Extremt billigt skinnställ.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Är du i behöv av ett ställ men inte vill lägga ut några pengar, hittade just ett ställ på louis.de för otroliga 900:-

Så nu kan du köpa ett ställ åt flickvännen, barnen eller bara nån som vill kunna ha möjligheten att åka hoj.

206581_150_FR_04.JPG

Den som vill hitta billiga skinnställ ska kontakta Addemoto i Lomma.
Visst, man får vad man betalar för. Jag fick ett ställ som jag trivs alldeles utmärkt med för 699 spänn (nytt).

Ett skinnställ kan knappast vara så billigt, bara ammunitionen som fäller djuret som skinnet tas ifrån kostar mer.... :3freak

menade direktlänk till skinnet från louis.de....hittade det inte på deras hemsida...e väl ja som e :fyllisar

Kan inte tyska men efter nån minut...
http://www.louis.de/_104594a14c8971...526wgr%253D764%2526page%253D0&artnr_gr=206581

info om stället: Neat's leather, 1.2 mm thickly black net interior fodder from 100% polyester entnehmbare CE hard bowl treads at shoulders, elbows and knees bag for ProSafe back element I + II Hueftpolster with ProSafe CE treads expandable safety seams according to ISO 4916 at the fall positions reflex material comfortable Stretchmaterial at crook of the arm, chest, border and knee throat more briefly and round around connecting zipper Klett for Knieschleifer supply without Knieschleifer

morlock skrev:
Ett skinnställ kan knappast vara så billigt, bara ammunitionen som fäller djuret som skinnet tas ifrån kostar mer.... :3freak
Man brukar väl inte skjuta kossor, men om man nu skulle göra det så kostar ju en 6.5x55-jaktpatron kanske 20 spänn så det finns ju lite marginaler ;).

Skinnställl kan vara så billiga,skinnet är sällan några problem med ,det kommer från samma kossor som dom andra tillverkarna har dvs sådan med fyra ben,svans och som gillar gräs.

Men kolla upp sömmarna på dom.

Jag vurpade med ett billigt ställ det sprack som en korv i sömmarna,men skinnet höll bra.Även dom som köpt Louis ställ har märkt av detta fenomen.

@Unidoc

Sök på "tyska" "översättning" så hittar du allt om Louis ställ på svenska,jag har översatt det iaf minst 2 gånger.

Vänster billigt ställ,höger dyrt ställ... kolla sömmarna och att det inte är några kanter som ligger utanpå som kan fastna i asfalten eller liknade.

Bifogat

• 100-0036_IMG (Large).JPG
    100-0036_IMG (Large).JPG
    102.9 KB · Visningar: 292
  • 100-0038_IMG (Large).JPG
    100-0038_IMG (Large).JPG
    108.2 KB · Visningar: 338
  • 100-0037_IMG (Large).JPG
    100-0037_IMG (Large).JPG
    121.4 KB · Visningar: 254
Last edited:
I vilka fall vare sej man gillar stället eller inte kan de vara ett alternativ för dom som vill kunna åka nån gång i sitt liv och ändå ha ett ställ. skyddar ju garanterat bättre är ett par gympabrallor iaf.

Eum.. Jag vill nog påstå att det är bättre med ett sånt där än inget alls. Så om det är alternativet så köp då ett!

Hjälm är väl prio 1, sen ryggskydd som sitter där den ska, sen handskar, sen stövlar o sist skinnställ. Oftast behövs ju dock en jävla tajt jacka för att ryggan ska sitta där den ska.

Fürstenhoff skrev:
Kan INTE på något sätt förstå hur man kan vara så naiv att man inte köper KVALITET när det kommer till LIVRÄDDANDE skyddsutrustning - idiotiskt är ett svagt ord!!

Dock sitter merparten av alla och trånar efter det BÄSTA (läs- dyraste) när det kommer till tillbehör som avgassystem mm utan att i fråga sätta prislappen- är det inte lite snett någonstans!!?? :va

Ett skinnställ, hjälm, stövlar, handskar samt ryggskydd i dom lägre pris regionerna, är det verkligen något som ni skulle vilja ha på er själva, er flickvän eller varför inte ert egna barn barn!!?? :va

Rysk rolett är vad det handlar om, inget annat!! :7peta

/Fürstenhoff.

Efter att ha gjort en och annan dykning :4skrika i den svenska naturen, kan jag inte annat än hålla med. Lägg pengarna på bra skyddsutrustning, hotta upp bromssystemen och använd fräscha däck. :yoparty

Fürstenhoff skrev:
Kan INTE på något sätt förstå hur man kan vara så naiv att man inte köper KVALITET när det kommer till LIVRÄDDANDE skyddsutrustning - idiotiskt är ett svagt ord!!

Dock sitter merparten av alla och trånar efter det BÄSTA (läs- dyraste) när det kommer till tillbehör som avgassystem mm utan att i fråga sätta prislappen- är det inte lite snett någonstans!!?? :va

Ett skinnställ, hjälm, stövlar, handskar samt ryggskydd i dom lägre pris regionerna, är det verkligen något som ni skulle vilja ha på er själva, er flickvän eller varför inte ert egna barn barn!!?? :va

Rysk rolett är vad det handlar om, inget annat!! :7peta

/Fürstenhoff.

