Vänder mig till er då ni haft bra koll tidigare.
Det gäller en Honda CB900 Boldor från 1979.
Jag har lite funderingar på vad som kan vara fel på min förgasare?
Symtom: När jag slår på bensinkranen på ON eller RES så flödar bensinen in i förgasarna, så pass mycket att det rinner ut ur "spillslangarna" som går från varje förgasares flotörhus. Alltså blir förgasarna helt fyllda på bensin och det rinner därför ur dessa rör trots att dräneringsskruven är fullt åtdragen. Kan det vara något annat fel än att flotören och alltså flotörnålen inte håller tätt trots att det är fullt i förgasarna?
Jag hade nämligen isär förgasaren och gjorde rent för 3:e gången men detta gjorde det inte bättre. Är enda lösningen att köpa nya flotörnålar? Tycker dock de som sitter i inte ser allt för slitna ut. Kan man böja på "tamparna" som flotörnålen sitter/hänger på för att stänga tidigare och kanske bättre, eller är det dumt att pilla på det?
Motorcykeln går trots att detta sker men skickar ut en väldigt massa bensin ur slangarna om jag inte har bensinkranen mellan OFF och ON för då verkar man ge ungefär så mycket bensin som motorcykeln tar upp.
Något annat jag lagt märke till är att det ryker ljus rök från cylindern, igår rök det endast från de två vänstra cylindrarna och idag rök det endast från de två högra cylindrarna. Tror ni detta endast beror på all poleringen som gjorts under vintern? Att det är aoutosol som fortfarande ligger kvar och blir varmt, eller vad kan det annars vara för fel?
Tacksam för alla svar!
Det gäller en Honda CB900 Boldor från 1979.
Jag har lite funderingar på vad som kan vara fel på min förgasare?
Symtom: När jag slår på bensinkranen på ON eller RES så flödar bensinen in i förgasarna, så pass mycket att det rinner ut ur "spillslangarna" som går från varje förgasares flotörhus. Alltså blir förgasarna helt fyllda på bensin och det rinner därför ur dessa rör trots att dräneringsskruven är fullt åtdragen. Kan det vara något annat fel än att flotören och alltså flotörnålen inte håller tätt trots att det är fullt i förgasarna?
Jag hade nämligen isär förgasaren och gjorde rent för 3:e gången men detta gjorde det inte bättre. Är enda lösningen att köpa nya flotörnålar? Tycker dock de som sitter i inte ser allt för slitna ut. Kan man böja på "tamparna" som flotörnålen sitter/hänger på för att stänga tidigare och kanske bättre, eller är det dumt att pilla på det?
Motorcykeln går trots att detta sker men skickar ut en väldigt massa bensin ur slangarna om jag inte har bensinkranen mellan OFF och ON för då verkar man ge ungefär så mycket bensin som motorcykeln tar upp.
Något annat jag lagt märke till är att det ryker ljus rök från cylindern, igår rök det endast från de två vänstra cylindrarna och idag rök det endast från de två högra cylindrarna. Tror ni detta endast beror på all poleringen som gjorts under vintern? Att det är aoutosol som fortfarande ligger kvar och blir varmt, eller vad kan det annars vara för fel?
Tacksam för alla svar!