flugan
Vem vet
Läste i reglementet att evakueringsslangarna ifrån kylaren skall ner i en 0.5l kärl. Om man har expansionskärlet kvar, uppfyller man kriteriet då eller är det kokilurslangen ifrån expansionskärlet som ska ner i 0.5l kärl?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
flugan skrev:2136608Läste i reglementet att evakueringsslangarna ifrån kylaren skall ner i en 0.5l kärl. Om man har expansionskärlet kvar, uppfyller man kriteriet då eller är det kokilurslangen ifrån expansionskärlet som ska ner i 0.5l kärl?
Boris JR skrev:21444731. Rymmer ditt expansionskärl 0,5L?
2. Är ditt expansionskärl av typen kräktank när kylarlocket öppnar eller är det en trycktank?
Boris JR skrev:2166586Nej inte så länge slang röd endast kräker ur sig från kylaren då locket öppnar pga övertryck samt behållaren rymmer 0,5L
Säker på det? Alla jag känner drar den "blå slangen" till ett kärl. Jag gjorde det för att alla andra gör det, vilket kanske de också gör, vilket alltså inte bevisar något alls...Boris JR skrev:2166586Nej inte så länge slang röd endast kräker ur sig från kylaren då locket öppnar pga övertryck samt behållaren rymmer 0,5L
Man brukar dra den blåa slangen till en behållare, vi har en colaflaska där framlyset skulle ha suttit.Bingo skrev:2166817Säker på det? Alla jag känner drar den "blå slangen" till ett kärl. Jag gjorde det för att alla andra gör det, vilket kanske de också gör, vilket alltså inte bevisar något alls...
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife