Eventuella datum för en till SH-fest på Hardrock cafe sthlm.. Rösta!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

Vilket datum för ny Sh-fest skulle passa dig bäst?

• Antal röstningar
    0
Jag konstaterar att SH-festerna har stigit otroligt i klass i år. Först ett par trevliga kvällar på Galways sedan Hard Rock festen.

Om någon hade sagt på Tivoli i februari, när vi satt tio man i hörnet: "I höst fyller vi Hard Rock Café" Då hade mitt skratt hörts ut på gatan.

Bra jobbat alla inblandade. Jag vet inte hur många fler än JärnMicke som varit inblandade i Hard Rock- festen. Galways är väl Kakans förtjänst har jag för mig.

EDIT: Jag tror inte att man kan klara en Hard Rock- fest varje månad. Den här gången var det nyhetens behag som drog dit många, tror jag. Om man skall få uppslutning som i lördags så får det inte vara för tätt mellan tillfällena. Att köra en fest en gång per kvartal, med mellanliggande pubar på Galways tror jag mera på.

Ragge

Last edited:
Bra jobbat alla inblandade. Jag vet inte hur många fler än JärnMicke som varit inblandade i Hard Rock- festen. Galways är väl Kakans förtjänst har jag för mig.

Ang hur ofta osv:

Jag tror på SH-fest (som i lördags) : kanske en gång i okt+en gång i dec. 1-2 gånger mellan nyår-vår. Typ en i samband med mc mässa (ev gästspel på hrc i göteborg) + en fest i sthlm t ex lördag 1a mars.

Sen kan väl sh-pubarna köra på som vanligt...

Är väl rimligt?

Januari är väl realistiskt?
Känns som hela December redan är upptecknat med X-antal julbord, lucia, Jul, släktträffar, Afterworks, julfester med jobb samt olika föreningar mm mm... *puh*

Januari är väl realistiskt?

I jan runt lön så är det ju mc mässa.. många ska dit, samt alla i branschen. blir svårt att styra upp en fest som den som var nu i lördags, kanske lämpligare att köra en mindre sporthoj-pub då...för att sen köra feting fest lör 1a mars på hardrock sthlm :tummenupp

Har bara varit på en pub och det va för mycket civila där..
Näää hellre går jag då på dom stora HS festerna och skippar dem små.. För då kan jag sitta på något annat hack och dricka birra tills jag trillar av barstolen.. Så slipper jag hela tiden fråga någon om dom kör hoj...

På förhistorisk SH pubtid när det var flyt och julbord i början på december blev det bra drag på juldagen efter. Det var på Fenix om jag inte minns fel. Bara bytet från Tivoli var en bonus. Jag tror det kan bli drag runt jul. Historiskt sett har alltid januari varit en extremt svår månad för fester. Bottenrekordet var nog januari -05 med två (2) deltagare på SH-puben, var inte där själv så jag kan ha missat någon...

Att köra HR fest konceptet en gång till tätt tror jag funkar, nu vill alla som missade premiären kolla läget och hajpen. Sedan kan man ta det lugnare och köra SH pub istället för de som vill. Det känns som om flera som aldrig skulle gå på en SH pub valde att komma till HR festen.

En fet tråd med +20 000 tittar borgar för att det finns intresse för mer :tummenupp

Gör man bara det lika proffsigt som i lördags så kommer folk. Sunkstället Tivoli fungerade när det var fullt, problemet var att man vred ur allt ur det stället några varv för mycket. När det första tecknen på gnäll kommer är det dags att göra uppehåll, annars tar gnället över.

Surfa på vågen och ge HR en till chans i december:tummenupp :yoparty

Så här har jag tyckt till, sen hur det slutar får tiden utvisa.

Jan = dåligt med kulor & kanske även väldigt berest efter jul/nyår.
Feb = dåligt med kulor efter mc-mässan pga av prylköp & ev res/boendekostnad.
Mars = då är det Hoj-X den 7-9:e & där ryker det en hel del
April = då är ekonomin ok för att kunna lägga större pengar på en stor SH-fest. Allra helst för dem som ska resa en bit för att kunna delta.

Blir det för ofta har man inget att ladda & se fram emot. Man prioriterar annorlunda & risken att folk uteblir är stor. Lätt hänt att man skjuter sej själv i foten helt enkelt.

Så första helgen i april. En ny lön har ramlat in som (vad jag vet) inte krockar inte med något större & en riktigt schyst början på hojsäsongen. :)

Så första helgen i april. En ny lön har ramlat in som (vad jag vet) inte krockar inte med något större & en riktigt schyst början på hojsäsongen. :)

April? Shit då börjar ju säsongen.. Vem har pengar då :va
Jag har visserligen aldrig pengar men ändå :D

Kör det på julafton så slipper man fira skiten, kanske valmer kommer också hah :)

Ang hur ofta osv:

Jag tror på SH-fest (som i lördags) : kanske en gång i okt+en gång i dec. 1-2 gånger mellan nyår-vår. Typ en i samband med mc mässa (ev gästspel på hrc i göteborg) + en fest i sthlm t ex lördag 1a mars.

Sen kan väl sh-pubarna köra på som vanligt...

Är väl rimligt?

Det är nog ganska lagom. Det skall vara så pass sällan att:
1. Kvalitén på festen kan hållas uppe.
2. Folk inte vill missa festen eftersom det är så långt till nästa gång.

Detta tror jag är viktigt för fortsatt högt deltagande.

Finns möjlighet för den 25e dec..vi har "tillgång" till datumet. Men jag tror ändå sh-fest är för nära inpå? En vanlig klubbkväll med housemusik är nog på sin plats, bjuda alla man känner+bekantas bekanta osv.. så kanske man ist kan köra en mindre sh-pub innan t ex Lördag 1a mars - då det ligger bättre i tiden för en stor sh-fest?

?? :va

Finns möjlighet för den 25e dec..vi har "tillgång" till datumet. Men jag tror ändå sh-fest är för nära inpå? En vanlig klubbkväll med housemusik är nog på sin plats, bjuda alla man känner+bekantas bekanta osv.. så kanske man ist kan köra en mindre sh-pub innan t ex Lördag 1a mars - då det ligger bättre i tiden för en stor sh-fest?

?? :va

Jag kan meddela att jag har anordnat ett ställe för Juldagen där vi kanske kan få ett hörn att samlas på så alla vet att de är hojåkare som sitter där :)
De kommer bli ett litet tema på klädseln också och där är de inte ett krav på att man släpar med alla man känner :)
Mer info kommer i morgon (senast torsdag) om plats och tid.

Jag kan meddela att jag har anordnat ett ställe för Juldagen där vi kanske kan få ett hörn att samlas på så alla vet att de är hojåkare som sitter där :)
De kommer bli ett litet tema på klädseln också och där är de inte ett krav på att man släpar med alla man känner :)
Mer info kommer i morgon (senast torsdag) om plats och tid.

Ok, kör sh-pubarna as usual...så kirrar vi sh-festerna lite mer sällan istället :)

Då blir de vanlig klubbkväll på hrc 25e med fransk housemusik & lite grejjer, inget hojtema what so ever. Så blir nästa stora sh-fest på hardrock lör 1a mars (ev gbg 26e jan)

25:e dec och juldagen är samma kväll.............................bara så ni tänker på det !:rolleyes:

Vore väl kul om det är ETT ställe och inte två...........:tungan

:pannkyss

Ok, kör sh-pubarna as usual...så kirrar vi sh-festerna lite mer sällan istället :)

Då blir de vanlig klubbkväll på hrc 25e med fransk housemusik & lite grejjer, inget hojtema what so ever. Så blir nästa stora sh-fest på hardrock lör 1a mars (ev gbg 26e jan)

:va den 25 kommer inte att bli på hrc om inte alla vill de, jag håller på att prata med ett helt anat ställe om de är okej att de kommer lite folk och om vi kan få ett hörn för oss själva. Men den infon kan jag komma med efter 15 i dag då den personen jag ska prata med är på plats.

Okej att HRC är ett kul ställe osv men vore det inte bättre att köra de vanliga SH-pubarna nån annanstans??? Så att festen faktiskt blir extra speciell???????
Man ska inte dra musten ur stället första tre gångerna kanske??? :)

Okej att HRC är ett kul ställe osv men vore det inte bättre att köra de vanliga SH-pubarna nån annanstans??? Så att festen faktiskt blir extra speciell???????

Instämmer med du! :)

Jag har ett förslag; Jag tycker Kakan kan få fixa med de vanliga pubkvällarna, hon har blivit riktigt bra på det efter fyra år! :yoparty Så kan IronMike fixa lite större fester emellanåt, var ju som sagt sjukt kul sist. :) Delar ni upp det blir det heller inget tjafs om datum osv plus att folk vet vem de ska vända sig till med frågor, idéer osv.

Ja vi delar upp allting. Pubarna får kakan arra lite oftare & på andra ställen så delar vi upp det -mitt crew arrar fetare fest fats mer sällan... Så vi kör kanske var 3e evenemang max som phet SH-fest på hardrock, men så körs sh pubarna emellanåt.

Jag har inte haft ngn delaktighet i sh-pubarna innan, å kakan skulle först va med å arra sh-festen men tycktes ha mkt jobb att stå i så jag "råkade" ta över allting å styra det mesta själv+medhjälpare från hardrock & lite bekanta.

Till nästa gång blir det mer planerat & mindre tabbar, även fast många tyckte det var kul i lördags. Allt kan bli bättre.

Och ni som ska gå på sh-pub nu den 25e, kan ju gärna kila förbi hardrock när er pub stänger kl 01 - vi kör en slags "välgörenhet-fest" lagom i juletider, hardrocks överskjutande vinst går till välgörenhet. Det blir "bara" fest, inget tema. Men massor röj&bus utlovas :)

http://www.facebook.com/event.php?eid=7353804921&ref=mf

Sådärja. Nu verkar man börjat komma överens så folk kan fatta vem som organiserar vad o var. :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
Det ska nog bli riktigt grymt. :D :)

Ja vi delar upp allting. Pubarna får kakan arra lite oftare & på andra ställen så delar vi upp det -mitt crew arrar fetare fest fats mer sällan... Så vi kör kanske var 3e evenemang max som phet SH-fest på hardrock, men så körs sh pubarna emellanåt.

Jag har inte haft ngn delaktighet i sh-pubarna innan, å kakan skulle först va med å arra sh-festen men tycktes ha mkt jobb att stå i så jag "råkade" ta över allting å styra det mesta själv+medhjälpare från hardrock & lite bekanta.

Till nästa gång blir det mer planerat & mindre tabbar, även fast många tyckte det var kul i lördags. Allt kan bli bättre.

Och ni som ska gå på sh-pub nu den 25e, kan ju gärna kila förbi hardrock när er pub stänger kl 01 - vi kör en slags "välgörenhet-fest" lagom i juletider, hardrocks överskjutande vinst går till välgörenhet. Det blir "bara" fest, inget tema. Men massor röj&bus utlovas :)

http://www.facebook.com/event.php?eid=7353804921&ref=mf

:va Jo men vänta nu, jag hade tid och ville vara med men de vart nå brist i infon angående hard rock och sen blanda du in andra som popa upp.
Men arrangera festerna du och fixa de, men kom inte å säg att jag inte hade tid...jag ser alltid till att ha tid om man tillåter mej vara delaktig i de hela.
Jag har vana av att arrangera fester osv då jag har jobbat med sånt.
MEN nu är de som de är.
Så jag hoppas du får till de lika bra och med ännu bättre flyt utan missödena som var förra gången.:tummenupp
(och nä jag är inte de minsta sur bara irriterad över att läsa nå som jag själv inte var medveten om.)
Lycka till och de är bara fråga så hjälper jag dej om du vill.:)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra