Exclusive cars

LILAB

Väntar...
Gick med
29 Mar 2006
Hoj
KTM 450 EXC/SM
Någon har som har några erfarenheter av Exclusive cars i stockholm?
Är på gång att importera en pickup från USA och funderar på att anlita dom.
Vet att dom är seriösa, min största fundering är var dom brukar ta i arvode för att sköta en import.

Snart har man förhoppningsvis en Ford F150 hemma på gården :)

Var det inte någon säljare från Exclusive Cars som rammade RoLLER + brewd när de tjörde hoj?

Sen huruvida de sköter importer bra eller ej får någon annan avgöra.

Vill inte ha en 250 då denna får ett helt annat chassie betydligt mycket styvare chassi och hårdare fjädring då du får lasta en hel del på dom.
Vill ha en "liten" och smidig pickup som dock är större är en kingcab.
Har tittat lite på Dodge också med den känns minst 10år äldre är Fården och då är båda ändå 05:or....

Tycker inte den informationen är speciellt viktig, då jag vet hus man kan vrida och vända på siffror för att få det resultat man vill. ;)
Dom är ju ganska stora och kända så det är jag inte orolig över.

Last edited:
Vad jag hört så ska de vara seriösa.
De nämns ju ofta i tidningar (Teknikens värld t.ex.) som den firma man ska kontakta ifall man vill ha en speciell bil så jag antar de vet var de pysslar med.

De var med i Insider på TV3, den svenska butiken. Det fuskades mycket med miltal där. Hela programmet handlade om fusk med bilar. T.ex att de köps kvaddade från Tyskland, repareras här och säljs dyrt.

Minns inte exakt vad de var klandrade för, men det var åtminståne rejält fusk med miltal.

Den här kan jag nog packa ihop och skicka över åt dig...
Listad för $21,989.

2232R-320.jpg

Edit: Eftersom jag inte är något större fan av Fords (brist på) kvalitet, så får jag ta och rekommendera en Honda istället...

HONDA%5CRIDGELINE%5C2006%5C4PU-4-CBK.jpg

Last edited:
Listad för $21,989.

2232R-320.jpg

Edit: Eftersom jag inte är något större fan av Fords (brist på) kvalitet, så får jag ta och rekommendera en Honda istället...

Det är bestämt att det blir en Ford, dock en med riktig dubbelhytt
Tycker Hondan är ett misslyckat försök i att kopiera Chevas Avalanche (som jag tycker är ful) i alla fall exteriören

Någonting åt det här hållet blir det.

Bifogat

• 1015.jpg
    1015.jpg
    15.6 KB · Visningar: 115
Listad för $21,989.

2232R-320.jpg

OT .. Nyfiken .. Om du fixar en bil, vad vill du då ha för det? Jag jobbar inte åt skatteverket :D Utan är själv intresserad att köpa en bil från US i framtiden ..

OT .. Nyfiken .. Om du fixar en bil, vad vill du då ha för det? Jag jobbar inte åt skatteverket :D Utan är själv intresserad att köpa en bil från US i framtiden ..

Hoppar in och svarar lite.
Har fått lite olika bud från dom jag pratat med i Sverige, men om du tar priset i dollar X 10 så är du ganska nära sanningen om vad det kostar att ta hem en bil.
Då är det mest inräknat.
Har tittat på bilar runt 25000 dollar och en sådan hamnar färdig i Sverige på runt 250000 + moms.

OBS detta är bara grovt räknat, svårt at veta exakt vad det kommer att kosta före man har bestämt sig för exakt vilken bil man ska ha.

Moahahaha...
Så sant...

Det skulle vara förbjudet att tillverka tvåhjulsdrivna pickisar...
Möjligen med dispans för dom framhjulsdrivna.
(dom har IAF vikt på drivhjulen olastade, sen att dom blir sämre när man lastar... Ptja, man kan ju köpa en fyrhjulsdriven)

Varje år i första halkan ser man en Pickis med olastat flak göra långsamma burnoutcirklar mitt inne i stan utan att den som sitter vid ratten kan göra något åt det.

Antingen skottar man på en kubik sand på flaket, eller så lägger man in fyrhjulsdriften så att den blir körbar.

Hoppar in och svarar lite.
Har fått lite olika bud från dom jag pratat med i Sverige, men om du tar priset i dollar X 10 så är du ganska nära sanningen om vad det kostar att ta hem en bil.
Då är det mest inräknat.
Har tittat på bilar runt 25000 dollar och en sådan hamnar färdig i Sverige på runt 250000 + moms.

OBS detta är bara grovt räknat, svårt at veta exakt vad det kommer att kosta före man har bestämt sig för exakt vilken bil man ska ha.

Det låter ganska mycket. Förmedlaren står alltså för inköp, skeppningskostnader och tullavgifter(10%?)?
Isf borde nästan 50kkr rinna ner i hans fickor...

Vet inte. Jag har aldrig gjort det, men någon gång måste ju vara den första... :D
Billigare än ovanstående exempel borde det iaf bli, om jag inte missförstått förmedlarens kostnader och åtaganden.

Last edited:
Det låter ganska mycket. Förmedlaren står alltså för inköp, skeppningskostnader och tullavgifter(10%?)?
Isf borde nästan 50kkr rinna ner i hans fickor...

Vet inte. Jag har aldrig gjort det, men någon gång måste ju vara den första... :D
Billigare än ovanstående exempel borde det iaf bli, om jag inte missförstått förmedlarens kostnader och åtaganden.

Visst tjänar dom pengar på det.
Frakten rund 20K
Sedan eftersom det är en lättlastbil så är tullen 12%
Och sen har du momsen att betala och den är på 25%.
För att få fram hur mycket som momsen blir ska du på bilens pris lägga frakten och tullen, och på denna summa betal moms.
Efter det har du även besiktning, där du måste ha div intyg, fixa lite belysning tex blinkers och glöm inte lastförskjutnings skyddet.

Så om bilen kostar 25000 dollar så kostar den ca 220000 sek och då har du inte betalat moms på den och inte besiktigat den

Ink moms =ca 275000 sek

Känns sedan som att jag kan betala dom x antal tusen för att fixa allt, bara åka ner till Stockholm och hämta en körklar bil.

Tror det snart är dax för ett trådnamnsbyte.:)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...