Extremt rolig väg Norrköping/Nyköping

Jönåker svängen är en underbar väg men dock 1 varnande finger
vår vän farbor blå har numera lyckats nässla in sig även på denna väg.

De brukar sitta och skjuta med sina små laserpistoler mitt på
den längsta rakan på den vägen nere i svackan.

Ni får absolut inte missa MC-Fiket Oskarshäll. :tummenupp

Min lillsyrra jobbar där. :fakta

Alla stammissar har egna muggar med handmålade motiv kostar endast 40 balubas. :rock

Om ni är i krokarna..

.. så bygg på med vägen mellan Strångsjö (strax söder Katrineholm längs rv 55) och Forssjö (rv 53 söder Katrineholm). Kör sedan söder mot Nyköping och sväng av mot Björkvik. Trevlig väg hela biten till gamla E4 och då är du bara 5 km väster om Jönåker. Är du busig tittar du in på Björkviks flygplats, ett ställe för fartfester vissa datum.)
Bra att veta är att det är asfalt mellan Kvarsebo och Nävekvarn om någon vill svänga åter öster från Kvarsebo i stället för väster mot Oscarshäll.
Vägen Simonstorp till Rejmyre är skakig för en sporthoj fortfarande (såvida dom inte lagt om den senaste månaden).

TooL skrev:

Ni får absolut inte missa MC-Fiket Oskarshäll. :tummenupp

Min lillsyrra jobbar där. :fakta

Alla stammissar har egna muggar med handmålade motiv kostar endast 40 balubas. :rock

åfan då kanske man ska ta det lite lugnare där då :rock lite svårt dock då det är 230 sträckan,men det är väl bara att hålla igen.BÄ*STA VÄGEN

Re: Re: Även kallad Kvarsebo-vägen

tks skrev:
Klart man saktar ned inför Borg. På en sådan 50-sträcka håller man 50. Hur ilskna kan de bli annars? Låter som du har erfarenhet...?

Nja, inte jag. Men polare mötte en gubbe med krattan i högsta hugg där när han åkte hemåt igen. Då hade det väl iofs inte gått 50 på den sträckan.
Man bör ju respektera de som bor där också, de kan ju inte rå för att de bor på en av Sveriges bästa sträckor...

TooL skrev:

Har också hört det att de ibland sitter där, och skjuter de en hoj där så kan man ju se sig i stjärnorna efter körkortet om de lyckas ta en där. För där går det som sagt 200-240km/h. Och det är ju en 70-väg...
Har iofs inte sett nån polis där än, och vill helst slippa det för den delen.

Men åk inte mot Nävekvarn, för den vägen är skitdålig. Massvis med tjälknölar och stora brutala hål i asfalten på de mest luriga ställena. Har de inte asfalterat om där så avråder jag er att ta den vägen, smäller till som fan om man råkar åka ner i dessa hål!!

Ni kan ju komma in på en fika om ni har vägarna förbi :D
Jag bor i Svalsta.. ligger precis efter Enstaberga på kartan... :tummenupp

VARNING!!!!!

vi åkte kvarsebovägen tidigare ikväll och upptäckte att nån jävla vägfirma har lagt igen hål med klistergrus,det börjar komma efter entren till kolmårdens djurpark och fortsätter sedan ner till samhället (kålmården).liger RULLGRUS I ALLA KURVOR!!! tar nog nån vecka innan bilarna kört bort det.synd........fast det är ju vägen innan kålmården som är vassast MEN TA DET LUNGT EFTER DJURPARKEN SOM SAGT:tummenupp :tummenupp

Tänkte lyfta en snart tio år gammal tråd med ett litet filmklipp från vägen i fråga:

Lite sämre asfalt nu än det var förr, men fortfarande en riktigt kul väg som rekommenderas varmt!

Sen är det bra om man tar det lugnt förbi husen på kvarsebo-vägen.
En pappa till ett barn kom cyklande fram till oss förra sommaren och sa bara: Jag har en dotter på 3 år, vi bor vid vägen. Sen tittade han på oss en stund och cyklade hem till sin dotter,,, vi blev tagna av hans sätt att tala till oss helt enkelt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT