Extern hårddisk?

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Vad ska man köpa för extern hårddisk? Tanken är att smidigt flytta tankat material från en dator till annan. Vad är bra till det? Har kollat på några hos Kjell & Co med är inte så hemma på just såna...

Mackz skrev:
Vad ska man köpa för extern hårddisk? Tanken är att smidigt flytta tankat material från en dator till annan. Vad är bra till det? Har kollat på några hos Kjell & Co med är inte så hemma på just såna...
Vet av ett par st som har haf problem med sin MAXTOR One Touch externa HD, så du kan väl undvika det märket.

Ska helst vara fläkt i den också, blir lite varmt annars kanske.
Eller så har du ett rum som ligger på ca 18 grader, då behöver du ingen fläkt.

Har själv externa diskar, den med fläkt är pissljummen och den utan blir runt 35 grader kanske.

R1 Uffe skrev:
Vet av ett par st som har haf problem med sin MAXTOR One Touch externa HD, så du kan väl undvika det märket.

Maxtor diskar i allmänhet ska man väll vara försiktiga med?
En kompis har haft tre diskar som skurit och alla tre har varit maxtor (han har 10st totalt)
Fast min fungerar fortfarande, haft min i 3 år snart(maxtor). Kanske han fått tre måndags ex.?

Solid snake skrev:
Har själv externa diskar, den med fläkt är pissljummen och den utan blir runt 35 grader kanske.

Vad är skillnaden i grader mellan "runt 35" och pissljummen?
Är pissljummen svalare eller varmare?

Jadu, 35 upplevs som varmt, 25 grader upplevs mer som ljummet.

Kunde du väl nästan räkna ut själv tycker man, eller så försökte du bara att göra det du är så bra på, att vara dryg.

Solid snake skrev:
Jadu, 35 upplevs som varmt, 25 grader upplevs mer som ljummet.

Kunde du väl nästan räkna ut själv tycker man, eller så försökte du bara att göra det du är så bra på, att vara dryg.

:lol
Men allvarligt, inte kan 35 vara för varmt för en disk? Det är ju samma diskar som monteras i datorchassin och där är det ju lungna fisken.
Men jag tycker fortfarande att 35 är pissljummen.

Victor skrev:
:lol
Men allvarligt, inte kan 35 vara för varmt för en disk? Det är ju samma diskar som monteras i datorchassin och där är det ju lungna fisken.
Men jag tycker fortfarande att 35 är pissljummen.
Jag gillar inte att mina diskar blir mer än 35, blir den över 45 så kan du ju fundera på att köpa en fläkt iaf.

Du vet vad som händer när de blir för varma väl? De expanderar och läshuvudena går emot disken och repar den så den kraschar.

Jaha, jag trodde det var mekaniken med lager och sånt som tog stryk av värme. Men jag ska inte vara trevlig, jag stutsade bara in här för att dryga mig :mad:

Victor skrev:
Jaha, jag trodde det var mekaniken med lager och sånt som tog stryk av värme. Men jag ska inte vara trevlig, jag stutsade bara in här för att dryga mig :mad:
Jo, men först och främst så är det nog om du får repor på skivorna i disken som gör mest skada.

Stick herifrånn om du inte vil smakca kettingen!! Knularu me mej så fåru den rett i takcet!! :kocko :4skrika

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg