Extrem grusvarning

Gick med
12 Jul 2003
Hoj
The Beast
E6 södergående avfart norra Helsingborg, sjuuukt med grus på avfartsrampen/svängen.
Vad fan tänker dem på vägverket?:mad:
Snacka om nollvision hit o dit.

Kom där vid 9 tiden imorse med bil, hade man suttit på hoj hade en krasch varit oundviklig.
Kan bara tänka mig en tisdagtur på väg till donken, 20 hojar i diket :rolleyes:

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Så är det tyvärr när vi motorcyklister inte ens räknas med att finnas på vägarna. Jävla Vägverket :mad

På tal om grus. Jag körde över åsen idag och kommer man nerifrån på väg mot Stenestad, efter skogen kommer det en skarp vänster följt av en skarp höger.
Där är fortfarande mycket grus i den första vänstern och det var det gruset som orsakade ett av sjukhusbesöken i tisdags.

Dessutom är där en del grus i högern som går runt gården strax innan Stenestad.

Take it easy out there! :gnissla

På tal om grus. Jag körde över åsen idag och kommer man nerifrån på väg mot Stenestad, efter skogen kommer det en skarp vänster följt av en skarp höger.
Där är fortfarande mycket grus i den första vänstern och det var det gruset som orsakade ett av sjukhusbesöken i tisdags.

Dessutom är där en del grus i högern som går runt gården strax innan Stenestad.

Take it easy out there! :gnissla

e d där som bonden brukar slänga ut på vägen? Isf tar jag med min
:kulspruta och hälsar på han :skrämd nästa gång vi kör förbi!

e d där som bonden brukar slänga ut på vägen? Isf tar jag med min
:kulspruta och hälsar på han :skrämd nästa gång vi kör förbi!

De e nog inte helt omöjligt de e han som slänger ut grus. Jag känner inte han men det sägs att han stör sig lätt på andra. :gnissla

Jag o en polare blev ut satta för ett bar idioter kasta ut en hög med golfbollar framför oss. :gnissla tur ingen träffa oss. Fy fan o få en sån in i hjälmen i 200+. AJ. Händer de något med någon som kör för bi han så tja. Han har fått många vänner mot sig iaf :tummenupp .

...men det sägs att han stör sig lätt på andra. :gnissla

När man kör ut från Stenestad mot Kågeröd/Klåverödhållet, precis efter det har blivit 70 i uppförsbacken bor det en gnällspik på vänstersidan.

David och jag passerade där häromdagen och spred välljud. genom Stenestad gick det i skyltad hastighet och så även utanför hans hus. Precis när vi passerar kommer han utharvande och hytter med näven. Hade han kommit tidigare så man hunnit stanna någorlunda normalt hade det varit kul att ta en diskussion med honom.

Det är gubbar som honom som en vacker dag kommer att kasta en kratta eller nått efter oss. :gnissla

Inte bara grus som ligger på vägarna.

Den här skruven hittade jag någonstans igår. Inte konstigt att hojen känndes svampig mot slutet... :gnissla

Bifogat

• MG_1714.JPG
    MG_1714.JPG
    108.8 KB · Visningar: 60
Första jag gör på måndag morgon, vill ju inte missa min sista möjlighet för i år att köra TT. :fakta

Vad är det för däck du ska lägga på istället för det gamla?
Jag har sprillans nytt Dunlop Sportmax D 208 liggande för 1250kr ink. montering.

Vill du kan du komma redan på söndag och få det monterat :tummenupp

Det är gubbar som honom som en vacker dag kommer att kasta en kratta eller nått efter oss. :gnissla

Men visst e de roligt o locka ut dom där...ja vad man nu ska kalla dom.....surMUPPARNA tex :) . Jag har snackat med några sådana människor. Tja om de blir bättre vet jag inte. men jag snackar hellre med en vägg. Ungefär samma IQ.:D

Skulle tro att de e samma gnällspik som jag har fått höra om. O han som berättade var han bor för mig kör en indruder 1400. O de går inte fort men han hytte med näven iaf. IDIOT :gnissla .

På tt rundan kanske vi skulle trimma honnom lite. hehe :tungan

Strax innan Allerum, om man kommer från Jonstorp hållet finns en del grus också. Fick dansa lite där igår, dock ingen vurpa.

Meddela HBG stad, ENTEK eller vad de heter... De har ansvaret för vägnätet inom kommunen. Vägnätet utanför ansvarar NCC för.

En annan grushög, inte så allvarlig, men omfattande är mellan "chikanen" in till Allerum från Strövelstorp. Där kan man tala om Grushög!!! :mad:

...Skulle tro att de e samma gnällspik som jag har fått höra om. O han som berättade var han bor för mig kör en indruder 1400. O de går inte fort men han hytte med näven iaf. IDIOT :gnissla .

På tt rundan kanske vi skulle trimma honnom lite. hehe :tungan

Var var detta någon stans? Jag o tre vänner fick också nävar i luften (av ett par barn/ungdommar) på vägen mellan Jonstorp o Farhult. Nog nått pappa lärt dem, för vi puttrade förbi i 65-70... :confused:

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back