ex från nya beglistan 2004

jensa007

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Ort
xxx
Hoj
xxx
sitter här med mitt nya nummer av bikekatalogen och kollar beglistan...kollar o kollar.....känner att proserna inte alls e i nivå med verkligheten, eller?

det står så här:prislistan är framtagen av de ledande mchandlarna i sverige och gäller felfria och fina ex med runt 500-700 mil per år...........prutmån finns hos handlarna och privatköp ska vara minst ett par tusen lägre i pris (runt 10% lägre............)

så till några exempel!!!

gsxr-750 1985 =11000:-
grxr-750 1988 =17000:-
gsxr-1100 1986 =18000:-
gsxr-1100 1989 =24000:-
fzr-1000 1987 =14000:-
fzr 1000 1989 =20000:-

känns som lågt pris!!! vem har sett en gsxr 750 85a i mcbutik för 11000:_ i fint skick!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :huvet privat runt 9000:-!!!!! tror inte det!!!!!

om detta stämmer så e det bra att åka och köpa en direkt :rofl

jensa
 
Håller med om att det verkar lite lågt. Dock sak man tänka på att dessa då skall ha gått 10-12000 mil och det finns inte så många som gjort det.
 
Vilka låga priser! Undrar om det är handlarna som vill få ner inbytespriserna...

Vad kostar en Yamaha YZF1000R Thunderace -98 som har gått 2100 mil?

Vad kostar en KTM 640 Supermoto Prestige -03 som har gått 300 mil?

Har inte tidningen... Sorry...
 
.

Vad kostar en Yamaha YZF1000R Thunderace -98 som har gått 2100 mil?=55"

Vad kostar en KTM 640 Supermoto Prestige -03 som har gått 300 mil? =63"

handlarpriser........


vissa priser verkar höga oxå!!!!!! tex YZF1000R Thunderace -98 55", har settt sådana för betydligt lägre priser.....sedan e det ju försäkringern som styr.......

jensa
 
Du har inte lust att lite snabbt hjälpa mig att kolla vad en R1:a -00 står i ungefär?

Fick alldeles nyss ett erbjudande om att köpa en sån nyservad nya däck, nytt drivpaket för 55000:-

Har tidningen hemma.....

Förlåt om jag spammar din tråd
 
Lartes skrev:
Du har inte lust att lite snabbt hjälpa mig att kolla vad en R1:a -00 står i ungefär?

Fick alldeles nyss ett erbjudande om att köpa en sån nyservad nya däck, nytt drivpaket för 55000:-

Har tidningen hemma.....

Förlåt om jag spammar din tråd


låter ju som ett bra pris i alla fall...
 
För er som undrar om värdet på olika cyklar så finns det en begagnat-prislista på http://www.smr-mc.se under menyn värdering.
Det är samma lista som redovisas i Bike-tidningen.
 
HiXz skrev:
För er som undrar om värdet på olika cyklar så finns det en begagnat-prislista på http://www.smr-mc.se under menyn värdering.
Det är samma lista som redovisas i Bike-tidningen.

Tack, Den var värderad till 72,000:-
Iofs hade den jag blev erbjuden gått 4400mil, men den är helt nyservad.
 
Sådana här listor stämmer mycket dåligt, dels är det ju handlarpriser och dels kanske det fins väldigt få objekt tat räkna på.
Man kan oftast se just det ni märkt, att gammla hojar skulle vara gratis.
Ibland har man aldrig någonsin sett modellerna för det nämnda priset, hela idén är löjlig, äldre hojars pris beror ju otroligt mycket på skicket och att de har billiga försäkringar, de kan ta sina listor o stoppa upp dem:)
 
Håller med om att dessa priser är någorlunda rimliga, men dom är väl låga jämfört med faktiskt marknadsvärde.
 
hej

jensa007 skrev:
sitter här med mitt nya nummer av bikekatalogen och kollar beglistan...kollar o kollar.....känner att proserna inte alls e i nivå med verkligheten, eller?

det står så här:prislistan är framtagen av de ledande mchandlarna i sverige och gäller felfria och fina ex med runt 500-700 mil per år...........prutmån finns hos handlarna och privatköp ska vara minst ett par tusen lägre i pris (runt 10% lägre............)

så till några exempel!!!

gsxr-750 1985 =11000:-
grxr-750 1988 =17000:-
gsxr-1100 1986 =18000:-
gsxr-1100 1989 =24000:-
fzr-1000 1987 =14000:-
fzr 1000 1989 =20000:-

känns som lågt pris!!! vem har sett en gsxr 750 85a i mcbutik för 11000:_ i fint skick!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :huvet privat runt 9000:-!!!!! tror inte det!!!!!

om detta stämmer så e det bra att åka och köpa en direkt :rofl

jensa


det stämmer. har med kollat
 
beg

Den som har nåt att sälja tycker nog inte om listpriserna medan köparna jublar! Överlag tycker jag att prisnivån på begagnat i Sverige ligger väl högt. Att kunna tjäna 20-30 000:- på en importhoj visar att så är fallet. Sen skall det vara större skillnad på bra skick och dåligt/bruksskick. Privatsäljare tenderar att glömma bort att nämna att en dyr storservice närmar sig på pärlan vilket kan kosta 5-10 000:-. På firman är servicen oftast gjord.
 
Sharadkingboy skrev:
det stämmer. har med kollat

Nä köp en Puch Florida på veteranmarknad, de brukar gå kring 9000:-

85:ans GSX-R är en ikon som går till historien som det som startade hela sporthoj-vågen. Den är redan klassikermärkta och när folk börjar fatta så slutar de kosta minst av alla även med ram av sugrör hopsatt med björnklister.
 
Dez skrev:
Dock sak man tänka på att dessa då skall ha gått 10-12000 mil och det finns inte så många som gjort det.

Näe, konstigt nog så kör inte folk 500 mil om året, speciellt på vissa motorcyklar har jag sett att det är vanligt att man säljer efter att ha kört 200mil...

Motarder är ännu värre, dom körs hundra mil om året max, och sen så är det altid kletigt på styret där cykeldatorn har suttit :rolleyes:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top