Exportera motorcykel, hur göra?

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Har en köpare på hojen som är från Norge, han är då intresserad av min hoj för det är tydligen mycket billigare än i Sverige. :va :D

Sååå, jag undrar, hur gör man? Är det bara att fylla i papperna som vanligt? Måste inte han ha registreringsbeviset vid gränsen eller nåt sånt?

Ös på med fakta, vad skulle det kosta för honom att ta in den i Norge t.ex?

Last edited:
Det kan vara bra att veta vad man pratar om innan man skriver saker, du måste behålla skylten från hojen och skicka in den till vägverket tillsammans med en redogörelse att hojen gått på export. Annars kan inte vägverket registrera ägarbytet.

Kollat upp lite nu, fan vad dyrt det skulle bli för honom, 27000 NOK i engångsavgift, ska se om man hittar nåt kryphål i lagen.

Registrera om den till banhoj eller nåt och sen kan han registrera om den till gathoj i Norge, snackade han om.

Kanske slipper den där engångsavgiften isf och det hade ju varit härligt.

Kollat upp lite nu, fan vad dyrt det skulle bli för honom, 27000 NOK i engångsavgift, ska se om man hittar nåt kryphål i lagen.

Registrera om den till banhoj eller nåt och sen kan han registrera om den till gathoj i Norge, snackade han om.

Kanske slipper den där engångsavgiften isf och det hade ju varit härligt.

Mja det kan ju finnas kryphål i norska lagen såklart det vet jag inget om..

Rask har rätt. Jag sålde en hoj till finland som visserligen bara var förregistrerad, men den hade regbevis. Skickade in ägarbytet som vanligt, fick då tillbaka papprena från vv där dom sa att ägarbytet inte gått igenom eftersom att dom behövde papper på att hojen exporterats och reggats in i finland.
Nu var detta inte en gatmaskin så jag lyckades efter många om och men övertyga vv att den verkligen var exporterad och aldrig skulle kunna reggas in i finland. Men för ett vanligt fordon hade det inte gått.
Men ring vv så får du all information för ditt fordon.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back