Eurowheels

Vill inte försvara Euroweels men ju mer vi på Sporthoj eldar upp oss och vräker ur oss kritik, ju större är sannolikheten att de (eller övriga handlare) inte vågar svara på inlägg.
Ibland kan det vara lite svårt att formulera sig; Euroweels Anna kanske inte menade att skylla ifrån sig på det sätt som vi på sporthoj tolkade det hon skrev.
Euroweels Anna: Gör gärna ett nytt försök.

(Kanske är det bara jag som är naiv och tror att alla, även hojhandlare, vill väl. Kanske borde jag bara hålla käften...)
 
Vill inte försvara Euroweels men ju mer vi på Sporthoj eldar upp oss och vräker ur oss kritik, ju större är sannolikheten att de (eller övriga handlare) inte vågar svara på inlägg.
Ibland kan det vara lite svårt att formulera sig; Euroweels Anna kanske inte menade att skylla ifrån sig på det sätt som vi på sporthoj tolkade det hon skrev.
Euroweels Anna: Gör gärna ett nytt försök.

(Kanske är det bara jag som är naiv och tror att alla, även hojhandlare, vill väl. Kanske borde jag bara hålla käften...)



Eller så inser handlare att det blir svårare och svårare att komma undan med att fula sig nu när internet finns och skärper till sig.
 
Jag köpte en Blackbird -97 av Eurowheels för några år sedan och är helt nöjd med hur de höll god kontakt och skötte försäljningen samt inte minst skick och pris på hojen. Det var en importhoj från Tyskland i fint skick som aldrig orsakade några problem eller uppvisade några tecken på slitage som t.ex. hög oljeförbruking eller andra konstigheter. Den vässades sedan på rejält och stod pall även för det. Helt klart jättenöjd som kund.

När jag senare skulle byta bort en fin Gixxer 1000 -03 mot en ny Busa -08 vände jag mig förstås igen till Eurowheels men då gick det trögare. Jag fick aldrig något förslag på mellanpris trots att de lovade återkomma och jag stötte på ett par gånger så i det fallet genomfördes affären med en annan hojfirma
 
Dags för namnbyte? Europahjul? ;) :rolleyes:

Konsumentombudsmannen gör inte så mycket mer än hänvisar dig till nästa instans, vilket är Allmänna reklamationsnämnden, arn.se. De är inte heller beslutande utan rådgivande. Dock tar man dem på allvar och gör som de säger som företag/näringsidkare. Man vill inte hamna på deras svarta lista. Jag kan inte se att någon har tagit upp något ärende beträffande Eurowheels med ARN. Om du känner att du uppriktigt har blivit blåst, att de inte har levererat den vara du har köpt, skicka in en anmälan. Det gör du enkelt via ett formulär på arn.se.

Att bara gnälla här och hetsa upp varandra hjälper kanske någon. Många är inte tillräckligt insatta att de börjar söka på sh innan de handlar där om de har lockande och förtroendeingivande annonser.

Dålig erfarenhet av Eurowheels? Hjälp då ditt hojsyskon genom att använda dig av arn.se. :tummenupp

Eurowheels: Inte min mening att vara uppviglare men ett råd till er är att lova mindre och leverera mer. Det kommer alltid att finnas folk som gnäller men dem bemöter man med bra och snabb service. En före detta missnöjd kund är den bästa säljaren.
 
Dags för namnbyte? Europahjul? ;) :rolleyes:

Konsumentombudsmannen gör inte så mycket mer än hänvisar dig till nästa instans, vilket är Allmänna reklamationsnämnden, arn.se. De är inte heller beslutande utan rådgivande. Dock tar man dem på allvar och gör som de säger som företag/näringsidkare. Man vill inte hamna på deras svarta lista. Jag kan inte se att någon har tagit upp något ärende beträffande Eurowheels med ARN. Om du känner att du uppriktigt har blivit blåst, att de inte har levererat den vara du har köpt, skicka in en anmälan. Det gör du enkelt via ett formulär på arn.se.

Att bara gnälla här och hetsa upp varandra hjälper kanske någon. Många är inte tillräckligt insatta att de börjar söka på sh innan de handlar där om de har lockande och förtroendeingivande annonser.



Dålig erfarenhet av Eurowheels? Hjälp då ditt hojsyskon genom att använda dig av arn.se. :tummenupp

Eurowheels: Inte min mening att vara uppviglare men ett råd till er är att lova mindre och leverera mer. Det kommer alltid att finnas folk som gnäller men dem bemöter man med bra och snabb service. En före detta missnöjd kund är den bästa säljaren.

Eftersom jag inte fått något svar på om EW tänker häva köpet så är det ju den vägen man måste gå, inte nåt man föredrar att göra på något vis eftersom att det kräver en hel del arbete, man behöver bl.a en besiktning hos en av arn´s mrf besiktningmän, fått en prisuppgift på ca. 3000 sek, om man anses ha rätt brukar säljaren även få betala den kostnaden.

Ens eget försäkringsbolag ställer upp med rättshjälp om det går så långt, smc har även folk som kan det här och kan ge råd. Att göra en carfax-kontroll eller autocheck om man köper importerat är ju nåt man ABSOLUT ska kosta på sej, då kommer fordonets hela registrerade historia upp, ett billigt sätt att inte köpa grisen i säcken. Synd bara att man oftast lär sej efter att ha köpt en gris i säcken.
 
Vad är det för fel på den?

Allt tydligen, förutom uppenbara slitagesaker som däck och bromspads (toppskick) så har spridarna strulat för att det var skit i dom, det har fixats två ggr, rost i tanken och nu något som lossnat i motorn, bytt packboxar fram. Har kört 3-400mil sen jag köpte den.
Min meck sa att det förmoligen varit en racehoj och att dom bytt tank på den då den tidigare tanken antagligen haft tankfoam i sig som lossnat och täppte till spridarna, den nya tanken som dom bytt till är rätt rostig inuti..
Jag antar att det här inte är normalt slitage.

Första turen på verkstaden hade bla kamkedjan strulat till sig och då sa även min meck att det här måste ha varit när du köpte den för så här blir det inte av normalt bruk.
Jag minns inte allt som har lagats på den då det har varit så många turer på så kort tid och så många saker som fixats vid varje tillfälle.
Efter första gången fick jag ju en liten kompensation från dem som iofs var snällt eftersom garantin hade gått ut. Så det ska dom ha tack för men resten är bara skit.

Men kan ju säga att jag INTE kommer köpa en hoj utan att ha någon som kan hojar med mig och jag kommer inte köpa hoj från firma som ligger långt bort från mig. Och inte från samma firma igen.

Nu ligget hojen i dvala å jag inte har lust att lägga ner mer pengar på den just nu. Nästa år kanske...
 
Allt tydligen, förutom uppenbara slitagesaker som däck och bromspads (toppskick) så har spridarna strulat för att det var skit i dom, det har fixats två ggr, rost i tanken och nu något som lossnat i motorn, bytt packboxar fram. Har kört 3-400mil sen jag köpte den.
Min meck sa att det förmoligen varit en racehoj och att dom bytt tank på den då den tidigare tanken antagligen haft tankfoam i sig som lossnat och täppte till spridarna, den nya tanken som dom bytt till är rätt rostig inuti..
Jag antar att det här inte är normalt slitage.

Första turen på verkstaden hade bla kamkedjan strulat till sig och då sa även min meck att det här måste ha varit när du köpte den för så här blir det inte av normalt bruk.
Jag minns inte allt som har lagats på den då det har varit så många turer på så kort tid och så många saker som fixats vid varje tillfälle.


Efter första gången fick jag ju en liten kompensation från dem som iofs var snällt eftersom garantin hade gått ut. Så det ska dom ha tack för men resten är bara skit.

Men kan ju säga att jag INTE kommer köpa en hoj utan att ha någon som kan hojar med mig och jag kommer inte köpa hoj från firma som ligger långt bort från mig. Och inte från samma firma igen.

Nu ligget hojen i dvala å jag inte har lust att lägga ner mer pengar på den just nu. Nästa år kanske...

Ja det låter rätt illa, inget du har kunnat veta men om du blivit informerad om det om det nu varit en racehoj hade du kunnat välja själv om du velat köpa den. Kolla med reg och chassinemmer här http://www.carfax.se/ så kanske du får veta, om den inte är importerad då får du kolla på nån sida från landet den kommer ifrån.
 
Ja det låter rätt illa, inget du har kunnat veta men om du blivit informerad om det om det nu varit en racehoj hade du kunnat välja själv om du velat köpa den. Kolla med reg och chassinemmer här http://www.carfax.se/ så kanske du får veta, om den inte är importerad då får du kolla på nån sida från landet den kommer ifrån.

Tack så mycket visste inte att det gick att kolla upp sånt.
Jag ska kolla.
 
Nej tyvärr visste inte jag det heller, är den importerad måste du få tag på det gamla reg.numret också, kanske inte det lättaste :va

Import från tyskland, men jag kommer nog inte kolla mer just nu.
Har ruttnat lite på hela grejen för tillfället.
 
Import från tyskland, men jag kommer nog inte kolla mer just nu.
Har ruttnat lite på hela grejen för tillfället.

Jo jag känner tyvärr igen känslan, det blev en kort säsong i år, min står i garaget sen veckor tillbaks i väntan på en MRF besiktning, tappade sugen totalt när jag började kolla under kåporna.
 
Jo jag känner tyvärr igen känslan, det blev en kort säsong i år, min står i garaget sen veckor tillbaks i väntan på en MRF besiktning, tappade sugen totalt när jag började kolla under kåporna.

Min har också stått i garage sen första semesterdagen, det är väldigt roligt att vara hojägare, när den funkar vill säga.

Jag hoppas det löser sig för dig, håller tummarna.
 
Så har jag till slut lämnat in alla papper till ARN, hittat så mycket efter lite research så nu ska det bli roligt att se om man kan komma undan med sån här skit.
 
Fin hayabusa 1376 mil.

Läget är som så här:

Jag misstänkte att den gått längre än vad mätaren visar, gjorde lite research och upptäcker att den är inlöst av ett försäkringsbolag i england, kraschad eller påkörd, helt värdelöst repad med ihopsmält plast och taskigt svetsjobb och skruvad hastighetsmätare, omlackad med taskigt underarbete och ihopskruvad med vilt blandade kåpskruvar, allt från original till vanlig plåtskruv där fästen är hela, kåp/hastighetsmätar fästet är snett och krokigt och har varit av, styrdämparen glappar ett par cm upp och ner och kärvar.

Gjorde en sista koll innan jag skickade in pappren så att motornumret stämmer mot ramen i pappren och vad hittade jag där? Inget motornummer alls. Verkar vara ett hop-plock av grejer, varför skulle man byta motor på och lacka om en "fin hayabusa" som gått 1376 mil?
Är det jag som är löjlig eller vad tycks?

Mvh Gnällig Kund.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top