Fäjsbook, ta bort någon för politisk tillhörighet?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Töntigt ämne jag vet ;)

Det har sen valet varit populärt att skriva i sin status, " Är du Sverigedemokrat, ta bort mig som vän".

Är inte Sverigedemokrat, men är förbannat lack på dumma människor, tex. har jag aldrig skrivit "Är du vänster, ta bort mig som vän", dvs, jag är tolerant och kan debattera med folk och uppskattar folk för vad dom är och inte vad deras röstsedel säger.

Nu till problemet, jag lacka på att en nyexxad journalist i vänskapskretsen satte statusen och jag tog bort han, följt av att jag är white thrash och dum i huvudet.

Men är det accepterat att dumpa vänner IRL för att de är sossar, vänster eller miljöpartister?

:)

Fejsbook...

Sätt en egen status, "om du sorterar bort fejsbokvänner beroende på politiska åsikter, sortera bort mig, oavsett vad du själv har för politisk hemvist."

Vad fan hände med "Vi gillar olika" ?

gäller det bara om man gillar samma olika som alla andra?

Last edited:
Det är ju inte politiskt eller socialt ok att skriva nått illa om dom röda partierna i sin satus på FB. Alla vet ju att det bara är sossar/vänster/miljöduds som värnar om sina medmänniskor, medans "borgare" endast tänker på sig själva och på pengar. Där av så får bara snälla sossar/vänster/miljöduds skriva elaka saker. :7peta

Den statusen har jag aldrig sett bland mina vänner, men jag umgås ju inte med journalister så det kanske förklarar saken.
Rödstrumpor är ju lite lustiga i sin självgoda lilla värld. Dom älskar jämlikhet och rättvisa,men ingen får tycka eller tänka något som inte passar deras politiska åsikter. Förvirrande:3freak

Jag har för övrigt en såndär vänstertomte (som faktiskt startat ett eget litet "arbetarparti") som ibland säger lite väl världsfrånvända saker, så jag brukar diskutera lite med honom, och då blir man genast påhoppad av hela vänstermaffian som han har som vänner. :) Det kan vara riktigt underhållande att göra det nån gång varannan månad.

Sedan har jag rätt gott om folk i släkten som är såndär vänstermuppar. Men ingen av dem har satt en sån status iaf. Tror nog mer att det är de där gråsossarna som är så fruktansvärt livrädda för att inte vara politiskt korrekta som sätter sådana statusar.

Det är väldigt vänster att vilja hålla sig till de som tycker lika. Då kan de sitta med svart kajal och bröla om hur jävligt det är utan att behöva ta en diskussion. Fegt och outbildande om man frågar mig.
Det är diskussionerna som får oss att vrida, vända och kanske omvärdera våra åsikter.

Det är ju inte politiskt eller socialt ok att skriva nått illa om dom röda partierna i sin satus på FB. Alla vet ju att det bara är sossar/vänster/miljöduds som värnar om sina medmänniskor, medans "borgare" endast tänker på sig själva och på pengar. Där av så får bara snälla sossar/vänster/miljöduds skriva elaka saker. :7peta

Jag irriterade skiten ur en Greenpeace medlem genom att just påpeka att jag är borgare och bara bryr mig om mig själv, därför:
"Vill jag inte ge dig eller någon annan mina pengar, för dessa är mina!"

Jävlar vad hon gick loss, du är ett riktigt svin som bara tänker på dig själv, bla bla. Men jag stod kvar i säkert 20 min och diskuterade, mest för att hon var så het :tuttar. Sen kom hennes kärring chef och drog bort henne, skulle frågat om nr. :rolleyes:

Människor kommer alltid vara inskränkta på ett eller annat sätt. Baserar inte min umgängeskrets på deras politiska tillbehörighet. Vissa tycker inte om att bli motsagda. Själv tycker jag det är nyttigt att bli emotsagd även om jag fortfarande tycker att jag har rätt. Blir man aldrig utmanad på något vis blir det bara en ring av ryggdunkar och man blir en idiot som tar för givet att man har rätt i allt man säger. Vilket inte är nyttigt för någon.

Jag blir så less när partierna alltid ska ta upp att dom förlorat omröstningar på grund av att de andra har samarbetat med SD för att visa hur dåliga de är..

Det absolut värsta är att de stora vägrar se vad folk försöker säga när de röstar in ett parti som SD.

Alla som är oliktänkande mig kan ta bort sig själva från min lista :mad:

Det är väldigt vänster att vilja hålla sig till de som tycker lika. Då kan de sitta med svart kajal och bröla om hur jävligt det är utan att behöva ta en diskussion. Fegt och outbildande om man frågar mig.
Det är diskussionerna som får oss att vrida, vända och kanske omvärdera våra åsikter.

Konflikten är utvecklingens moder.
När två människor är överens är en överflödig.

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!