Fälgar Aprilia RS250

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Hejsan. Jag köpte ett set extra fälgar (till regndäck) men upptäckte efteråt att det skiljer på axeldiameter. Så nu ligge jag inne med ett par (fina gatfälgar) med 20mm framaxel. Byter gärna mot några rimliga fälgar till 30mm axel fram. Någon?

Hejsan. Jag köpte ett set extra fälgar (till regndäck) men upptäckte efteråt att det skiljer på axeldiameter. Så nu ligge jag inne med ett par (fina gatfälgar) med 20mm framaxel. Byter gärna mot några rimliga fälgar till 30mm axel fram. Någon?

Har ingen koll på de fälgar just du köpt, men kolla så det inte är möjligt att byta lagren och distanserna och ändra till 30mm axel om du har det.

Eller du kanske redan kollat det och det inte går, inte mycket att göra då.

Har ingen koll på de fälgar just du köpt, men kolla så det inte är möjligt att byta lagren och distanserna och ändra till 30mm axel om du har det.

Eller du kanske redan kollat det och det inte går, inte mycket att göra då.

Kikade lite på det. För att få 10mm större hål så behöver jag lager som är 5mm tunnare och det blir nog svårt gissar jag. Lagrets yttermått kan jag ju inte ändra. Men vet någon var jag kan hitta expertråd om lager?

Förtydligande: Min RS250 är -98 med 30mm framaxel, och min extrafälg är tydligen från RS250 95-97 som har 20mm framaxel.

Kikade lite på det. För att få 10mm större hål så behöver jag lager som är 5mm tunnare och det blir nog svårt gissar jag. Lagrets yttermått kan jag ju inte ändra. Men vet någon var jag kan hitta expertråd om lager?

Förtydligande: Min RS250 är -98 med 30mm framaxel, och min extrafälg är tydligen från RS250 95-97 som har 20mm framaxel.

Var inte för säker på att det inte går att hitta lager.

Du kan kolla med momentum, de säljer SKFs sortiment av lager och har hyfsad koll

2932392 Var inte för säker på att det inte går att hitta lager.

Du kan kolla med momentum, de säljer SKFs sortiment av lager och har hyfsad koll
Nu vet jag inte hur det är med momentum överlag sett men om dom säger att det inte finns så lita inte på det. Jag hade ett helvete o hitta lager till min R1, dom hade ingen koll på sitt egna sortiment och sa att lager inte fanns som i verkligheten fanns och tvärtom.

Nu vet jag inte hur det är med momentum överlag sett men om dom säger att det inte finns så lita inte på det. Jag hade ett helvete o hitta lager till min R1, dom hade ingen koll på sitt egna sortiment och sa att lager inte fanns som i verkligheten fanns och tvärtom.

Kolla med Nomo i stockholm. det finns flera kataloger
att ladda ner.
http://www.nomo.se/svenska/index.html
//L

Lager

Ska man ha tag pa lager sa ar det bra att forst av allt soka pa t.ex. SKF:s site. Dar finns hela huvudkatalogen + i princip allt de o.h.t tillverkar med alla matt o ovriga relevanta data. Har man ratt lagerbeteckning med sig nar man besoker ex. vis Momentum ar det lattare och gar vansinnigt mkt snabbare.

Hej boys, tack för tipsen. Jag tror faktisk det borde gå. Jag har nu avmonterat framfälgen och mätt och jämfört. Den nyare framaxeln från 98 är 30mm i vänster gaffelben men smalnar av till 25mm genom själva hjulet. Den äldre framfälg 95-97 har 20mm hål. Då borde det gå att hitta ett lager som är 2,5mm tunnare. Ska prova. Tack för tipsen. Men nu droppar jag det och kör till Anderstorp för NEC/ERF.

*/ ?>
Back