Exup(fel?)

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Tjoho.. Va ute o tog en liten längre runda idag med min T-ace 97.a.
Vi stannade av hos en kompis stuga och när vi sen skulle därifrån (åker lugnt efter en grusväg först en bit) så märker jag att hojjen ger varningen för exup ventilen..

Jag tänker inte mer på det men då jag kommer ut på asfalten o ska dra på så låter den så konstigt o de va inget riktigt drag i den så jag stannar (för att då ringa hem o kolla felmedelandet som jag inte visste vad det var)

Jag fortsätter och samma skit, den medelar om exupfel.. stannar sen igen hos kompis för lite vila och när vi sen ska därifrån så går hojjen klockrent och inga felmedelanden kommer fram :O Glad är jag ju givetvis men har någon nån aning om vadfan som kan va fel / ha hänt?

Lite orolig är man ju allt :gnissla

Muppi skrev:
2252719 har någon nån aning om vadfan som kan va fel / ha hänt?
glapp till servot? har en mycke äldre modell, har tidigare haft strul med min exup.. löstes med kontaktsprej o tejp :tummenupp

Min har betett sej så ett par ggr efter tvätt. Har bankat lite på servot och då har det löst sej. Lite smörj kanske...?

stormis skrev:
2252752 glapp till servot? har en mycke äldre modell, har tidigare haft strul med min exup.. löstes med kontaktsprej o tejp :tummenupp

Tack tack, ska kolla det men med tummen mitt i handen så undrar jag vart man kan hitta "servot"? :P snälla kaxxa inte nu jag försöker verkligen lära mig meka
:hihi

Muppi skrev:
2252789 Tack tack, ska kolla det men med tummen mitt i handen så undrar jag vart man kan hitta "servot"? :P snälla kaxxa inte nu jag försöker verkligen lära mig meka
:hihi
lugnt, jag e inte så abborre påt heller.. köp dig en Haynes o läs på, gjorde jag. sen shimsade jag om mina ventiler, inga problem :näsblod
mitt servo sitter bakom vänstra cuts-kåpan bredvid/bakom/ovan batteriet. det går två vajrar till den och en kontakt med typ fyra sladdar

stormis skrev:
2252804 lugnt, jag e inte så abborre påt heller.. köp dig en Haynes o läs på, gjorde jag. sen shimsade jag om mina ventiler, inga problem :näsblod
mitt servo sitter bakom vänstra cuts-kåpan bredvid/bakom/ovan batteriet. det går två vajrar till den och en kontakt med typ fyra sladdar

tack tack jag ska ut o ta mig en titt i morgon då :)

stormis skrev:
2252804mitt servo sitter bakom vänstra cuts-kåpan bredvid/bakom/ovan batteriet. det går två vajrar till den och en kontakt med typ fyra sladdar

på min t-ace sitter den under tanken, på höger sida. en svart låda intill ramen, två vajrar går bakåt och ner precis innan tändboxen och batteriet. det är rätt struligt att se vart vajrarna går och man får plocka av magkåpan för att komma åt själva ventilen (den sidan vart vajrarna fäster).

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra