Fälgbygge

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Jag har ett par gamla fälgar till en suzuki gsx400R som jag hade tänkt anpassa till min wr400 och på så vis komma undan med ett par billiga motardfälgar.

men jag grunnar lite på vad man brukar ha för dimentioner på motarddäck?

juat nu sitter ett 140-18" på bakfälgen... jag undrar om inte det blir lite smalt.. vilken minsta bredd är rekomenderad?

skulle även vilja ha lite tips på skojiga däck för gatkörning. sparsam som man är så vill jag inte välja det dyraste alternativet....inte i början iallfall.

//Droopfy

Droopfy skrev:
Jag har ett par gamla fälgar till en suzuki gsx400R som jag hade tänkt anpassa till min wr400 och på så vis komma undan med ett par billiga motardfälgar.

men jag grunnar lite på vad man brukar ha för dimentioner på motarddäck?

juat nu sitter ett 140-18" på bakfälgen... jag undrar om inte det blir lite smalt.. vilken minsta bredd är rekomenderad?

skulle även vilja ha lite tips på skojiga däck för gatkörning. sparsam som man är så vill jag inte välja det dyraste alternativet....inte i början iallfall.

//Droopfy

finns ju gatudäck o köpa till 18/21 däck oså..de e väl allra billigast..
jag var med o körde med en 250 cross med såna däck o han pinna på rätt bra ändå..

:)

men vilken bredd är rekomenderad?

jag är inte säker på att det går att få på bredare sulor än 150 på dom fälgarna.

vilken bredd kör ni med? 160? 180?

Droopfy skrev:

jag är inte säker på att det går att få på bredare sulor än 150 på dom fälgarna.

ja jag kör 150..de är de väl många som gör..
:)

men finns de nå bra däck i dom bredderna o få tag i då?

aj shit... inte 140-18"

det är ju 140-17"
det kan slå slint ibland.

Har 160/60-17" bak & 120/70-17" fram! Borde väll funka utmärkt med 150 tycker jag!

vad är själva fälgbredden då?

Droopfy skrev:

Det går med 160, vill du ha bildbevis? Men tänker du "köra" med hojen sen är väl 150 eller 140 säkrare alternativ.

Billiga däck som passar är väl däck från 125jr-klassen. De kör 150 bak har jag för mig. Dunlop 207/208 GP däck.

Back