Fälgfärg

Du bör ju matta ner ytan innan du lackar så är det ALLTID. Putsduk är smidigt på fälgar så man kommer åt på alla ställen.

Jag ska göra gula fluorescerande fälgar till min banhoj. De är nylackade i blått. Kommer att slipa och matta ner fälgen, lägga en mattvit grund och sen på med den fluorescerande färgen. Kommer inte bli show-resultat, men inte det jag är ute efter. Det ska bara funka, lättare än så är det nog inte ;)

Jag lackade nyss mina fälgar med biltemas färg, och då slipade jag bara den gamla färgen, det fäste bra. Dock gillade jag inte resultat ändån, dels blev det aldrig riktigt vitt (däremot den silvriga blev bra som jag hade förra gången), dels blev inte ytan riktigt slät. vilket skulle göra det till ett helvete att hålla rent. Målade riktig 2k färg på istället, det har jag gjort förut med bra resultat, är dock lite snabbare och smidigare med sprayburk, specielt om man behöver bättra på nånstans.

Grundarbetet är halva jobbet, ibland t.o.m mer än så. Slarva aldrig med grundarbetet!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!