Eurowheels

Bor rätt så nära och har tittat förbi ett antal ggr, flera hojar som de bedömmer som nästan ny skick ser ut som skit. Tänkte göra affär med dem två ggr på en sprillans ny busa och frågade vad jag skulle få i inbyte för min gamla VFR -07, de tog telefon nr och skulle återkomma. Inget samtal :va Vill man inte ens kränga iväg nya hojar så kan man lika gärna lägga ner skiten. Nu sätter jag inte min fot där mer :tummenupp
 
Bor rätt så nära och har tittat förbi ett antal ggr, flera hojar som de bedömmer som nästan ny skick ser ut som skit. Tänkte göra affär med dem två ggr på en sprillans ny busa och frågade vad jag skulle få i inbyte för min gamla VFR -07, de tog telefon nr och skulle återkomma. Inget samtal :va Vill man inte ens kränga iväg nya hojar så kan man lika gärna lägga ner skiten. Nu sätter jag inte min fot där mer :tummenupp

Verkar vara det enda stället man inte skulle ha handlat på :P
Får lämna in den på nån verkstad och få den kollad och kontakta K.O och se vad som händer, hör dom inte av sej ska dom inte komma undan ostraffade om jag kan göra nåt åt det, när jag till slut blir sur och kommer igång så blir jag DJÄVLIGT sur och ger inte upp förrns nån far illa :D
 
Verkar vara det enda stället man inte skulle ha handlat på :P
Får lämna in den på nån verkstad och få den kollad och kontakta K.O och se vad som händer, hör dom inte av sej ska dom inte komma undan ostraffade om jag kan göra nåt åt det, när jag till slut blir sur och kommer igång så blir jag DJÄVLIGT sur och ger inte upp förrns nån far illa :D

Förstår dig! Surt som fan att bli blåst på vad man hade hoppats skulle vara drömhojen.
 
Hej
Det är ju alltid så att inte alla kan vara nöjda men om man inte ens hör av sig till oss innan man gnäller på nätet är det inte så lätt. Vårt telefonnummer är 0581622003

En del hojar som vi har som är i nyskick kan det komma en kund och tycka att det va det värsta man sett och efterföljande kunder frågar om den är ny så alla tycker ju olika. Om man kommer och tittar på en hoj som är 10-15 år gammal och förväntar sig att den ska vara som ny är man väl kanske ute och cyklar, en repa finns ju nästan på alla hojar.

Givetvis så händer det att vi får hem hojar som inte är så fina, men så är det väl för alla antar jag.

Vi har hojar från 1990 fram till nu så det klart att det i varierande skick.

Vi lämnar 3 månaders garanti på alla hojar och det brukar vi vara väldigt generösa med även efter garanti tiden.

Varför kan man inte ringa oss istället för att när man köpt en hoj här och man inte är nöjd gå ut på internet och gnälla.?!?!?!

Vi säljer ca 300 motorcyklar/år och vi har mycket nöjda och återkommande kunder.

Att vi importerar vår mc gör vi ingen hemlighet av det står på vår hemsida dessutom heter vi eurowheels.


Eurowheels startade år 2001, med att importera motorcyklar i mindre skala. Vi har sedan arbetat fram ett antal mycket goda kontakter som levererar fina motorcyklar.
Eurowheels levererar numera motorcyklar till hela Sverige från Ystad i söder till Kiruna i Norr. Största kundkretsen finns i Mälardalen.

Hemsidan byggs och underhålles av en person som från början var en återkommande kund. Alla som säljer har ett gediget motorcykel intresse så provkörningar utföres mycket grundligt.

Utvecklingen av verksamheten fortsätter, vilket snart kommer att visa sig, titta gärna in på hemsidan då och då för att se våra kommande aktiviteter.

Genom brett sortiment och kunnig personal, kan vi förse de flesta med en passande modell.
 
Istället för att tycka att era kunder klagar på nätet och är såå dumma mot stackars er, tycker jag att du ska bemöta kritiken från dom som inte är nöjda istället. Ni kanske tom. skulle kontakta dom för att se vad ni kan hjälpa till. Det inläget som skrivits ovan, tyder på att ni verkar inte särskilt seriösa, utan blir sura om kunder klagar. Berätta istället hur ni ska hjälpa de killar som skrivit inlägg er om att dom känner sig lurade.

Jag väntar med spänning hur ni ska hjälpa dom, bättre chans än så här får ni aldrig att ge företaget ett gott rykte. Alla läsare skulle nog bli grymt imponerade om ni tar ert ansvar.
Ps. Det är kunderna som betalar din lön, din mat, din hyra mm. Därför borde ni ha en lite mer ödmjuk inställning mot dom, när ni skriver på Sveriges största hojforum. Ds.
 
Last edited:
Givetvis så försöker vi lösa problemen med kunden men inte genom att diskutera här på forumet. Vi har kontakten med kunden.




