Eventuellt säljes plats i röd grupp Knudan 16/6

Maverick_ou812 skrev:
2232069 Åja... jag sa Honda också. Men jag vet att Zmurf är allergisk mot Ducce så det är kuligare. :)
Jag e inte allergisk,har till och med lagt ett bud på en såndäringa vansinnesmaskin en gång i tiden men gamle gubben Jardenberg ville inte sälja den så då fick det va.

Men gammal o klok som man har blivit så har jag insett att hade man haft en sån vansinnesmaskin hade man kört ihjäl sig så jag håller mig till dem mer effektsvaga,tunga,klumpiga o mya R1:orna :fyllisar

Solid snake skrev:
2232071 Blir du avis?
:zpy :zpy :zpy :zpy :zpy

sluta sluta ...... jag äter. Avis på en Ducce???? Du menar inte ALLVAR!!!

Ta samma summa pengar. Vad ger dig mest hoj för pengarna?

24301_l.jpg

DUCATI 999 S -06 (Nu tog jag den billiga modellen. R-modellen kostar 90000kr till)
Pris: 214.900 kr

Cylinder arr. 2-cyl L-twin
Slagvolym 998 cc
Effekt 136 hkr/ 9750 varv
Moment 106 Nm/ 8000 varv
Torrvikt 199 kg

33821_l.jpg

SUZUKI GSX-R1000 -06
Pris: 131.900 kr

Cylinder arr. 4-cyl
Slagvolym 988 cc
Effekt 160 Hk/9800
Moment 110 Nm/8400
Torrvikt 168 kg

Det skiljer ju BARA 83000kr. Då får jag alltså en fullkittad ZX6RR 2005 banhoj på köpet om jag köper Suzukin + en starkare och lättare hoj.

Förklara detta duccatister?

Zmurfen skrev:
2232816 Präxist,nu vart det tyst i leden som brukar skrika om hojar med själ mm mm.
Nää,pressa möget så vi får fler ölburkar :tummenupp
Inte lönt att förklara för dom som inte vill förstå. :pannkyss
Sen kan du ju få förklara vad som är så unikt med R1:an. Förutom att du tröttnat på möget efter alla besök på YC. :tungan Den hojen om någon bör ju gå till burkåtervinning.

Maverick_ou812 skrev:
2232830 Inte lönt att förklara för dom som inte vill förstå. :pannkyss
Sen kan du ju få förklara vad som är så unikt med R1:an. Förutom att du tröttnat på möget efter alla besök på YC. :tungan Den hojen om någon bör ju gå till burkåtervinning.
172kg/172Hk/135 000:-
Hitta en ducce med dem siffrorna så klipper jag den med en gång :tummenupp

Tänk vad underbart det varit om man lätt och bekvämt kunnat rangordna allt här i livet efter siffror i produktblad. :tungan

Jag har väl igentligen inget emot Ducati. Jag tycker dock sämre om duccatister som bara lovordar Ducati och inte kan tänka sig något annat märke.

..... som sagt..... Jag har väl igentligen inget emot Ducati. Men tycker att det är lite hoj för pengarna.

Mr K skrev:
2233223 Jag har väl igentligen inget emot Ducati. Jag tycker dock sämre om duccatister som bara lovordar Ducati och inte kan tänka sig något annat märke.

..... som sagt..... Jag har väl igentligen inget emot Ducati. Men tycker att det är lite hoj för pengarna.
Ap ap ap ap!! Jag har en Honda också och tänker inte bli inbiten Ducatist! :mattias
Men visst är det lite kul att ha en Ducce för allt för många säger "Ducce, sånt skit" och har aldrig ägt en eller kört en.

Sen... lite hoj för pengarna? Njaaaa... Dyr i inköp. Jepp, men du har också ett högt andrahandsvärde. Driftkostnaderna är väl ungefär skitsamma på alla hojar likaså försäkring.
Sen kostar det lite att inte vara mainstream, en 749 / 749S eller 999 / 999S är ju inte direkt den vanligaste hojen på vägen.
Effektsiffror skiter jag i, jag kan ändå inte hantera en hoj fullt ut med 172kg/172Hk och inte heller 140 hk/186 kg (999) om jag haft råd med en sån.
Det finns så mycket annat jag värderar när jag köper saker. Min 900 SL har 80hk och den är hur kul som helst.

Vi kan konstatera att smaken är som baken och tur är väl det. Tänk så lite vi hade haft att kivas om annars! :hihi

Mr K skrev:
2232788 Muhahahahahahahahahahaha ..... som jag trodde .......
En ducce låter inte som en visping, ser inte ut som de har hällt plast i en form och vips kom där ur en färdig japshoj, de har snygg ram jämfört med de flesta japshojarna också, sen har dem antagligen lite bättre botten än en rad 4a. :hihi

Fast jag har japshojar också, men det blir nog en KTM nästa år (också.) :tummenupp

Solid snake skrev:
2233281 En ducce låter inte som en visping, ser inte ut som de har hällt plast i en form och vips kom där ur en färdig japshoj, de har snygg ram jämfört med de flesta japshojarna också, sen har dem antagligen lite bättre botten än en rad 4a. :hihi

Fast jag har japshojar också, men det blir nog en KTM nästa år (också.) :tummenupp
det är ju en jäkla tur det!

DUCATI?????????? :va
Talar vi om italienska modeskor elr :lol
Jag vet inte så mycket om hur de låter...mer än när jag flyger förbi dem på knutstorpsrakan :rofl

Von Vettet skrev:
2233372 DUCATI?????????? :va
Jag vet inte så mycket om hur de låter...mer än när jag flyger förbi dem på knutstorpsrakan :rofl

Säger väl mer om var du vågar gazza än om ljudet på Ducce!!! :rofl :rofl :rofl

Mr K skrev:
2232788 Muhahahahahahahahahahaha ..... som jag trodde .......

Satt ju oxå o käkade, och då lägger du upp bilder på en sursukka....., hur faaaaaan ska man kunna svara då..., med maten farande uppochner i halsen...:hihi

För övrigt ger Duccen mest HOJ för pengarna, men sursukkan ger mest EFFEKT...:hihi

*Superlight* skrev:
2233384 Säger väl mer om var du vågar gazza än om ljudet på Ducce!!! :rofl :rofl :rofl
Haha, kul ju :lol

*Superlight* skrev:
2233384 Säger väl mer om var du vågar gazza än om ljudet på Ducce!!! :rofl :rofl :rofl

Satt ju oxå o käkade, och då lägger du upp bilder på en sursukka....., hur faaaaaan ska man kunna svara då..., med maten farande uppochner i halsen...:hihi

För övrigt ger Duccen mest HOJ för pengarna, men sursukkan ger mest EFFEKT...:hihi

EFFEKT VINNER ALLTID!!!! :D

De e inte alltid sant o de vet du....

Zmurfen skrev:
2232237 Jag e inte allergisk,har till och med lagt ett bud på en såndäringa vansinnesmaskin en gång i tiden men gamle gubben Jardenberg ville inte sälja den så då fick det va.

Gamle gubben Jardenberg ville väl aldrig acceptera nått bud mer än det som redan stod på hojen...

*Superlight* skrev:
2233496

Gamle gubben Jardenberg ville väl aldrig acceptera nått bud mer än det som redan stod på hojen...
Där stog aldrig en prislapp på den hojen,han ville helt enkelt inte sälja den bara.
Och jag ville endast ha den av sentimentala skäl som putshoj.

Zmurfen skrev:
2233616 Där stog aldrig en prislapp på den hojen,han ville helt enkelt inte sälja den bara.
Och jag ville endast ha den av sentimentala skäl som putshoj.

Ok..., var det en av samlarhojarna???

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...