Explorer 7

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Kalla mig vad ni vill...

Explorer 7 med flikar och nytt interface måste vara det sämsta och jobbigaste som någonsin funnits?
Hur i av aktiverar jag det och får det att se ut som vanligt?

Jag ska byta till Mac så fort som möjligt.

Får jag inget svar i kväll så kastar jag ut skiten tror jag... :mad:

Du vänjer dig snart, jag lovar. Flikar är skiten :tummenupp

Skaffa Firefox istället http://www.mozilla.com/en-US/. Den har också flikar men med ett MYCKET skönare användargranssnitt. En bra stavningskontroll har den också med stöd för många språk.

Jag tyckte också att det va sux när jag uppgraderade. Jag bytte till Firefox som iofs oxå kör med flikar men på ett mycket skönare sätt. :tummenupp

Det enda man saknar med Firefox e att den inte backar till föregående länk med högra musknappen :mad: Nån som vet om det går att confa upp?

Flikarna i FF 1.5 tycker jag är bättre än i FF 2.0, så jag kör med 1.5 så länge - tills det blir konfigurerbart i 2'an.

Kalla mig vad ni vill...

Explorer 7 med flikar och nytt interface måste vara det sämsta och jobbigaste som någonsin funnits?
Hur i av aktiverar jag det och får det att se ut som vanligt?

Jag ska byta till Mac så fort som möjligt.

Får jag inget svar i kväll så kastar jag ut skiten tror jag... :mad:

Tror iofs att du kommer gilla det när du vant dig men om du vill avaktivera flikarna så;

1. Gå in under 'verktyg/tools' (ser du inte menyn så tryck på knappen ALT)
2. Välj 'inställningar/internet options'
3. Under 'general' fliken kolla efter 'flikar/tabs', välj 'inställningar/settings'
4. Där kan du dels avaktivera hela funktionen eller berätta för ie hur den ska bete sig vid klickande på länkar osv.

Mvh Stephenj

Flikarna i FF 1.5 tycker jag är bättre än i FF 2.0, så jag kör med 1.5 så länge - tills det blir konfigurerbart i 2'an.

Vad är skillnaden? :va

Uppgraderade från 1.5 till 2.0 för ett par dagar sen och jag kan inte minnas att jag hittade nån skillnad där... Eller är det stäng-flik-knappen som flyttat sig? :va

Vad är skillnaden? :va

Uppgraderade från 1.5 till 2.0 för ett par dagar sen och jag kan inte minnas att jag hittade nån skillnad där... Eller är det stäng-flik-knappen som flyttat sig? :va

Japp, den lilla skillnaden sitter inbankat i ryggraden. Ungefär som att flytta växelspaken från vänster till höger sida - blir lätt "roliga" misstag. :D

Firefox is da shitz!

fireboob.jpg

Japp, den lilla skillnaden sitter inbankat i ryggraden. Ungefär som att flytta växelspaken från vänster till höger sida - blir lätt "roliga" misstag. :D

Ja, vafasiken har de tagit väck den för!?

Jag har gått över till Opera i ren protest eftersom FF-uppgradering till 2.0 inte funkade så bra. FF vill uppdatera filer _varje_ gång den startas, och den klagar på skrivrättigheter i en katalog under FF(!?).

Fast än så länge impregnerar inte Opera något vidare. Maxthon kör jag på jobbet, rätt ok men ändå inte tillräckligt bra på något sätt.. Hm.

Varför gillar man inte (anal)flikar? Spar ju så inihelvete med besvär!

:va

Fast än så länge impregnerar inte Opera något vidare. Maxthon kör jag på jobbet, rätt ok men ändå inte tillräckligt bra på något sätt.. Hm.

Nåja, att säga att Maxthon är en annan browser är att ta i lite för mycket.
Maxthon bygger på den motor som Internet Explorer använder sig av,
den största skillnden är bara grafisk. I stort sätt samma skit alltså.

De sårbarheter som finns i Internet Explorer får du också med Mathon.

Mozilla och Firefox dominerar på min dator då jag värderar säkerheten högt.

Skriv about:config i adressfältet.
Leta rätt på browser.tabs.closeButtons.
Välj Modify.

I “Enter integer value” skriv in ett av följande värden.

0: En stäng knapp bara på den aktiva fliken.
1: Varje flik har egen stängknapp (standard).
2: Inga stäng knappar, stäng MHA högerklick.
3: En stäng knapp till höger (som i Firefox 1.5).

Tryck OK när du är färdig.
:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!