Tänkte bara blänka om att vi har fått till ytterligare en kursdag på Knutstorp: 25 maj. Öppen för bokning nyss.
www.smcskane.com
www.smcskane.com
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Cybercat skrev:Tänkte bara blänka om att vi har fått till ytterligare en kursdag på Knutstorp: 25 maj. Öppen för bokning nyss.
www.smcskane.com

Nä för där e ju så tråkigtSkutte skrev:Tänkre iallfallinte åka kurs utan o veta jag får ut mer en än dag på Knudan typ![]()
Skutte skrev:Väntar fortfarande med spänning på den omtalade Folksam SMC försäkringen,
mitten av mars har varit här i höganäs men jag kanske inte är i samma tidszon som folksam o SMC.
Tänkre iallfallinte åka kurs utan o veta jag får ut mer en än dag på Knudan typ![]()
Tuben skrev:SMC-försäkringen
Är du nyfiken på vad den nya försäkringen kommer att kosta?
Ring 020-950 950,
mån-fre 7.30-21, lör-sön 9-19.
de e bara och ringa dit typ!!
själv får jag betala 5000:- halv/helår

Zmurfen skrev:Nä för där e ju så tråkigt![]()

Skutte skrev:kan ju du oxo ta till dig en del skit för SMC e ju inte på de klara vilken jäkla kurs man ska gå heller![]()
Tuben skrev:vänta lite jag ska hjälpa fabror skutte över vägen![]()
http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/omraden/misc/fortbildning-folksam.asp

Zmurfen skrev:Vilket humör björnen var på när han vaknade ur vinterdvalan då![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Vilka då??Helgon26 skrev:Bokat o klart, 6 killar från HBG kommer...............4 GUl o 2 Röd
Skutte skrev:'DÅ kan fabro Tub ta o be kollegorna dra filten ur örat o updatera hemsidan
www.smcskane.com o under försäkringsinfo där tydligen somliga inte har koll på läget.
Kan iof beror på jetlagg eller att vi skåningar inte e i samma tidszon
Du har så rätt ! har alltid tyckt Tuben e lite grinig så när solen börjar visa sig.![]()

Tuben skrev:Vilka då??
Verkar som ni får ta o prata ihop er om detta. Det du säger skiljer sig mot infon på hemsidan. http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/omraden/misc/fortbildning-folksam.aspTuben skrev:Detta står under försäkringsinfo på http://www.smcskane.com/
SMC-försäkringen
SMC och Folksam har tagit fram något som kallas SMC-försäkringen. Det är en Året-runt-försäkring där du kan påverka premien
genom att delta i fortbildning. För dig som har en hoj i premieklass 1-6 krävs att du går en grundkurs.
Har du en hoj i klass 7-11 krävs en mer avancerad fortbildning via SMC för att få sänkt premie. SMC kommer i mitten av
mars att ange vilka kurser som kan ge sänkt försäkringspremie.
Denna och mer information hittar du på SMC Riks hemsida.
Och vem är inte grinig med detta j...a vädret![]()
Maverick_ou812 skrev:Verkar som ni får ta o prata ihop er om detta. Det du säger skiljer sig mot infon på hemsidan. http://www.motorcyklisterna.org/omsmc/omraden/misc/fortbildning-folksam.asp
Klippt o klistrat:
"Har du en motorcykel i premieklass 7-11 krävs att du genomför och blir godkänd i nedanstående avancerad kurs.
Broms och kurvtagningskurser är kurser för den som verkligen vill förbättra sin körteknik.
Man tränar kurv-, gas- och bromsteknik, balans och spårval samt lär sig planera och genomföra en harmonisk körning.
Samtliga broms- och kurvkurser sker på banor; gocart- eller roadracingbanor. Därför tas avgift ut för dessa kurser för att främst finansiera banhyra.
Tempo och upplägg anpassas till deltagarnas förkunskaper/kompetens med syfte att deltagarna får lära sig hur man säkrare kan framföra motorcykeln och få flyt i körningen. Vissa broms- och kurvtagningskurser riktar sig enbart till dem som kör sporthoj.
Det speciella med de kurserna som ger premiereduktion i Folksams SMC-försäkring är ett fördjupat avsnitt om riskmedvetenhet samt information om SMC-försäkringen i Folksam.
De som aktivt deltagit i denna kurs och förbättrat sina kunskaper i hanteringen av sin MC och förstår farorna i trafiken blir godkända kan därmed teckna SMC-försäkringen.
Kursutbudet nedan märkta med ** tillhör godkända utbildningar fört premieklass 7-11."
Sen kommer kursutbudet:
(föranmälan) Broms & kurv Ring Knutstorp ** 8 maj
(föranmälan) Broms & kurv Ring Knutstorp ** 2 juni
(föranmälan) Broms & kurv Ring Knutstorp ** 14 juli
(föranmälan) Broms & kurv Ring Knutstorp ** 15 juli
(föranmälan) Broms & kurv Ring Knutstorp ** 7 aug
(föranmälan) Broms & kurv Ring Knutstorp ** 14 sept
Inget kanske... men jag trodde inte man räknade en BKK som en "mer avancerad fortbildning" utan att detta var en grundkurs? My misstake.Tuben skrev:Vad skiljer??
Maverick_ou812 skrev:Inget kanske... men jag trodde inte man räknade en BKK som en "mer avancerad fortbildning" utan att detta var en grundkurs? My misstake.
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |