Examens jobb (motor)

Tänk att torbokonvertera den där med tre turbosar :)
Mycket häftigt bygge!

TwinSucker skrev:
Sanslöst fint bygge. Nånting säger mig att killen som har gjort den snart sitter inom något storföretag och utvecklar framtidens motorer.

//TS
Syftet med motorn och hans dröm är att börja bygga motorer i ett Formel1-stall. Motorn ska ju ses som en reklampelare.

Jag har personligen haft äran att träffa honom där han bygger och trimmar sina hojar. Det sitter inte fast när han tänker och funderar. :)

Roberth skrev:
Syftet med motorn och hans dröm är att börja bygga motorer i ett Formel1-stall. Motorn ska ju ses som en reklampelare.

Jag har personligen haft äran att träffa honom där han bygger och trimmar sina hojar. Det sitter inte fast när han tänker och funderar. :)

Det va precis det jag misstänkte och jag måste säga det är en sju jäkla reklampelare han har byggt. Skulle bli mycket förvånad om det inte är någon som kommer att se vilken talang han sitter på.

Det är alltid lika kul och inspirerande att träffa sådana människor och framför allt att få bolla idéer med dom :tummenupp
Inte ett dugg avis :rolleyes:

//TwinSucker

Snyggt bygge. Prestandan är uppskattad/beräknad, inte mätt. Men inte orimlig. Jämför m t.ex. en modern
1 l rak 4a; ungefär samma spec.vrid (bmep) fast lägre litereffekt. Och den här går på etanol.

Undrar vad en uppsättning Akra skulle kosta till den där ??
/u

Är den inte för vidvinklig så att säga för att sitta i en F1 bil. Renult hade ju en vidvinkels 10a i sina bilar innan, men dom skrotade det projektet. Motorn som visades här var dock jävligt häftig...

Chii skrev:
http://www.atomracing.se/6M.html

Zpana in denna motor, Skulle sitta som ett smäck i en mc, Eller kanske inte men häftig är den, Kanske något nytt att satsa på inom mc branchen

Fan va fett, bra med power också!
Undra vad den skulle dra och släppa ut miljömässigt bara...
Väger också dock 105 kg eller vad det stod.

Nice projekt!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...