Istället för att tycka att era kunder klagar på nätet och är såå dumma mot stackars er, tycker jag att du ska bemöta kritiken från dom som inte är nöjda istället. Ni kanske tom. skulle kontakta dom för att se vad ni kan hjälpa till. Det inläget som skrivits ovan, tyder på att ni verkar inte särskilt seriösa, utan blir sura om kunder klagar. Berätta istället hur ni ska hjälpa de killar som skrivit inlägg er om att dom känner sig lurade.

Jag väntar med spänning hur ni ska hjälpa dom, bättre chans än så här får ni aldrig att ge företaget ett gott rykte. Alla läsare skulle nog bli grymt imponerade om ni tar ert ansvar.
Ps. Det är kunderna som betalar din lön, din mat, din hyra mm. Därför borde ni ha en lite mer ödmjuk inställning mot dom, när ni skriver på Sveriges största hojforum. Ds.
 
Jag köpte en mc av eurowheels och jag ringde och bad dem beskriva den och de sa att han var lite små repig men annars okej då sa jag okej då köper jag den.När jag fick den leverarad så såg jag att den var sänkt det hadde de inget sagt om det skulle vara paket hållare på den men den saknades.Jag repererade lite små fel ,kedje lås dåligt nitat,motorn stängde inte av sig när man fällde ner stödet.Jag åkte och besikta den 4 mil 3+ grader.Då satt lyset löst men det sa besiktning killen att det fixar du sedan sa han att det var anmärkning på ryckutjämning gummit från en tidigare besiktning alltså hadde de besiktat mc`n och inte fått igenom det sa eurowheels inget till mig om.Jag fick ringa många gånger för att få pakethållaren de skulle ringa tillbaka men ringde aldrig tillslut fick jag den.Sedan tittade jag på hastighet mätaren och det syntes tydligt att den var nyare än varvräknaren och det syntes på mc`n att den hadde gått längre än 2700 mil.Jag är inte direkt missnöjd med mc´n men jag fick en känsla av att eurowheels inte är att lita på.
 
Hej
Det är ju alltid så att inte alla kan vara nöjda men om man inte ens hör av sig till oss innan man gnäller på nätet är det inte så lätt. Vårt telefonnummer är 0581622003



Varför kan man inte ringa oss istället för att när man köpt en hoj här och man inte är nöjd gå ut på internet och gnälla.?!?!?!

Så, för att reda ut vissa frågetecken. Kunder/potentiella kunder har kontaktat er utan svar, alternativt utan att ha blivit kontaktade trots att så hävdats.
Så hur ska kunderna kontakta er, egentligen?

Jag fick ringa många gånger för att få pakethållaren de skulle ringa tillbaka men ringde aldrig

Ungefär?

Endera är mälardalskunder "dumma", eller så är de som andra kunder, försöker först med säljaren, innan de blir lack och delar med sig av erfarenheter på forum.
Välj själv..
 
Last edited:
Eurowheels här hade ni verkligen ett guldtillfälle att bemöte några missnöjda kunder & göra dom glada & få lite gratis reklam istället så valde ni att kalla dom för gnälliga kunder som inte kan lyfta på telefon , BRA JOBBAT.

Har sett era annonser många ggr på blocket & tänkt att er ska man besöka någon gång , men nu näää skulle inte tro det .
 
Försökte tidigare få tag i säljarna på EW ang ett köp av en ny R1:a men ingen returnerade något samtal eller mail, så jag tröttnade till slut och köpte min hoj på annat håll.
Pratade för övrigt med någon kvinnlig säljare som var rätt... "icke trevlig".

Aldrig mer.

Kimmen.
 
En del hojar som vi har som är i nyskick kan det komma en kund och tycka att det va det värsta man sett och efterföljande kunder frågar om den är ny så alla tycker ju olika. Om man kommer och tittar på en hoj som är 10-15 år gammal och förväntar sig att den ska vara som ny är man väl kanske ute och cyklar, en repa finns ju nästan på alla hojar.

Jag har varit o tittat på hoj hos er ett par gånger (gixxers). I annonserna på blocket står ofta (inte alltid) fint skick, men VARJE gång jag varit där (utom en kom jag på) så har det varit tämligen stora skador på lack o kåpor. Sånt ser man direkt och det bör framgå i annonserna.

Vi säljer ca 300 motorcyklar/år och vi har mycket nöjda och återkommande kunder.

Ni kan säkert ha nöjda kunder, det betvivlar jag inte. Ni verkar dock ha fler missnöjda kunder än en firma i allmänhet när man läser om er här och på andra sidor. Var lite mer ärliga i annonserna och lär er att det kan vara värt ett par tusen att göra kunden nöjd eftersom denne då skriver gott om er istället.

Lycka till.
 
Jag köpte min hoj där och nu 22000kr senare i reparationskostnader så är den fortfarande inte pålitlig eller hel.
Topskick stod det i annonsen...

