Tjabba. Då va de min tur då. Har en ktm exc 500 sixdays 2014 som vägrar ge gnista till stiftet via kick och startmotor. Har kollat alla säkringar. Kopplat stiftet och tänd kabeln till bilen för att se om de ger gnista och där fick jag gnista. Full laddat batteri. Startmotor går runt. Den har vart lite bökig på elstart en tidigare. Ibland vid kall start så kan man hålla in knappen utan att de låter nått och efter några sekunder så börjar startmotor tugga runt och starta. Efter som hojen är rätt ny så undrar jag om fe kan vara stator eller helt enkelt tändspolen? Är ju som tråkigt att inte kunna köra nu i detta väder. Har inte mätt nån ström eller nått. Har ingen multimeter. Har kopplat ut dödades också och provat utan resultat. Stoppat in en ståltråd i ingången för tänd kabeln i tändspolen och får ingen stötta. Om statorn är pajjade borde ja väl få gnista om ja kickar? Eller kan bilen ge gnista som inte hojen orkar tvinga fram? Vill ju hälst att de är tändspolen billigast så. Tacksam för lite tips och råd ☺