Ev försök till stöld

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Det hände en konstig sak igår. När jag va på jobbet Vid 7 snåret kommer det hem 2 killar från skåne som frågar efter mig o om jag ska sälja någon hoj på blocket. De hade varken ringt eller mailat innan. Och det e ju ändå en bit upp till halmstad.

Och det konstiga e att den tog jag bort från blocket för en månad sen:gnissla

Men sen innan de gick sa de att de antagligen åkt till fel person.

Kan det här ha varit nåt försök till stöld eller ev kollat lite för att sen komma tillbaka för att ta den:mad:

Har ingen aning men folk är fasen inte kloka längre nu för tiden. Synd att man som vanliga svensson blir allt mer paranoid och måste misstro folk hela tiden.

Ser det skumt ut är det ofta så. Det har jag fått lära mej då man ser bilar konstigt parkerade intill andra bilar, intill byggen när man rört sej förbi nattetid/tidig morgon. Sprungit på olika badguys just när man rört sej lite udda tider. Tack och lov lyckats skrämma iväg dom, dock efter att dom hunnit börja bända på någon stackares billås, pajat en ruta, etc. Klart man blir paranoid när man ser sånt.

Det är ju ett (stort ?) problem att vi i dagens samhälle har så mycket publik information på nätet.....
blocket (alla kan printa en annons och spara tills det passar)
hitta.se och eniro (man får ut mycket info från dem sidorna)
ratsit
alla forum man är med på (för att synas), jag gissar att WSR-länken i din signatur kan visa lite extra kring dig och dina vanor
google.com (bara sök på någons namn eller nickname så dyker mycket upp)

med det menar jag att man om man är illasinnad kan hitta nästan vad som helst om vem som helst. Hoppas att du slipper mer suspekta besök.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph