Extrem grusvarning

Var var detta någon stans? Jag o tre vänner fick också nävar i luften (av ett par barn/ungdommar) på vägen mellan Jonstorp o Farhult. Nog nått pappa lärt dem, för vi puttrade förbi i 65-70... :confused:

Många finns de som lytter nävarna bara för att de ska vara så. Men de e väl förståndet som inte räcker till.:tungan

Han ska bo stax utanför Stenestad mot Kågeröd efter 70 skytlarna ska han bo på vänster sida har jag för mig de var nu. Jag har inte själv blivit utsatt för han men det sägs att han har EJ alla padlarna i vattnet:va

Inte bara grus som ligger på vägarna.

Den här skruven hittade jag någonstans igår. Inte konstigt att hojen känndes svampig mot slutet... :gnissla

Jag har lösningen. SILVERTEJP:tummenupp

Last edited:
Mycket grus på åsen!

Efter stenestad mot krika nerför i dom goa svängarna,där vv monterat nya räcken där var det rejält med rullgrus, vilket slutade med att jag dönade i räcket i 60+:mad: Körde där 5 tidigare då var det nästan ingen grus man kan undra om vv börjar grusa tidigt i år:va

Det resulterade i ett kvaddat knä ,ett framhjul och framgaffel mm. Nu ska vv få veta vem jag är:mad:

Bifogat

• 395.jpg
    395.jpg
    6.5 KB · Visningar: 161
Efter stenestad mot krika nerför i dom goa svängarna,där vv monterat nya räcken där var det rejält med rullgrus, vilket slutade med att jag dönade i räcket i 60+:mad: Körde där 5 tidigare då var det nästan ingen grus man kan undra om vv börjar grusa tidigt i år:va

Det resulterade i ett kvaddat knä ,ett framhjul och framgaffel mm. Nu ska vv få veta vem jag är:mad:

ajsomfan.. tur att det gick så pass bra med dig iaf.

o delarna till din cykel kostar väl mer än min R1:a :skrämd

Han ska bo stax utanför Stenestad mot Kågeröd efter 70 skytlarna ska han bo på vänster sida har jag för mig de var nu. Jag har inte själv blivit utsatt för han men det sägs att han har EJ alla padlarna i vattnet:va

Japp... i det gula huset... Lika bra o hålla igen 5 sekunder extra.... o slippa gubbfan! :D Om inte annat så kanske han ändrar attityd om man visar lite mer hänsyn...

Kanske är barn i området? :confused:

Det blev inte så farligt med knäet, förutom träningsförbud i 3 veckor:mad: på lördag ska jag köra ett litet lopp på 75 km vitrocken sa inget om tävlingsförbud:D tur det finns smärtstillande och EPO:tummenupp

Har jagat vv hela fm skam den som ger sig, jag och en skadenisse från vv ska
ut och titta på olycksplatsen redan i em och diskutera ersättning.

Jag kör bara trampecykel i år Henke, men till nästa säsong ska jag försöka
klämma i ett par rundor med motorhojen också.

Vinka glatt tillbaka. Gör jag om jag hinner se dem. Alltid lika kul :hihi

:hej

Klart man vinkar tillbaka.. :hej

Japp... i det gula huset... Lika bra o hålla igen 5 sekunder extra.... o slippa gubbfan! :D Om inte annat så kanske han ändrar attityd om man visar lite mer hänsyn...

Kanske är barn i området? :confused:

O kommer han ut så bara vinka glatt. :hej

Last edited:
Vad är det för däck du ska lägga på istället för det gamla?
Jag har sprillans nytt Dunlop Sportmax D 208 liggande för 1250kr ink. montering.

Vill du kan du komma redan på söndag och få det monterat :tummenupp

Tack Fahrer för hjälp. Nu sitter där ett helt nytt däck på så jag bör klara mig säsongen ut... :tungan

Ni vet väl att vi har en däckkrängare i gänget. Kommer ni med egna däck kränger och balanserar han för en mycket billig peng, både till hoj och bil. :tummenupp

Har ni inga egna däck, tja han kan säkert fixa det också.

Efter en snabb koll på olycksplatsen med vv skadereglerare som han kallade sig, så fick jag rätt i sak dvs får alla mina kostnader ersatta:)

Är det motorfordon med helförsäkring är det brukligt att dom betalar självrisken, och med halv brukar dom betala hela kalaset, i sådana här fall där
det råder onormal nedsmutsning eller dyl.

Tänk på det pågar o töser om olyckan skulle va framme igen.

Efter en snabb koll på olycksplatsen med vv skadereglerare som han kallade sig, så fick jag rätt i sak dvs får alla mina kostnader ersatta:) ....

Tack! Bra o veta! Krya på knät o resten med :tummenupp

hmm... har vi bara 1 ? konstigt :rolleyes:

Nu vet vi vart resten av absinten tog vägen..... :D

Last edited:
Efter en snabb koll på olycksplatsen med vv skadereglerare som han kallade sig, så fick jag rätt i sak dvs får alla mina kostnader ersatta:)

Är det motorfordon med helförsäkring är det brukligt att dom betalar självrisken, och med halv brukar dom betala hela kalaset, i sådana här fall där
det råder onormal nedsmutsning eller dyl.

:tummenupp

Gott att höra. :)

Ja, en som har det som sin egna rörelse i varje fall. :)

Säg 2 så blir WW glad :pannkyss Han sliter som attan med gummi han med.

Förresten, är du nöjd med ditt nya Dunlop Sportmax D 208?

För er andra så har jag ett Sportmax D 208 (180/55-17) till liggande för 1250kr ink. montering om ni skulle komma i akut behov av ett nytt bakdäck:tummenupp

Körde idag med ett par polare.
Sträckan Stenestad - Kågeröd är grymt grusig pga asfalts jobb.

Passerade Klippan idag. Norra rondellen på V21 från Perstorp, där ligger en jordfläck på ca 1m2 mitt i vägen. Såg dock "uppsopat" ut, men ta de nätt i den snurran!

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back