Eventuell trimmning av CBR 125 -04

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Tja!

Har funderat en hel del på att trimma hojjen lite till sommarn. Men jag vill inte lägga ut nån större summa pengar direkt, eftersom jag ska skaffa en större hoj efter sommaren. Det jag har funderingar på är: Ett gianelli (hel)system (som tydligen ska ligga på ca 3000:-) och jag har även funderingar på att köpa ett luftfilter.

Frågan är: Har nån nåt förslag på ett luftfilter? Pris, länk till nån sida? Om ni har andra ideér på vad man kan göra så kom gjärna med dom! Vet ni nåt annat bra system till cbr:en än ett gianelli, så berätta! Jag är öppen för alla förslag!

M.V.H ///Andreas

Hur mycket du än kammar en gris så är det fortfarande en gris. Och för så lite pengar så vänta dig ingen större ökning av effekt.
Men testa att dreva ner den och låte nån som kan porta titta på toppen. Men det är som sagt ett hopplöst fall misstänker jag.

*Foxen* skrev:
Tja!

Har funderat en hel del på att trimma hojjen lite till sommarn. Men jag vill inte lägga ut nån större summa pengar direkt, eftersom jag ska skaffa en större hoj efter sommaren. Det jag har funderingar på är: Ett gianelli (hel)system (som tydligen ska ligga på ca 3000:-) och jag har även funderingar på att köpa ett luftfilter.

M.V.H ///Andreas

Det är ju en helt omöjlig ekvation du har.. allt du ev. lägger ner på din cbr i trimm kommer inte betala sig när du säljer den.. där kammar du noll. mene vafa ett gianelli eller jollymoto eller arrowsystem låter ju alltid fränt men det stannar nog vid låter... :) det går självklart att skrämma livet ur den där men det landar nog på en 10´ o tillförlitligheten blir därefter.. så åk std. en säs. till o dra iväg den o tjacka en R1:a direkt så får du allt på ett bräde! Posefactor/effekt/fart/väghållning/ en fet räkning från förs.bolaget/ osv.. det tror jag e den bästa vägen att ta.

Hej o hå båga på....

I.o.m. att det är en 4-taktare så finns ju bara ett alternativ: Turbo!
Allvarligt alltså, det lär visserligen kosta en del men det skulle vara intressant att se hur mycket det går att pina ur dom.

Det är ju bara 13 hk så den kanske är strypt. (?) (men det känner säker trådskapare till) Annars borde man ju kunna o-strypa om den finns i andra ostrypta versioner. 13 hk skulle motsvara 52 på en 500 radfyra så det låter väldigt i underkant.

#Olsson# skrev:
Det är ju bara 13 hk så den kanske är strypt. (?) (men det känner säker trådskapare till) Annars borde man ju kunna o-strypa om den finns i andra ostrypta versioner. 13 hk skulle motsvara 52 på en 500 radfyra så det låter väldigt i underkant.

Säljarna påstår att hojjarna inte har nån strypning.. jag kollade på samma hoj fast i andra länder där dom säljer dom för att se om dom har mer effekt där.. men det är precis samma effekt som i Sverige. En annan som har en CBR lät en mekaniken riva ner motorn för att kontrollera om det fanns strypningar, men han hade tydligen inte hittat några.. (synd) annars hade man ju kunnat dra nån strypning å hoppats att den hade gått som ett skållat troll :rolleyes: men men, vi får väll se hur det blir.

Men, har ni nåt bra tipps på luftfilter??

nej de är inte strypta, tyvärr har de den effekten.
Finns det inga 180cc kit med kamm till modellen? Det fanns till äldre Honda 125 4takt mins jag.
Självklart kan man inte få igen de pengar man trimmar för, men det är en bessynerlig grej att de inte tog ut 15hk som väl är gränsen för vad 125or får ha i händerna på 16 åringar.

Last edited:
Strunta i nytt luftfilter, du kommer garanterat inte att märka av nån skillnad.
Plocka av toppen och ta den till nån som kan porta och be honom kika på den. Det är väl en tvåventilare antar jag?
Det är nog det enda som går att göra som märks.
Annan ljuddämpare gör iofs att den kanske låter lite roligare. Eller borra lite i den du har. Fast jag antar att en orginal är skitdyr så det är kanske dumt att sabba den.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...