Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
om du känner ett behov av en extern hdd så köp den. smidigt om man vill kunna ta med sig grejer till andra eller om man har en lappy. sen är de ju slöare än en intern hdd därför så ska du itne stirra dig blind på hdd:ns hastighet utan istället fundera på hur du ska ansluta den till datorn usb/firewire är väl det vanligastemedic skrev:2050175Tja!
Vill köpa en extern hd på 300 Gb, med 8 mb cache, 7200 bla bla bla...
Är det ett bra köp? Som en normal hd?
Det är en caviar disk.
Tack på förhand.
-Rosen- skrev:2050182om du känner ett behov av en extern hdd så köp den. smidigt om man vill kunna ta med sig grejer till andra eller om man har en lappy. sen är de ju slöare än en intern hdd därför så ska du itne stirra dig blind på hdd:ns hastighet utan istället fundera på hur du ska ansluta den till datorn usb/firewire är väl det vanligaste
medic skrev:2050192
Om jag laddar tex ner en film från nätet, kan jag ladda ner den till den externa direkt eller blir det några problem pga hastigheten?
medic skrev:2050192Jo, behöver en. Kommer att ansluta med USB 2.0
Om jag laddar tex ner en film från nätet, kan jag ladda ner den till den externa direkt eller blir det några problem pga hastigheten?
du skall ha ett fruktansvärt snabbt bredband för att det ska bli några problem usb2.0 har väl en teoretisk överföringshastighet på 480mb/smedic skrev:2050192Jo, behöver en. Kommer att ansluta med USB 2.0
som du sa så är firewire snabbare. usb2.0 480mb/s? firewire 640mb/s rätta mig om jag har felGuW skrev:2050209Det kan bli problem vid uppspelning från den, men vid hemladdning tror jag att hastigheten räcker, firewire är väl snabbare?
(jag har ingen riktig koll på det där, men ska också köpa en, så upplys mig gärna)
har en lacie porche drive på 250 gig... funkar klockrent...medic skrev:2050175Tja!
Det är en caviar disk.
Tack på förhand.
-Rosen- skrev:2050210
som du sa så är firewire snabbare. usb2.0 480mb/s? firewire 640mb/s rätta mig om jag har fel
i det första ahr du säkert rätt och i det andra har du helt rätt. mbits/sMaverick skrev:2050302FW e bara på 400. FW2 (eller heter det "B"?) ligger på 800. Men FW ligger oftast stabilare på högre hastigheter än vad usb gör, så det går fortare på fw iaf.
Edit: sen e de väl mbits o inte mb/s?
jayjay skrev:2050665Reell hastighet med USB2.0 och ny extern hårddisk är runt 15MB/s vid mina tester. Varför de inte når upp till samma överföringshastighet som en intern disk vet jag inte, för rimligtvis borde USB2.0 ha tillräcklig bandbredd för det.
Lyssna på den först! Jag köpte en Matrox och den har en fläkt som låter s*tan! Ful är den också. Sen att den sätter alla andra USB-grejor ur spel är bara en ovälkommen bonus. Jag skulle ha skickat tillbaka den men jag var lite för sen så den får jag dras med, 300 GB är det enda positiva med den hittils...medic skrev:2050175Tja!
Det är en caviar disk.
Tack på förhand.
jag hade iallafall rätt på enEmpa skrev:2052130Min med USB 2.0 går mellan ca. 6000kb/s till 25000kb/s enligt Total Commander när jag för över filer.
Går utmärkt att spara direkt till disken om du inte har monster bredband typ 100/100.
Helt korrekt Maverick
FW = 400mbit/s, USB 2.0 = 480mbit/s och FW2 = 800mbit/s
McFille skrev:2056413En fläktlös vill du också ha! De flesta är iof. fläktlösa, men passa dig för de som har fläkt!
Empa skrev:2057585Ja köp ingen med fläkt, köp inte heller ett chassi som du stoppar in en hårddisk i.
Min gamla blev alldeles för varm i chassiet så den la av![]()
McFille skrev:2057801Skall inte vara några problem om du köper ett komplett chassi med hårddisk. Min seagate har inga problem med tempen...låter som du fick ett måndagsex.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |