fälgfråga z1000 2010

Plutten, det kan vi ju prata om över en kopp kaffe, du har ju redan bevisat att den personen hade fel.
Men, har man haft hojkort i två månader så kanske man ska lära känna sin hoj först.
Det handlar om en Kawa Z1000, jag har haft en och den kanske inte är helt optimal att montera slicks på med tanke på fjädringskomponenterna, men vad vet jag, gubbjävel som du sa :mad:

:krama:krama:krama Gillar dig o förstår dig! Jag hade nog fel när jag ser hans förutsättningar :gnissla

:krama:krama:krama Gillar dig o förstår dig! Jag hade nog fel när jag ser hans förutsättningar :gnissla

Stort av dig :krama

Till TS:köp inte slicks för att vara cool på en bankörning, ingen bryr sig om vad du har för däck, det dom däremot bryr sig om är hur du uppför dig på banan.
Första gången du kör bana så bör du åka i långsam/nybörjargrupp för att känna efter lite.
Är du så pass duktig att du vill flytta upp i en snabbare grupp, så är det inte du eller dina slicks som avgör det, det avgör ansvarig för körningen.
Köp bra sportdäck till hojen, tips om vad finns det mängder av.

hmm får nog ändra i mitt första inlägg tror jag :va visste att det var skillnad men inte sån, som att man måste ha värmare elverk mm. Får ta och lyssna på er som uppenbarligen pysslat med det här ett tag.

Som ni skrev. det finns lika många åsikter om däck som det finns förare, men om ni skriver ett par stycken baserat på vad de flesta använder så blir det enklare för mig att välja.

Hur var det med Diablo Rosso då? funkar dom för en bandag eller är det kassa däck?

Hur var det med Diablo Rosso då? funkar dom för en bandag eller är det kassa däck?

Dom är jättebra.
Liksom Michelin, Dunlop, Metzeler, osv :)

Förresten, vad sitter det på den nu?
Bridgestone Battlax nånting, eller?

Last edited:
...
Om han hade gett oss lite mer info kanske man kunnat leda honom
...

hmm vilken mer info kan jag ge? självklart vill jag ju inte påstå att jag kör som en sopa (men vem är jag egentligen att bedöma det då jag som sagt endast haft kortet i 2mån :) )
Min målsättning är ju att bli bättre på att köra såklart, men jag vill ju inte ge mig ut och köra på bana med ett par däck som kanske är såphala(det var därför jag ville ha slicks, men nu är jag en aningens klokare efter era inlägg).

Dom är jättebra.
Liksom Michelin, Dunlop, Metzeler, osv :)

Förresten, vad sitter det på den nu?
Bridgestone Battlax nånting, eller?

Pirelli Diablo Rosso

Last edited:
Pirelli Diablo Rosso

Tja,

Låt dina Pirelli sitta på. Det finns ingen som helst anledning att byta.
Det som blir som extra grädde på moset om det skulle bli regn är att du kan åka vidare och du behöver inte gå i depå och byta slicksen mot andra däck.

Att köra på bana kan kännas lite läskigt första gången och man kan lätt tro att man behöver helt annan utrustning på hojen är vad man har på vägen, men det stämmer inte alls.
Det kan vara så att när du börjar åka på lite fortare så kan du spara lite gummi genom att ha lite "raceigare" däck, men det är inget krav.

Boka upp dig på några SMC-kurser till våren så kanske vi ses !

/ Göran
SMC Instruktör

Tja,

Låt dina Pirelli sitta på. Det finns ingen som helst anledning att byta.
Det som blir som extra grädde på moset om det skulle bli regn är att du kan åka vidare och du behöver inte gå i depå och byta slicksen mot andra däck.

Att köra på bana kan kännas lite läskigt första gången och man kan lätt tro att man behöver helt annan utrustning på hojen är vad man har på vägen, men det stämmer inte alls.
Det kan vara så att när du börjar åka på lite fortare så kan du spara lite gummi genom att ha lite "raceigare" däck, men det är inget krav.

Boka upp dig på några SMC-kurser till våren så kanske vi ses !

/ Göran
SMC Instruktör

Will do :)

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...