experter är idioter

jag menar att deras slutledningsförmåga kan få en gråsäl att göra mensa testet. Ifall man har en butterfly kniv så planerar man att mörda, det är ju rena löjan för fan

honkiie skrev:
jag menar att deras slutledningsförmåga kan få en gråsäl att göra mensa testet. Ifall man har en butterfly kniv så planerar man att mörda, det är ju rena löjan för fan

Känner du dig träffad eller vad är problemet? :rolleyes:

tja visst kan man skaffa en sån för att leka med, men användningsområdet är ju ganska litet.
Det är som en pistol, man förstår vad den egentligen är till för även om man nu kan skjuta på tavlor med den.

Experterna har nog tillgång till långt mer information än vad vi får reda på. De har nog tittat på typen av våld och kunnat konstatera att det inte var något som bara triggade igång på platsen.

Dessutom är ju en sådan kniv inget man har för att fjällvandra och det är heller ingen snickarkniv direkt, så JA man är en dum idiot om man går ut med sådana och tror man är häftig!

Vapen ser jag tre användningsområden för, jakt, prydnad och försvar. Den sista är svårast, den ska vara personskydd för våra poliser och försvarsmakten men inte för varje man på gatan.

Prydnad?
www.replikvapen.se
Jag skulle gärna ha ett sagan om ringen svärd på min vägg, för jag tycker de är snygga och häftiga. Kom inte och säg att experterna är "djävla idioter" när de har sagt att jag mördat någon när jag tar ned svärdet från väggen och våldar ned någon utanför huset, för då har nått brustit i min hjärna!

CalleE skrev:
Experterna har nog tillgång till långt mer information än vad vi får reda på. De har nog tittat på typen av våld och kunnat konstatera att det inte var något som bara triggade igång på platsen.

Dessutom är ju en sådan kniv inget man har för att fjällvandra och det är heller ingen snickarkniv direkt, så JA man är en dum idiot om man går ut med sådana och tror man är häftig!

Vapen ser jag tre användningsområden för, jakt, prydnad och försvar. Den sista är svårast, den ska vara personskydd för våra poliser och försvarsmakten men inte för varje man på gatan.

Prydnad?
www.replikvapen.se
Jag skulle gärna ha ett sagan om ringen svärd på min vägg, för jag tycker de är snygga och häftiga. Kom inte och säg att experterna är "djävla idioter" när de har sagt att jag mördat någon när jag tar ned svärdet från väggen och våldar ned någon utanför huset, för då har nått brustit i min hjärna!

Tror ändå inte att om du hugger ner nån med ditt svärd att det skulle vara så att du planerat det att nu jävlar då jag får svärdet så ska jag döda någon. Tror inte killen satt hemma och tänkte om man ändå skulle döda någon, gick ut i köket och kollade om han hade nån kniv men kom på att man måste ju ha en butterfly ifall man ska döda nån. Hursomhellst så tycker jag att jämt som nån av våra dagstidningar kommer och säger att experter säger så brukar det vara ganska dumt och intetsägande

Butterfly är väl en leksak? Oduglig som kniv, men kul att leka med (om man är 12-14 år). Själv skulle jag hajja till mer om jag såg någon med en morakniv utan imponatorfaktor.

ah experterna kanske tänkte att han fixade en butterfly för att alla bara skulle skratta åt han istället för att springa då han tog fram den och började bläkta

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back