Extremt beteende med trampcykel

Ja det är ju fördjävligt! Cykla på en cykelbana? Vad hade han där att göra med cykeln egentligen?

Påkörd av cyklist - svårt skadad

En 67-årig kvinna fick mycket svåra skallskador sedan hon blivit påkörd av en cyklist på Stadsgårdsleden i Stockholm på lördagen.

Karolinska universitetssjukhuset i Solna uppger att hon har livshotande skador.

Enligt polisen gick kvinnan på en gångväg vid 13.30-tiden men klev utan förvarning plötsligt ut i den intilliggande cykelbanan. En cyklist hann inte stanna och körde på kvinnan som ramlade.

Tant beslagtogs och förverkades enl §16.
Cyklister tar det alltid lugnt:fakta

Ska vi va hårda får kärringa skylla sig själv. Fast jag tycker ärligt synd om henne att hon inte kunde vända sig om och titta om de kom någon innan hon skulle ta sig ut på farlig mark.

Har varit med om idioter som går med sina jävla hörlurar och inte ens hör när man försöker göra sig hörd.

Cyklister är ju rabiata! råkar man komma nära deras cykelbana anser de att de har rätt att köra in i en.. Inte konstigt att de blir påkörda själva sen när den gående sitter i bilen :gnissla

Dom är trafikanter och skall följa samma regel som vi alltid gör när vi kör hoj - kunna stanna för varje förutsägbart hinder. Inte hålla stumt 5cm från vinglande pensionärer.

Beklagansvärd händelse. I min bok räknas nog allt framförande av tvåhjuligt fordon utan motor som närapå extremt...

Cyklister är ju rabiata! råkar man komma nära deras cykelbana anser de att de har rätt att köra in i en.. Inte konstigt att de blir påkörda själva sen när den gående sitter i bilen :gnissla

Även om ingen ska köra på nån så kan till o med ja som cyklar typ 5gånger om året bli irriterad på fotgängare som ska gå i bredd och ta upp hela cykelbanan eller korsar den helt utan att titta sig omkring. Håller man då dessutom mer tempo än vad jag cyklar i kan jag tänka mig att frustrationen är stor. :crash

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park