Extern hd-kabinett

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Är det någon här inne som känner igen den kabinetten jag har på bild?

Den finns att köpa på Jula men jag fick den av en polare och kan omöjligtvis hitta drivrutiner till skiten. Framför allt då den inte har någon lapp om tillverkare eller dylikt. För jag är tvärsäker på att jag behöver drivrutinerna till den då den i Windows endast hittas som okänd enhet. :gnissla

Eller finns det något annat knep?

Bifogat

• 924238_c.jpg
    924238_c.jpg
    11.6 KB · Visningar: 44
Japp!
Den känner jag igen. Har en lika dan och den fixar WinXP utan besvär och drivrutiner för mig.
Men jag lyckas inte reda ut vad den heter just nu för jag har också fått den.
Edit:
Har du nycklat hårddisken som master?

Last edited:
ZX-9R skrev:
Japp!
Den känner jag igen. Har en lika dan och den fixar WinXP utan besvär och drivrutiner för mig.
Men jag lyckas inte reda ut vad den heter just nu för jag har också fått den.
Edit:
Har du nycklat hårddisken som master?

Nope. Slave.

Har en precis likadan
Disken som master och sen inga som helst problem :)

Köpte ett annat kabinett för ytterliggare en extern disk, hade jädra problem med det men det berodde inte på mitt kabinett utan på att disken som jag tänkte använda inte var formaterad utan var min tidigare systemdisk och det funkade inte att bara slänga i den. Efter formatering var det dock inga problem längre

Ska bara komma upp "USB masslagringsenhet" på skärmen, inget mer, så ska den funka.

Nånting är vajsing.

Ben Pool skrev:
Har en precis likadan
Disken som master och sen inga som helst problem :)

Köpte ett annat kabinett för ytterliggare en extern disk, hade jädra problem med det men det berodde inte på mitt kabinett utan på att disken som jag tänkte använda inte var formaterad utan var min tidigare systemdisk och det funkade inte att bara slänga i den. Efter formatering var det dock inga problem längre

Varför ska den externa sitta som master? Jag kan inte ändra min hd på datorn då jag kör bärbart.

Knepet är då att du måste installera en drivrutin för USB. Det vore så klart lättare att hjälpa dig om du talade om vilket OS du kör och vilket SP på det.

Biturbo skrev:
Knepet är då att du måste installera en drivrutin för USB. Det vore så klart lättare att hjälpa dig om du talade om vilket OS du kör och vilket SP på det.

Jag tror inte det funkar bara har försökt allt utom att ändra hd-inställningen till master. Det är XP Proffessional SP2.

bygla den externa disken till master och prova igen
din interna disk ska du också behålla som master (alltså inget problem att du ahr en bärbar dator eftersom du inte behöver pilla)

ska inte behövas några drivisar om du kör xp sp2

Ben Pool skrev:
bygla den externa disken till master och prova igen
din interna disk ska du också behålla som master (alltså inget problem att du ahr en bärbar dator eftersom du inte behöver pilla)

ska inte behövas några drivisar om du kör xp sp2

Ska testa!

Funkade skitbra!

Hur gör jag på datorer som inte ens har SP1??

Det går ju skitfort att föra över grejer till hårddisken!

Första gången jag använder USB 2.0... Märks kanske... :rolleyes:

M.G.F skrev:
Hur gör jag på datorer som inte ens har SP1??

Skulle tro att det fungerar precis likabra, men jag är inte säker :tomten
Drivisarna ligger ju i XP, men visst kan det vara en uppdatering till kanske USB 2 i någon av servicepacken

Men kör du xp (utan sp) någonstans skulle jag ju rekomendera att installera sp2 pga säkerhetsuppdateringarna

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8