FÖRBANNAT också!!!

Johan R1

Leker me min nya R1
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
R1 -02 & Minimoto
Har ju vart en hel del "wheelie-snack" ett tag här..
Ett gott råd: Glöm INTE att ha full rulle när du släpper ner framhjulet!!

Va ute o övade igår.. Går rätt bra.. kan köra hela ettan ut.. Men efter ett tag tyckte ja kåpan. (glas o hela skiten) verka sitta så löst.. Titta lite närmare o såg att en skruv satt kvar me nöd o näppe... OK tänkte ja.. där hade ja tur att den inte hade lossnat helt.. Försökte skruva tillbaka den men de gick inte då gängerna hade pajat..
Äh de e ju lugnt ska ju in på service imorrn (läs ida) så de fixar dom där..
O visst de gjorde dom. MEN de va inte de som va felet..
Staget som går från ramen o fram till kåpan hade spruckit vid den ena skruven.... :död

Ja insåg ju direkt va de berodde på.. Visste ju att vid nåra wheelies så smällde framhjulet i lite väl hårt. :huvet :huvet

Så om de nån som har ett sånt stag över så PM:A!!

Nu e hojen avställd då mekanikern inte rekommendera att köra då kåperna kan spricka.. KUL!!!! :mad:

Vad är det för material i staget då?
Plast?
Stål eller aluminium? I så fall är det ju bara att laga. Plast går visserligen också att laga men det är betydligt värre.

Btw, bra topic på tråden. :7peta

Robban_C skrev:
Vad är det för material i staget då?

De e (till största delen) aluminium.. men de kan va nån blandning oxå.. jo ja vet att de bara e o laga.. svetsa skiten.. men ja kan inte göra de än på nåra veckor.. känns surt

Efter en skaplig vurpa blev mitt stag snett, det gick sönder när jag försökte rikta det, hur har du lyckats
ha sönder det utan att ha varit i backen :confused: Jag kan glädja dig med att ett nytt stag kostar 3000:-.

/A

Äsch, bara att beställa nytt, det blir en duns även om man går ner med gas...

sånt man får ta.. det kostar på hojen att leka, sliter som fan på allt möjligt..

//jaG

Och hur hårda nedslag lyckades du med då? Hoppas din ram är intakt då, vet att en del fått sprickor.
Dyrköpt läxa...

Johan R6 skrev:
.. men ja kan inte göra de än på nåra veckor.. känns surt
Varför? Brist på cash?
Det är inte särskilt dyrt att gå till nån som kan svetsa det där.
Utan att ha sett skadan så kan jag gissa att du får pröjsa allt mellan lite fikabröd och några hundra.

Robban_C skrev:
Varför? Brist på cash?
Det är inte särskilt dyrt att gå till nån som kan svetsa det där.
Utan att ha sett skadan så kan jag gissa att du får pröjsa allt mellan lite fikabröd och några hundra.

Beror iofs på att ja inte känner nån som kan svetsa här i skövde där ja pluggar..
Men ja får kolla upp de..

Kanske e nån annan här inne som känner nån i trakterna :confused:

Ah sök lite på Gulasidorna. Leta efter en svets och smide av något slag eller mekaniskverkstad. Knalla dit med ett par hundringar i fickan och fråga om någon vill svetsa detta stag som pajjat för dej. Sen frågar du om dom har fikarast snart och undrar hur många dom är. Sen säger du att du bjussar på fikabrödet till rasten om staget är färdigt snart.

Sen kan man ju även betala en slant men med fikabrödet så blir det garanterat klart till eftermiddagen.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...