Examensarbete

starken84

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2023
Hoj
suzuki vz800 1997
Hej!
Jag heter Daniel och håller på att studera till trafiklärare och det är nu dags att påbörja mitt examensarbete. Skulle vara tacksam om ni som åker mc tar er en stund och svarar på den här enkäten. Tryck på länken så kommer ni dit. Dela gärna
https://forms.office.com/e/nGRPHu3fqP
 

Bifogat

  • 332969127_916271749720022_5060132169338857326_n.jpg
    332969127_916271749720022_5060132169338857326_n.jpg
    94.6 KB · Visningar: 39

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det saknades skinn/textilställ bland alternativen för skyddsutrustning. Det är ju ganska bortkastat att bränna iväg i kalsingar, axelskydd, armbågsskydd, knäskydd, handskar, ryggskydd, stövlar och hjälm, men inget ställ som håller grejerna på plats, och skyddar resten så att säga.

Det skulle också gärna ha funnits en alternativ väg om man inte gick riskutbildningarna när man tog kortet, dvs utbildning med tex SMC. Eller generell vidareutbildning.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Det saknades skinn/textilställ bland alternativen för skyddsutrustning. Det är ju ganska bortkastat att bränna iväg i kalsingar, axelskydd, armbågsskydd, knäskydd, handskar, ryggskydd, stövlar och hjälm, men inget ställ som håller grejerna på plats, och skyddar resten så att säga.

Det skulle också gärna ha funnits en alternativ väg om man inte gick riskutbildningarna när man tog kortet, dvs utbildning med tex SMC. Eller generell vidareutbildning.

De går att fylla i skinnställ i rutan annat..
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag har gjort enkäten, men precis som andra varit inne på så är vi många som tog kort innan riskutb. fanns med för A-behörighet, riskutb. för A har ju inte funnits lika länge som för B tex.

Lycka till!
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Jackan har ju ryggskydd, axelskydd och armbågsskydd. Byxorna har knä och höftskydd. Ska man kryssa i allt eller inget? Använder inga separata utan har level 2 D3O i jackan.

Sen vem kör hoj utan skor annat än i Thailand?

Sista frågan hade ju varit bättre med ett angivet avstånd. Använder sällan hjälm när jag kör ut hojen ur garaget men använder såklart på vägarna. Så då måste jag alltså svara NEJ antar jag?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jackan har ju ryggskydd, axelskydd och armbågsskydd. Byxorna har knä och höftskydd. Ska man kryssa i allt eller inget? Använder inga separata utan har level 2 D3O i jackan.

Sen vem kör hoj utan skor annat än i Thailand?

Sista frågan hade ju varit bättre med ett angivet avstånd. Använder sällan hjälm när jag kör ut hojen ur garaget men använder såklart på vägarna. Så då måste jag alltså svara NEJ antar jag?
Nu kanske jag övertolkade lite men jag tänkte det som "skyddsskor" alltså något som är mc-specifikt och ger skydd, inte ett par converse all starts
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Jackan har ju ryggskydd, axelskydd och armbågsskydd. Byxorna har knä och höftskydd. Ska man kryssa i allt eller inget? Använder inga separata utan har level 2 D3O i jackan.

Sen vem kör hoj utan skor annat än i Thailand?

Sista frågan hade ju varit bättre med ett angivet avstånd. Använder sällan hjälm när jag kör ut hojen ur garaget men använder såklart på vägarna. Så då måste jag alltså svara NEJ antar jag?
Letar man fel så hittar man alltid.
Det är ingen heder och vandelsförsäkran du ska fylla i.

Fyll i det du tycker är närmst bara.
Svaren ska ändå kvantifieras.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top