Fälgfärg

Du bör ju matta ner ytan innan du lackar så är det ALLTID. Putsduk är smidigt på fälgar så man kommer åt på alla ställen.

Jag ska göra gula fluorescerande fälgar till min banhoj. De är nylackade i blått. Kommer att slipa och matta ner fälgen, lägga en mattvit grund och sen på med den fluorescerande färgen. Kommer inte bli show-resultat, men inte det jag är ute efter. Det ska bara funka, lättare än så är det nog inte ;)

Jag lackade nyss mina fälgar med biltemas färg, och då slipade jag bara den gamla färgen, det fäste bra. Dock gillade jag inte resultat ändån, dels blev det aldrig riktigt vitt (däremot den silvriga blev bra som jag hade förra gången), dels blev inte ytan riktigt slät. vilket skulle göra det till ett helvete att hålla rent. Målade riktig 2k färg på istället, det har jag gjort förut med bra resultat, är dock lite snabbare och smidigare med sprayburk, specielt om man behöver bättra på nånstans.

Grundarbetet är halva jobbet, ibland t.o.m mer än så. Slarva aldrig med grundarbetet!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon