Fälgband i kevlar

Wheeliedevil skrev:
Någon som vet var man får tag på detta? Pris och hur i helvete får man på det på fälgen :va

http://www.southbayriders.com/forums/uploads11/101984.jpg
Jag antar att det är slanglöst du är ute efter och inte själva kolfibertejpen för den syns ju inte med däck på iaf. :) Isf kan du ta kontakt med husa harry, han har fixat sånt till Martin Lind, Stambeck och många fler. Kostar några hundringar.

Men vill du absolut ha tejpen så finns lite pris och mer info här: http://www.eurochoiceimports.com/Motorcycle/tubelessKit.htm

RookieSM skrev:
Jag antar att det är slanglöst du är ute efter och inte själva kolfibertejpen för den syns ju inte med däck på iaf. :) Isf kan du ta kontakt med husa harry, han har fixat sånt till Martin Lind, Stambeck och många fler. Kostar några hundringar.

Men vill du absolut ha tejpen så finns lite pris och mer info här: http://www.eurochoiceimports.com/Motorcycle/tubelessKit.htm
Nej, att det inte syns är jag medveten om och vem bryr sig om bandet är i kevlar. Det var mest för att ha ett hållbart och bra fälgband. Hittade bilden när jag snokade runt lite. Jasså det går att fixa slanglöst? Det kanske man skulle göra. Är ju något smidigare men håller det? Pengarna man lägger på det sparar man ju ändå på slangar och framförallt tid och bök vid krängning ute på fält.

MANGAN skrev:

Era analfabeta tröghjärnor!!

Det är för att slippa slangen! Fixar du det med silvertejp MANGAANNN??

Anfäkta å anamma!!

Båtsman skrev:
Vad är det för fel på silvertejp?

MANGAN skrev:

HenRRik skrev:
Era analfabeta tröghjärnor!!

Det är för att slippa slangen! Fixar du det med silvertejp MANGAANNN??

Anfäkta å anamma!!

Analfabet tröghjärna kan du va själv ja svarade bara på Båtmannens fråga!!! :fakta

...O så vitt ja vet är det inget fel på silver tejp :va ...det borde väl du veta om någon :fakta IDIOT!!! :fakta :tungan :hihi

Barrett skrev:
Nej.

Att tänka på om man vill köra slanglöst är att man bör ha en kompressor med lite kräm i för att poppa på däcken.
Lite fel där...
Det är en kompressor med sylt man behöver :fakta :kocko

Och allvarligt talat så har skåningen helt rätt...
Innerkanterna på ekerhjulen är inte gjorda för det vilket KAN ställa till bekymmer när man ska poppa däcken. Men har man rejält med flås så löser det sig.
Våra prover har faktiskt visat att de husahjul som byggts om lämpat sig bättre än de KTM-hjul som provats. Av nån jäkligt konstig anledning verkar det skilja lite på dem.

Wheeliedevil skrev:
Tuss mé dig! Jag har faktiskt sett en kille som hade det på en HD plus att han hade lagt silicon runt nipplarna men jag har för mig att det strulade..

:pannkyss :pannkyss

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...