Jag kommer aldrig att handla där igen.
 
köpte min första hoj där. i annonsen stod det som alla verkar säga att den var i jättefint skick. var helt färsk på mc så jag hade egentligen ingen aning. försökte kolla så mkt det gick men tyckte till slut att den var helt ok och jag köpte den.

väl hemma så förtår jag att den varit omkull. repor på motorblock och fotpinnar, kåporna är trasiga på insidan, dvs fästen mm plus en del annat.

varför kan man inte säga det direkt. nästa gång jag ska köpa hoj vet jag ju 10 ggr mer vad jag ska kolla efter - lite svårt att dölja om den gått omkull och skrapmärkena finns kvar.

att säga " ja den har gått omkull men ramen är helt oki osv" vore ju smartare.

nu hade jag tur verkar det som då min kompis tillika verkstadskille har kollat den noga och den är i bra skick.

men lär nog dra mig för att handla där igen. lite för mkt bilskojartypen...
 
Spännande. Inte första gången en representant från en mc-firma ger sig in i en diskussion som rör dom. Inte heller första gången det händer att en representant gör bort sig och sitt företag istället för att vara smarta och vända detta till sin fördel.

Klantiga ordval och billiga ursäkter.
 
Hej
Det är ju alltid så att inte alla kan vara nöjda men om man inte ens hör av sig till oss innan man gnäller på nätet är det inte så lätt. Vårt telefonnummer är 0581622003

En del hojar som vi har som är i nyskick kan det komma en kund och tycka att det va det värsta man sett och efterföljande kunder frågar om den är ny så alla tycker ju olika. Om man kommer och tittar på en hoj som är 10-15 år gammal och förväntar sig att den ska vara som ny är man väl kanske ute och cyklar, en repa finns ju nästan på alla hojar.

Givetvis så händer det att vi får hem hojar som inte är så fina, men så är det väl för alla antar jag.

Vi har hojar från 1990 fram till nu så det klart att det i varierande skick.

Vi lämnar 3 månaders garanti på alla hojar och det brukar vi vara väldigt generösa med även efter garanti tiden.

Varför kan man inte ringa oss istället för att när man köpt en hoj här och man inte är nöjd gå ut på internet och gnälla.?!?!?!

Vi säljer ca 300 motorcyklar/år och vi har mycket nöjda och återkommande kunder.

Att vi importerar vår mc gör vi ingen hemlighet av det står på vår hemsida dessutom heter vi eurowheels.


Eurowheels startade år 2001, med att importera motorcyklar i mindre skala. Vi har sedan arbetat fram ett antal mycket goda kontakter som levererar fina motorcyklar.
Eurowheels levererar numera motorcyklar till hela Sverige från Ystad i söder till Kiruna i Norr. Största kundkretsen finns i Mälardalen.

Hemsidan byggs och underhålles av en person som från början var en återkommande kund. Alla som säljer har ett gediget motorcykel intresse så provkörningar utföres mycket grundligt.

Utvecklingen av verksamheten fortsätter, vilket snart kommer att visa sig, titta gärna in på hemsidan då och då för att se våra kommande aktiviteter.

Genom brett sortiment och kunnig personal, kan vi förse de flesta med en passande modell.

Bla bla...sicken jävla smörja :arsele

Föreslår att du bemödar dig att ta kritiken på allvar istället för att dra e massa säljfloskler. Redan nu har ditt nonchalanta agerande kostat potentiella kunder...hur mycket vill du trassla till det för dig?
:va:va:va
 
Ibland ere bättre att vara tyst och låta folk tro att man e lite korkad än att öppna limpsaxen och bekräfta det.
Aja,jag tror det mesta kommer lösa sig till det bättre. :tummenupp
 
Hej
Det är ju alltid så att inte alla kan vara nöjda men om man inte ens hör av sig till oss innan man gnäller på nätet är det inte så lätt. Vårt telefonnummer är 0581622003

Varför kan man inte ringa oss istället för att när man köpt en hoj här och man inte är nöjd gå ut på internet och gnälla.?!?!?!

Genom brett sortiment och kunnig personal, kan vi förse de flesta med en passande modell.

För det första så lyckas man få kontakt med er blir man bemött som om man var dum i huvudet när man pratar med er.. (sen går det att diskutera vilka som är det egentligen då men :tungan )

Er "kunniga personal" är det ju skrattretande låg kompetens på :gnissla
Hur kan man ens påstå att det sitter "hårda race-stift som dessutom är riktigt slitna" i en cykel som det fortfarande sitter originalstift i från fabrik. Om de bara behagade plocka fram serviceboken så ser man ju ganska snabbt att det står där vilka sorts stift som är original i cykeln. Denna var en GSX 1000R -08.

Sen att det påstås att oljan är helt slut och att det är metall-spån i den känns en aning overkill för att slippa beblanda sig med garantin nå mer då oljan "råkade" vara bytt knappt 200 mil tidigare utan anmärkningar och knappt 200 mil senare även då utan nå som helst anmärkningar på vare sig olja eller att det skulle vara skit i den. :brinnerup

Nu är ju jag dock bara en vanlig kund så jag vet inte, vi kanske bara är allmänt gnälliga av oss och råkar förvänta oss ett bra gjort jobb och seriösa personer på företagen vi anlitar. Det kanske man inte ska göra?! :va

Nej det är nog MÅNGA av oss här inne på sporthoj som aldrig kommer sätta en fot hos er igen och definitiv ALDRIG rekommendera er för våra kompisar, snarare varna för er. :glömdet
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top