Exotisk insekt i mitt kök?

Den är ju ganska så stor faktiskt, något som inte framgår av bilden. Uppskattar längden till ca 2cm...

Jag tror ditt hus är invaderat. De kommer käka upp varenda regel inom kort.

Jag hyr en lägenhet av dig om det inträffar, ok?

Last edited:
Nu e ju jag ifrån betongen,men kan det vara en rådjur? :va

Absolut inte då man inte kan säga "en rådjur", om du inte äger en BMW förstås för då är det ok att använda sig av den frasen.
Ett rådjur möjligtvis däremot.

Har du när du sover vaknat av att ha små bett på kroppen?
Kan vara en lus som trivs inne i trä och bygger kanaler och kolonier och klägger ägg, de brukar trivas bäst i sängar där det är varmt och krypa fram på natten och ta små bett då de lever på blod. De största, finns 7 stadier och är svarta och blir runt 2 centimeter och har små vingar. Kolla gärna under madrassen om ni ser småkryp.
Hoppas det verkligen inte är detta ni drabbts av och att det bara är något oskyldigt kattan släpat in..

Njae, blir jag biten av den där så vaknar jag garanterat, han hade gaddar som min katt nästan :brinnerup
Har inga fönster öppna och katterna bor inomhus. Så antingen har den kommit med blommorna eller med veden som jag har hämtat till öppna spisen. Nu bor han på vinden ett tag framöver, är han kvar där om några dagar så får han bo nere på min hyresvärds kontor istället :näsblod

Nu bor han på vinden ett tag framöver, är han kvar där om några dagar så får han bo nere på min hyresvärds kontor istället :näsblod

Akta dej så hon inte trivs för bra och lägger ägg,
rätt som det är så återstår endast en liten spånhög av ditt hus till följden av att termiter invaderat och ätit upp allt bråte! :eek: :cdevil

Njae, blir jag biten av den där så vaknar jag garanterat, han hade gaddar som min katt nästan :brinnerup
Har inga fönster öppna och katterna bor inomhus. Så antingen har den kommit med blommorna eller med veden som jag har hämtat till öppna spisen. Nu bor han på vinden ett tag framöver, är han kvar där om några dagar så får han bo nere på min hyresvärds kontor istället :näsblod

Ägaren ansvarar för sällskapsdjurens välbefinnande! :mattias

:hihi

Om inte exotisk, kanske erotisk?:tuttar :banana
Nja, jag går inte direkt igång på den iaf.... :död Ful som fan!

mjaa, de förekommer där mjäll finns i härliga mängder. kolla skalpen helt enkelt.

Last edited:
Hm, i Härjedalen är "timmerkusen" svart och har längre kropp och spröt än den där. Men efter lite googlande, kan det vara en lövträdlöpare?

Vad jag kallar timmerkuse:

http://www.funet.fi/pub/sci/bio/lif.../cerambycidae/lamiinae/monochamus/sutor-1.jpg

trädlöpare:

http://i.pbase.com/o6/65/620665/1/78598660.SdY2rhSo.P7060032.JPG

Smäller rätt bra i hjälmen gör dom med...

Vi brukade kasta timmerkusar på varandra när vi var små eftersom dom trivdes väldigt bra i morfars snickarverkstad...

Edit: Lyfter man dom i spröten så kan dom skrika rätt högt, ett gnisslande skrik.

..vilket förutsätter att du dejtade och med största sannolikhet låg med vederbörande.

Charmigt.

Stadig återkommande koma, irritation på synnerven, 40 cm lem med roterande ollon?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT