Ev bygga turbo-hoj....! Lite frågor / funderingar

  • Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Har man tur så kan man kommaigenom bes med grejorna på...plocka bort laddmätaren och annat synligt som kan verka lite skumt på en "orginalhoj" Annars så är det bara att ta väck turbon, bygga ett adapter rör mellan grenröret och avgassystemet och plugga returen och oljetillförseln och åka och bes.
 
HasseTT skrev:
2592476 Min är besad både med och utan turbon. Nu i vinter ska jag dock inte chansa, det blir till att lyfta av Turbon!


Ingen som svarade mig vad som händer om man bli stannad med turbo eller att besiktningsgubben ser den och man får nedslag pga turbo. Är det omreggning, behöver man intyg från generalagenten? Vad händer?
 
Mr Helmut skrev:
2592490 Ingen som svarade mig vad som händer om man bli stannad med turbo eller att besiktningsgubben ser den och man får nedslag pga turbo. Är det omreggning, behöver man intyg från generalagenten? Vad händer?

Har man oturen från helvetet så ska det kunna hända tydligen. Då kan man lika gärna kasta hojen i soporna. Dock gäller exakt samma sak vid byte av stänkskärm, blinkers backspeglar, reflex osv osv. Är den helfordonsgodkänd så är den. Man kan alltså åka på fullständig regestreringsbesiktning eller vad den kallas. Jag undviker i möjligaste mån att samtala med ordningsmakten angående min mc...
 
HasseTT skrev:
2592503 Har man oturen från helvetet så ska det kunna hända tydligen. Då kan man lika gärna kasta hojen i soporna. Dock gäller exakt samma sak vid byte av stänkskärm, blinkers backspeglar, reflex osv osv. Är den helfordonsgodkänd så är den. Man kan alltså åka på fullständig regestreringsbesiktning eller vad den kallas. Jag undviker i möjligaste mån att samtala med ordningsmakten angående min mc...

Så att spara till en ny cykel för att sen montera turbo eftersom det antagligen är bra mycket högre risk att man snyltar dit ordentligt pga turbo är nästan lite dumt.

Om man återställer den till original borde det väll gå bra med en registreringsbesiktning?

Man får väll räkna med det värta och då vill jag inte ha kastat bort 150k kr:confused:

Slänga i soporna:näsblod
 
Mr Helmut skrev:
2592566 Så att spara till en ny cykel för att sen montera turbo eftersom det antagligen är bra mycket högre risk att man snyltar dit ordentligt pga turbo är nästan lite dumt.

Om man återställer den till original borde det väll gå bra med en registreringsbesiktning?

Det finns gamla trådar om just det där du beskriver. Kontentan var iaf att om man får tag på en surkart till besiktningsförättare med turbo monterat kan man få typa om hojen (med allt vad det innebär med intyg etc från generalagent) trots att man senare återställt den till ursprungsskicket.
 
andersbrink skrev:
2593098 Det finns gamla trådar om just det där du beskriver. Kontentan var iaf att om man får tag på en surkart till besiktningsförättare med turbo monterat kan man få typa om hojen (med allt vad det innebär med intyg etc från generalagent) trots att man senare återställt den till ursprungsskicket.
Haha finns det någon som känner till en endaste som lyckats med det? Brev från tillverkare osv.... :va
 
Jag har inte last traden sa noga, men har inte sett nagon som sagt ett ca pris...:va
Sa nu kommer fragan: hur mycket/lite har era turbokit kostat?:)
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top