Har ett märkligt problem, eller problem och problem. Handlar kanske mest om att jag inte vågar.
Kollade upp lite info om skruvarna (till skivbromsarna) till KTM exc och KTM Duke.
6X16 WS = 8 EXC
6X20 WS = 8 Duke om jag minns rätt
WS är det stigning? Så siffran 8 representerar något?
Iaf så passar inte mina dukeskruvar i EXC fälgarna när enda skillnaden är att de är 4mm längre.
Behr fälgar är det vi pratar om. Är det någon som vet spontant vad det är för mått på era skruv. Är det helt enkelt jag som är kärring och inte vågar skruva i dem ordentligt trots att det tar tvärstopp när man dragit ett halvt varv?
Hålet mäter nämligen 4.5mm Vilket är för litet enligt mig för en M6 skruv. Därför jag funderade på " storlekar? Men på en Tysk fälg.
Kan även passa på och fråga om bakstötdämparen skall glappa? Gäller en CR 500. Slitet lager till stötdämparen eller ska det helt enkelt vara så? Märkt att den är skavd i ramen vilket tyder på att dne har suttat lös förut med.
Snabba svar uppskattas. Vill gärna provköra idag.
Kollade upp lite info om skruvarna (till skivbromsarna) till KTM exc och KTM Duke.
6X16 WS = 8 EXC
6X20 WS = 8 Duke om jag minns rätt
WS är det stigning? Så siffran 8 representerar något?
Iaf så passar inte mina dukeskruvar i EXC fälgarna när enda skillnaden är att de är 4mm längre.
Behr fälgar är det vi pratar om. Är det någon som vet spontant vad det är för mått på era skruv. Är det helt enkelt jag som är kärring och inte vågar skruva i dem ordentligt trots att det tar tvärstopp när man dragit ett halvt varv?
Hålet mäter nämligen 4.5mm Vilket är för litet enligt mig för en M6 skruv. Därför jag funderade på " storlekar? Men på en Tysk fälg.
Kan även passa på och fråga om bakstötdämparen skall glappa? Gäller en CR 500. Slitet lager till stötdämparen eller ska det helt enkelt vara så? Märkt att den är skavd i ramen vilket tyder på att dne har suttat lös förut med.
Snabba svar uppskattas. Vill gärna provköra idag.
Last edited: