Eventuella datum för en till SH-fest på Hardrock cafe sthlm.. Rösta!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

Vilket datum för ny Sh-fest skulle passa dig bäst?

• Antal röstningar
    0

IronMike

Guest
Kvällen igår blev ju över förväntan, bra uppslutning & många glada miner. Idag har mobilen gått varm, iform av sms där man fått höra "gud va kul, när blir nästa fest?" etc etc.

Nu har vi ju arrat en fest, och detta kan tas med som bagage till nästa för at göra den ännu bättre. Tex se till att vi har en mick :rolleyes: ..lösa mer plats i garderoben så att kön flyter på snabbare. Osv.

Vi kommer ha ett möte ang möjligheten att styra upp en till fest. Jag vet inte än vilka datum som redan är spikade för andra evenemang. Men jag tänkte kolla intresset hos er, för vilka datum kommande tiden som skulle kännas vettigast.

Nu blir det ju jul / nyår ganska snart. Frågan är om man hinner dra en fest innan nyår, eller om det är för nära inpå. Jag personligen festar ju gärna loss mer än en gång per månad, men det är ju även en ekonomisk fråga. Alla har inte möjlighet att gå ut så många gånger, samtidigt som man ska köpa julklappar... Plånböckerna brukar vara ganska tomma frammåt jul...efter jul när man väl fått lön igen, så är det ett par datum där man spenderar tiden med sina resp familjer osv.

Det är svårt att komma fram till datum där så många som möjligt kan komma loss. Men jag testar med en poll här, för att få en liten hint om när det skulle passa folket bäst.

Jag måste även passa på att tacka alla en gång till för igår. Hade ganska stressigt med allt pyssel i lokalen, men satan vad trevligt det var. Trevligaste kvällen på länge!

Håller me att man e ganska pank runt julen, januari brukar vara en faste-månad då man ångrar alla klappar, fyrverkerier o skumpa man inhandlat i december..
Skulle det inte vara trevligt att ta't det på våren då?
slutet på februari/mars då de flesta hämtat sej ekonomiskt och mentalt efter julen..? var inte me själv i lördas, men kommer gärna nästa tillfälle...!!

Japp, ruggigt kul kväll, och än en gång ett stort tack för att du arrade så jävla bra!

dock, jag tror att lite av både uppslutning och stämmning försvinner om man kör ett sånt här evenemang för tätt på ett annat?

Håller me att man e ganska pank runt julen, januari brukar vara en faste-månad då man ångrar alla klappar, fyrverkerier o skumpa man inhandlat i december..
Skulle det inte vara trevligt att ta't det på våren då?
slutet på februari/mars då de flesta hämtat sej ekonomiskt och mentalt efter julen..? var inte me själv i lördas, men kommer gärna nästa tillfälle...!!
Japp precis, det kan ju inte bli för ofta..men tidigare vintrar så har det varit en gång per månad ca.. Innan jul känns för snart. Slutet av februari känns för långt bort, runt lön i januari är många i göteborg på mc mässan. Så det är knepigt..

Japp precis, det kan ju inte bli för ofta..men tidigare vintrar så har det varit en gång per månad ca.. Innan jul känns för snart. Slutet av februari känns för långt bort, runt lön i januari är många i göteborg på mc mässan. Så det är knepigt..

Låter som ett jäkla moment 22.... :tungan

Japp, ruggigt kul kväll, och än en gång ett stort tack för att du arrade så jävla bra!

dock, jag tror att lite av både uppslutning och stämmning försvinner om man kör ett sånt här evenemang för tätt på ett annat?
Håller med.. En gång i månaden, max. Men slutet av feb känns långt bort nästan 3 mån? för jag tror det blir svårt att arra runt lön i januari i sthlm, när det ä mc mässa i gbg den helgen. De flesta åker dit.

Det skulle ju vara en fest där nere runt lön i jan, men det har inte ens inletts någon sådan seriös diskussion än. Iofs är det samma ägare, men det är en i princip det enda. Hardrock gbg är knepigare, för dom har ändå fullt varje lör & lokalen tar dubbelt så mkt folk. Vi ska väl göra ett försök iaf...

Håller med.. En gång i månaden, max. Men slutet av feb känns långt bort nästan 3 mån? för jag tror det blir svårt att arra runt lön i januari i sthlm, när det ä mc mässa i gbg den helgen. De flesta åker dit.

Det skulle ju vara en fest där nere runt lön i jan, men det har inte ens inletts någon sådan seriös diskussion än. Iofs är det samma ägare, men det är en i princip det enda. Hardrock gbg är knepigare, för dom har ändå fullt varje lör & lokalen tar dubbelt så mkt folk. Vi ska väl göra ett försök iaf...

Aha...jag tänkte mer att "vanlig sh-pub" är det som återkommer varje månad och att man kör "sh-fest" (som igår alltså) lite mer sällan. Tvivlar på att det går att få lika stor uppslutning om det ska vara varje månad. Men jag kan ha skitfel...:)

Aha...jag tänkte mer att "vanlig sh-pub" är det som återkommer varje månad och att man kör "sh-fest" (som igår alltså) lite mer sällan. Tvivlar på att det går att få lika stor uppslutning om det ska vara varje månad. Men jag kan ha skitfel...:)

Bra idè! En sann diplomat har talat..
på det viset blir ju alla nöjda (?) :jäs

Jag tror man kan få typ samma uppslutning varje månad om man kör "fest" och inte "pub"... Tror det verkar vara ett koncept som är mer tilltalande, vi kör ju vårt tema, med filmer & detaljer som har med mc att göra. Sedan är lokalen kanonbra för sådana här typer av fester.

Det har väl även gjorts lite mer reklam inför festen igår, än tidigare. Tidigare så var det som sagt pub-kväll, och man droppa förbi å sade hej till lite folk, kanske gick vidare. Men igår var det inte så många som gick vidare, det var mer feststämning igår, folk stanna kvar, man trivdes på ett annat sätt, oavsett om man kände många eller få.

Det kom upp för mig igår...att det finns många som kör sporthoj men som inte hänger på sporthoj.com - en del såna "ensamvargar" fick upp ögonen för gårdagen iom lite bättre annonsering.

Så bra uppslutning om man kör en gång per månad är nog inga problem.

Problemet nu är jul/nyår... Samt runt lön i januari, då mc mässan är i gbg. Att spika datum för en ev kommande sh fest är knepigt :confused:

Finns ett par tradar om att man ska avskaffa julafton/julafton suger m,m. Plus att de flesta i sthlms omradet i alla fall gar ut pa julaftonen!
Jag rostar pa julafton, trots jag enda inte kan komma:yoparty

Juldagen är ju oxå ett TIPS för en träff ! ;) Då går ju rätt många ut, julen är ofta avklarad då lixom ! Om det nu ska vara en snart........

Men man KAN ju faktiskt köra "vanlig" SH-pub" o sen jätteparty i feb/mars............tycker inte DET låter fel. Då har man ju nåt att se fram emot. Blir det ofta det är storfest så tänker man nog att "det blir snart igen, så det gör inget om jag skippar denna"............är det mer sällan sere folk till att verkligen komma....................tror JAG !:rolleyes:

Vill ju att det ska bli lika bra (eller bättre än i lördags), för det var APKUL !!!! :yoparty

Håller med Prillan! Inträffar det för ofta, så kommer nyhetens behag att lägga sig tror jag, så är det ju iaf med pubarna. De var ju skitviktiga när de kom runt -04 men sen tappade de på rangskalan iom att de ändå är en gång/mån. (Ok, de har börjat komma tillbaka lite men har ännu inte uppnått samma klass som när de startade.)Man vill ju inte riskera att det händer med festerna som ändå kräver mer jobb samt gäster, för att det ska gå runt. Näe, kör på vanliga pubar och ha en stor fest emellanåt för att röra runt lite. :tummenupp

Okej nu är de nån som har sprungit i väg...och glömt alla stora helger och mässan :)
Juldagen kommer de inträffa en samling på och jag ska ringa till ett ställe och prata med dom.
Sen nästa sh-fest är nog mest lämpad i februari eller mars.
Sista helgen i januari är det ju mässa i gbg och många är där.

Kan vi ha fest VARJE helg :tummenupp

Tror nog inte att folk kommer att tröttna på dessa fester med det nya konceptet. Det ser ju ut på omröstningen som folk skiter i när dom är, bara dom är.
Sådan uppslutning har jag aldrig varit med om.
En idé är ju att ha tex 3- 4 st fester per år. en i okt en i Dec o en i slutet av mars sen kör vi hoj då är det ju fest varje dag:tuttar

Hmmmm.
Jag röstar oxå på att ha en pub-kväll på juldagen o sedan stor fest igen i februari eller mars.
Det verkar vettigast. :D

Kan vi ha fest VARJE helg :tummenupp

Tror nog inte att folk kommer att tröttna på dessa fester med det nya konceptet. Det ser ju ut på omröstningen som folk skiter i när dom är, bara dom är.
Sådan uppslutning har jag aldrig varit med om.
En idé är ju att ha tex 3- 4 st fester per år. en i okt en i Dec o en i slutet av mars sen kör vi hoj då är det ju fest varje dag:tuttar

Håller helt klart med..
Personligen för mig är jag inte mycket för julen så jag kan festa när sjutton som helst.. Bara jag inte jobbar.. Fast brukar funka bra då med.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul