Exclusive cars

Känns sedan som att jag kan betala dom x antal tusen för att fixa allt, bara åka ner till Stockholm och hämta en körklar bil.

Tror det snart är dax för ett trådnamnsbyte.:)

OK. Erbjuder förmedlaren några garantier i det priset? Det kommer du vilja ha om det nu blir en Ford... :gnissla

Tullen på pickisar är 22% om jag inte minns fel.

Men att ta priset gånger 10 funkar nog nu när dollarn är billig?

Får hålla med angående kvaliteten där. Amerikanska bilar kommer tyvärr inte i närheten av tyska märken när det gäller detaljarbete. Tom Toyota, Honda mfl är bättre i de flesta avseenden.

"The main reason we don´t want it; It´s rubbish..." :hihi

Det är ju inte för oskull dom säger 10 feet finich..:D men det gäller ju dom flesta jänkare.:D

En liten tanke bara, varför får Ford år efter år sälja så många F150 om dom är så dåliga?
Har varit usa:s mest sålda pickup 8 år i rad och det blev ju inte sämre när den uppdaterades totalt till 2004.
Beror många av klagomålen helt enkelt på att det finns så många i trafik?
Undra hur det skulle se ut om man skulle få se lite statestik över klagomål i förhållande till antalet sålda bilar, gärna från ägarna själva, någon som vet om detta går att hitta någonstans?

Tullen på pickisar är 22% om jag inte minns fel.

Men att ta priset gånger 10 funkar nog nu när dollarn är billig?

Stämmer bra, fel av mig.

Last edited:

En liten tanke bara, varför får Ford år efter år sälja så många F150 om dom är så dåliga?

Därför att amerikaner är medelmåttiga patrioter. Allt som är amerikanskt är bra och kvalitet vet de tyvärr inte vad det är... :gnissla

Allvarligt talat så vet jag inte hur kvaliteten är på F150, men på min Mustang (-05a) så har de bytt stereo, bensintank, kardan, diverse framvagnsdetaljer mm. Nu är den kanon, men det har ju blivit en del mil i hyrbil under resans gång...
Å andra sidan har jag en Explorer också och den är det inga fel på. Precis som F150:an så är det en bil som de har sålt mängder av under en lång tid, så de håller säkert högre kvalitet än vad den nya mustangen gjorde för två år sedan.

Till Fords försvar så har det aldrig varit några problem att få fel åtgärdade under garantin, men då har jag bara varit hos en verkstad också. Det skiljer säkert en hel del mellan olika ställen.

Lycka till! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...