WORD :tummenupp

Håller till fullo med,varför snåla på sin säkerhet.Läs trådarna om tex bra/dåliga skinnställ osv.
Visst ett ställ för 700-900 kr är bättre än inget och iförsig kan man kanske inte uttala sig förens det har testats (marksyning).
Köper hellre ett begagnat med svett :hihi men beprövat ställ när det gäller
tester,folks erfarenheter osv.

Fürstenhoff skrev:

Rysk rolett är vad det handlar om, inget annat!!
/Fürstenhoff.

Nja, rysk roulette är väl att ta i eller ?

De flesta som handlar skyddskläder i dessa prisklasser väljer antagligen mellan jeans och billigast möjliga skinnställ ?

Ett ryggskydds primära uppgift är väl att fördela ut "impacten" på ett större område, dvs säga inte låta ryggraden ta hela smällen ?
Här kan ju vem som helst se skillnaden mellan de fräckaste Astarsskyddet o Handelsbodens. Men skillnaden mellan att krascha med Astars o H-boden lär ju vara obetydlig jmfrt mellan att krascha utan och med H-bodens skydd ?

Vad gäller hjälmar, så länge man inte har en plasthjälm, som väl iofs skyddar HUVUDET rätt bra men avvecklar nackar och annat i området, så tror jag inte att skillnaden mellan Shoei Raid och Shoei värstingascoolasuperdesignademednr46på är otroligt stor.

Självklart finns det en skillnad i skyddsverkan mellan fabrikat, årsmodeller etc, men när valet är mellan att "jag kör utan ryggskydd i år, för nästa år har jag råd med det coola" och att köpa Handelsbodens grejor direkt ser jag inget fel i det senare.

//P

Froven skrev:
Nja, rysk roulette är väl att ta i eller ?

De flesta som handlar skyddskläder i dessa prisklasser väljer antagligen mellan jeans och billigast möjliga skinnställ ?

Ett ryggskydds primära uppgift är väl att fördela ut "impacten" på ett större område, dvs säga inte låta ryggraden ta hela smällen ?
Här kan ju vem som helst se skillnaden mellan de fräckaste Astarsskyddet o Handelsbodens. Men skillnaden mellan att krascha med Astars o H-boden lär ju vara obetydlig jmfrt mellan att krascha utan och med H-bodens skydd ?

Vad gäller hjälmar, så länge man inte har en plasthjälm, som väl iofs skyddar HUVUDET rätt bra men avvecklar nackar och annat i området, så tror jag inte att skillnaden mellan Shoei Raid och Shoei värstingascoolasuperdesignademednr46på är otroligt stor.

Självklart finns det en skillnad i skyddsverkan mellan fabrikat, årsmodeller etc, men när valet är mellan att "jag kör utan ryggskydd i år, för nästa år har jag råd med det coola" och att köpa Handelsbodens grejor direkt ser jag inget fel i det senare.

//P

Jag tror du har en eller flera poänger med det du säger.

Dåligt skydd är MYCKET bättre än inget skydd.

Skillnaden mellan skydden är inte så stor som vissa kan tänkas tro. (undantaget hjälmar)

Personligen försöker jag köra med så bra utrustning som möjligt.
Mina grejer kommer uteslutande från kända tillverkare och är i den övre prisklassen hos dessa. Kanske inte RENA racegrejer, men klassen under.

Efter att ha kraschat två gånger med mitt gamla Silver Hawk BUDGETskinnställ köpt på MC-POOLEN så tycker jag att jag har rätt att uttala mig om funktionen i dessa.

Mina gamla utrustning
*Silver Hawk delbart skinnställ = 4000:-
*Shark XRX hjälm = 1500:-
*MC-poolen "race"handskar med kevlarskydd = 600:-
*Dainese ryggskydd = ca. 1000:-

Första krashen så var det en Krock i ca 80 km/t in i stillastående fordon. Jag flög ca 15 meter och landade på huvudet resp armbåge och mage.
Summa sumarum Skador
*lätt brännsår på armen efter vridning av skinnstället
*ont i axeln efter landning.
Utrustningen:
*Inget sprack utom handskarnas sömmar
*inget "genom"glid av asfalten
*Handskarnas kevlarskydd ordentligt slipat
Hjälmen utbytt till en Suomy för 5000:-
Handskarna utbytta mot alpinestars GPplus

Andra gången var highsider på bana i ca 120 km/t. Landning på rygg med KRAFTIGT hjälmislag och låååång kansträska
Summa Sumarum
*Inga problem med huvudet alls. Var varken vimmelkantig eller hade huvudvärk.
*Skinnstället sprack liiiite där jag landade, men inte farligt
*Handskarna var hela, fast jag lite nötta.

Mitt "billiga" skinnställ höll för två rejäla vurpor utan större problem. Skinnstället hade skinn från fullvuxen nötkreatur, inte känguru eller kalv. Stretch var INTE kevlarförstärkt.

Så rata inte billiga produkter. De kan fungera utmärkt, åtminstone bättre än ingenting.

Man ser många på sommaren som förmodligen HAR grejer hemma, men som kör i jeans och liknande "därför att det är för varmt". Jaa. Hemma i garderoben gör ju den svindyra utrustningen nytta... :3freak

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT