Exportera hoj?

ewan

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Triumph America, Triumph Street Triple R
Hej, hoppas någon är bekant med ämnet. Jag har fått en köpare på min hoj som sitter i USA, köparen alltså. Vad gäller när man exporterar en hoj?
Tänker på ägarbyte för VV och eventuella andra dokument. Någon som gjort liknande? Kan ju vara en blåsning på något sätt, men pengarna skulle sättas in först hur som helst.
Här är hojen det gäller:
http://www.blocket.se/vi/27928385.htm

Tack på förhand!

Sakta i backarna nu. Du menar att en amerikan skulle köpa en gammal fightad GPz750 med garagelack som gått nära på 6000mil från Göteborg? Hur fin den än är så låter det ytterst osannolikt.

Det är med 110% säkerhet en scammer.

Jag fick själv ett mail (har annons på blocket) från en man som jobbade på bermuda och han skulle fixa hämtning m.m... Yeah right,googla han och sim salla bim,han va på ebay`s lista över scam

Läste igenom scamtråden nu och det är ju exakt samma grej, vilket jag ju borde fattat med en gång :) Hur som har man ingen Paypal och ingen info har mailats så det är lugnt. Skumt att man får ett namn som avsändare i telefonen istället för ett nummer.

Ska man sälja nånting på det sättet ska man nog se till att ha pengarna på kontot innan man skickar annars e det bara glömma

Ja helt klart, så jävla trist att det dyker upp skit överallt

Ska man sälja nånting på det sättet ska man nog se till att ha pengarna på kontot innan man skickar annars e det bara glömma

Inte ens det är en garanti alltid, vissa transaktioner som blir ogiltiga i efterhand innebär att pengarna ryker från kontot, har man då skickat prylarna är det lite trisst.

Paypal brukar dock vara säkrast och dessutom ersätta en om man blir blåst SÄGS det.

Nä, man får hoppas att någon närboende ser vilken kap de kan göra istället. :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back