Externt oljefilter?

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Någon som kan hjälpa mig hitta ett kit för externt oljefilter eller bara adaptern för spin on filter? Detta ska sitta i anslutning till en ktm LC4 motor så vill inte ha nå filter i bilstorlek :näsblod

Har letat som en tok men hittar inget :/

Mvh Teodor

Och motorn skall inte sitta monterad i ramen eller?
Där finns ju LC4 med spin-on filter samt olja i ramen och dessutom finns där ett mindre externt filter som monteras direkt på motorn, detta sitter original på rallye modellerna. Det säljs dock inte som reservdel längre utan har utgått, är du seriöst intresserad så kan jag höra med mina rallyekontakter om de kan fiska fram ett.

Nej motorn är snart i en sidvagnscross så vi kommar köra extern oljekylare som håller runt 0,8l extra samt externt oljefilter istället för spin on filtret som sitter i ramen framför cylindern.

Passar ditt rallye filter på en lc4 640 04a? Vi skulle isåfall behöva flertalet så att vi har tills säsongen är över då vi byter ekipage.

Nej motorn är snart i en sidvagnscross så vi kommar köra extern oljekylare som håller runt 0,8l extra samt externt oljefilter istället för spin on filtret som sitter i ramen framför cylindern.

Passar ditt rallye filter på en lc4 640 04a? Vi skulle isåfall behöva flertalet så att vi har tills säsongen är över då vi byter ekipage.

Aha.....

Rallye filtret passar alla lc4 motorer da man plockar oljan fran en av banjokopplingarna, jag har mailat lite folk som skall kolla om de har en pa hyllan, reservdelen finns tyvarr inte langre fran vanliga KTM handlare men kan ev kopas fran rallyeavdelningen till ett sakerligen astronomiskt pris.

Externa filter finns dessutom pa gamla LC4 motorgenrationen och ser nastan lika ut, vet dock inte om dessa passar bolt on pa den nya motorn men filterhus och element saljs ivf over disk. Reservdelsnr. 58038043044

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret