EXUP vajrar

Larsa97

Mygg-jagare!
Gick med
9 Apr 2004
Hoj
SV1000S -05
Försöker justera min EXUP men vajrarna verkar slut för trots att justerskruvarna upp vid servon är max utskruvade är spelet för stort.

Några tips förutom att köpa nytt set vajrar, kan man kanske justera nere vid avgasventilen också eller lägga någon smart distans mellan vajerhölje och fäste?

vet inte hur det ser ut på en R1 men ett gammalt knep ifrån moppetiden är ju att använda muttrar som distans, brickor fungerar oxå..

Se till att de inte är väldigt spända.
Är de okej, men ändå för långa så köp ett par nya...
/fredde

freddexwing skrev:
Se till att de inte är väldigt spända.
Är de okej, men ändå för långa så köp ett par nya...
/fredde
Jag såg idag att vajrarna inte är ok, det blir att köpa nya för 954:- (!). De är ju dragna mellan sving och ram och det är så in i h-e tajt att de inte går att få bort och än mindre få dit nya... Hur göra :confused:

Larsa97 skrev:
Jag såg idag att vajrarna inte är ok, det blir att köpa nya för 954:- (!). De är ju dragna mellan sving och ram och det är så in i h-e tajt att de inte går att få bort och än mindre få dit nya... Hur göra :confused:

De gamla klipper du bara av, de nya, det finns något tricks, finns det inte en justerbricka som du kan lossa och dra igenon vajern utan den eller med den hängande på "sniskan". Det ska gå att byta utan att ha sönder hela hojen... :)

Larsa97 skrev:

Bytte på min FZR-90:a för många år sedan och tyckte också de var dyra. Gick på drygt 800 spänn då.

freddexwing skrev:
De gamla klipper du bara av, de nya, det finns något tricks, finns det inte en justerbricka som du kan lossa och dra igenon vajern utan den eller med den hängande på "sniskan". Det ska gå att byta utan att ha sönder hela hojen... :)
Skönt att höra :tummenupp

Larsa97 skrev:
Skönt att höra :tummenupp
Eftersom jag inte har tid att köpa/montera nya vajrar satte jag tillbaks de gamla halv-trasiga igen (som jag nog har förstört ännu mer..). Nu går hojen bara på halv gas och går knappt att varva ur :( Kan vajrarna verkligen påverka motorgången så pass, någon som har samma erfarenhet??

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år