån rulle räcker oftast till dubbla omgångar så du kan misslyckas någon gång innan du får kläm på det... :tummenupp
Sen är det ju det där med tålamodet... Jag har inget så mina fälgstripes ser förjävliga ut om man går nära... (Men ingen får iofs gå nära min hoj heller:D )

Köp färdigböjda! :-) Hur lätt som helst att montera
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cust...ryZ35593QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
QUOTE]

Har handlat av denna Bill på dunstangraffix jag med. Han är riktigt snabb att både tillverka special och att skicka. Jag hämtade ut 20st set igår från honom.
Maila honom så har han skickat dig ett förslag, fått betalt, skurit ut och skickat inom en timme som han gjorde för mig. (Jag mailade kl. 22:00...)
Jag fick egen text med flames på (spegelvända för andra sidan) på 4dagar hem till brevlådan.
Han skickar om du har specialbeställning en smidig betalningslänk via googlecheckout. Så du behöver ej regga dig på eBay om du inte vill.
Funkar kanon.

Dal-Mausen

Back