Externa högtalare till LCD TV

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Där skall sättas upp en ny LCD TV hemma och bredden på monteringshålet är en issue. Där är 910mm brett så vissa 37" utan högtalare går in med skohorn. Därmed behöver jag en extern högtalare och märket på TV jag valt levererar inga högtalare som går batt montera under skärmen.

Därmed måste jag hitta en relativt snygg och liten högtalare som går att skruva upp under TV och kan drivas av de 2x10w som ljud-ut från TV presterar.

Förslag på högtalare i segmentet <1000kr motages tacksamt. Då det är mina tondöva föräldrar som skall glo på TV är ett helt hemmabiopaket med reciever uteslutet.

Har funderat på något i stil med http://www.fynda.se/index.php?prodid=1398 Vad händer när man driver den med enbart 10w?

Ok så det är inget problem att de är för tungdrivna för förstärkaren i TVn?

Troligtvis inte, jag kör precis som du har tänkt göra just nu, driver ett par JBL-surrounds med tv'ns uteffekt på 2x15w. Funkar klockrent och duger till tv-tittande som jag använder den till enbart.
Köp två stycken surrounds som du tycker passar bäst in i miljön, och är de av normal storlek med säg runt 4"-element så kommer det låta "bra".
Typ de här.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...