För en tid sedan tyckte jag att jag skulle behöva lite mer effekt i min crosscart så därför köpte jag en kawasaki ninja 600 maskin från en krockad cykel. Men nu när allt är färdigt för provstart får jag ingen gnista till stiften. Maskinen var provstartad före den lyftes av cykeln så det borde inte vara något problem egentligen,men...
Tändbox har jag provat byta ut utan något resultat och tändspolarna har de rätta ohm-värdena enligt Haynes manualen. Stop brytare,kopplings brytare och stödfots brytare är alla överkopplade och växellägesgivaren jordar också som den ska. Givaren på vevaxeln (induktivgivare) har också rätt ohm-värde, men jag får inte tag i nåt oscilloskop för att kontrollera att den faktiskt fungerar som den ska. Jag har också bytt säkringsboxen utan resultat. Bränslereläts ohm-värden stämmer inte enligt manualen, men det borde ju inte ha något med tändningen att göra.
Motorn är från en zx6r årsmodell 97. Tips om var felet kan ligga tas gärna emot.

Tändbox har jag provat byta ut utan något resultat och tändspolarna har de rätta ohm-värdena enligt Haynes manualen. Stop brytare,kopplings brytare och stödfots brytare är alla överkopplade och växellägesgivaren jordar också som den ska. Givaren på vevaxeln (induktivgivare) har också rätt ohm-värde, men jag får inte tag i nåt oscilloskop för att kontrollera att den faktiskt fungerar som den ska. Jag har också bytt säkringsboxen utan resultat. Bränslereläts ohm-värden stämmer inte enligt manualen, men det borde ju inte ha något med tändningen att göra.
Motorn är från en zx6r årsmodell 97. Tips om var felet kan ligga tas gärna emot.
