Eurosport försvinner från ComHem= Inge Moto GP

Bobby Orr

Viljan är stor, kunnandet mindre......
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6
Från den 1 september försvinner eurosport från basutbudet hos comhem. I stället får man TV4 sport och TV 8. SKANDAL.........
Detta innebär att man inte kan följa slutet på Moto GP, samt en massa annan motorsport.

Har man digitalbox kan man säkert köpa ett paket med massa skitkanaler för att få se Eurosport, och troligen är dessa kanaler sådana som man redan har.

Skriv på en protestlista på följande adress: http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=928

Va trött man blir........

Det e förjävligt! Dock har jag kommit på lösningen för mig; jag ska teckna ett abbonemang med Sky hos farsan nere i Italien men koppla upp skiten här hemma. På så sätt kommer jag att få all motorsport jag kan drömma om här hemma :yoparty

Då missar man ju Dakar. :(

Plus att det brukar gå diverse tävlingar i "timber sports" och liknande på Eurosport.

Har tidigare jobbat på comhem och det enda comhem bryr sig om är $$$ oavsett vad dom annars påstår. Kundtjänst jobben gick ifrån att vara serviceinriktat och att värna om kunden till att vara 50/50 försäljare/kundtjäns,support osv.

Sälj, sälj, sälj, sälj, hjälp kunden. Ungefär så är prioriteringen på det bygget. Inte så konstigt med tanke på vilka som köpte comhem för nått år sen iofs. Har alltid tyckt comhem's basutbud har varit bra, men Eurosport är väl för populärt, så då plockar dom bort den så får folk fixa den digitalt.. blir ju massa mer $$$ för CH då!

Skulle inte även Discovery Mix tas bort?

Jag bor i ett Com Hem anslutet hus, men jag drog ur kontakten och skaffade egen parabol istället.
Jag slipper inte avgiften för grundutbudet ändå, men när jag kollade vad det skulle kosta att ta ett paket som liknar det utbud jag får via parabol så var skillnaden försumbar.

Jag valde att inte ge ComHem en spänn till.

Discovery Mix försvinner även den, men det är ju en egen "comhem kanal" som comhem själv mixar ihop nere i Sthlm. Finns ju ingen officiell disc mix kanal egentligen. Discovery är suveräna kanaler och det är väldigt tråkigt att dom försvinner, men det är som sagt $$$ som sparas in om dom slutar sända Disc mix...

Carlyle Group och Providence Equity Partners köpte Comhem för drygt tio miljarder kronor och dom förväntar sig väl skaplig avkastning på sin investering. Och dom "kunder" som redan har analogt byter nog inte kabeltv leverantör så himla fort. Kostar pengar och kräver lite arbete ibland. Så dom får sina $$$ ändå för kabel-tv kanalerna men dom spar nog in på att byta kanaler, annars hade dom aldrig gjort det!

Och med tanke på att många som bor i CH hus har att välja mellan CH bredband lr ADSL och då brukar det bli CH, jag bor i CH hus men har även tillgång till B2... betalar mindre för mitt 100/10 Mbit än vad CH tar för sitt "medium" 8/1Mbit abb!

Carlyle Group och Providence Equity Partners köpte Comhem för drygt tio miljarder kronor och dom förväntar sig väl skaplig avkastning på sin investering. Och dom "kunder" som redan har analogt byter nog inte kabeltv leverantör så himla fort. Kostar pengar och kräver lite arbete ibland. Så dom får sina $$$ ändå för kabel-tv kanalerna men dom spar nog in på att byta kanaler, annars hade dom aldrig gjort det!

Och med tanke på att många som bor i CH hus har att välja mellan CH bredband lr ADSL och då brukar det bli CH, jag bor i CH hus men har även tillgång till B2... betalar mindre för mitt 100/10 Mbit än vad CH tar för sitt "medium" 8/1Mbit abb!

Nu får jag lust att säga upp allt vad comhem heter - jag är inte nöjd med dom och har inte lust att skapa någon annans förmögenhet heller för den delen...

3072739 Nu får jag lust att säga upp allt vad comhem heter - jag är inte nöjd med dom och har inte lust att skapa någon annans förmögenhet heller för den delen...
Du vet, för att minska på konkurensen så köpte dom ju UPC/Chello, tog över alla deras kunder och ojojoj vad roligt dom hade på kundtjänsten då...

Tyvär så är inte den ena aktören bättre än den andra, alla gör det för $$$. Men det finns dom som är billigare än andra och jag har haft B2 både via ADSL och nu via Lan och det funkar perfa. Vet att det har varit mkt problem tidigare för kunder med routrar och comhems kabelmodem, sånt klarar man sig ifrån nu :D

Nu får jag lust att säga upp allt vad comhem heter - jag är inte nöjd med dom och har inte lust att skapa någon annans förmögenhet heller för den delen...

Samma här, man borde nobba dom asen. Nu går det ju inte längre att använda pirat kort, men det går vist att göra lite andra saker så att man får alla kanaler :tummenupp Måste nog forska i det.

Vafan, får det gå till så här :va förstår de inte hur viktigt det är med Moto Gp?

ärligt? hur kan de välja bort en ren sportkanal för nått tv4 sport trams, garanterat bosse bildoktorn tema på hela skiten :(

TV4 Sport har verkligen en spännande tablå!

12:30 Spelrum
13:00 The world game
14:00 Fotboll: Sylvia-IFK Norrköping
16:00 Spelrum
16:30 Orientering O-ringen
17:00 Ridsport
19:00 Tennis
01:00 Ridsport
02:30 World of badminton

Kommer att sitta klistrad den 2:de September :näsblod

TV4 Sport har verkligen en spännande tablå!

Kommer att sitta klistrad den 2:de September :näsblod

Jag har kanalen ifråga, du måste ha hittat en bra dag!

Jag skulle glatt byta bort den kanalen mot en till kanal som kör tv-shop dygnet runt, eller en till kanal med tv-ptedikningar duygnet runt.
Då skulle man ju IAF inte behöva bli besviken på att det aldrig är något sevärt.

Lite lessen blev jag när Canal Digital la kanal Motors i sportpaketet, för det har jag inte tänkt lägga till, IOFS var det inte mycket på kanal motors som jag "måste" se, det var mera så att det var en kanal som man kunde slå på när som helst och det var sevärt.
(jag blev sjukt beroende av Jet-boat racing medans jag hade kanalen, det enda båtsport jag har ens orkat kolla på)

Flyttade detta till MC-relaterat då det är relaterat till MC-världen (fast i Sverige).

Det underliggande i det här är ju att Comhem vet att många tittar på endast EuroSport och Discovery Mix... eller mycket tid spenderas på dessa kanaler. Resturanger m.fl visar ofta just denna kanal då den har god variation av spänning.

De tvingar folk att betala för att se kanalerna istället för att utföra en god service av tv-kanaler till en nöjd kundgrupp.

Pengar före god service... det är girigt.

Det är ju den enda kanal jag kollar på! Helvete. Hur kollar man på motoGP på internet?

Det e förjävligt! Dock har jag kommit på lösningen för mig; jag ska teckna ett abbonemang med Sky hos farsan nere i Italien men koppla upp skiten här hemma. På så sätt kommer jag att få all motorsport jag kan drömma om här hemma :yoparty
Kan man göra så? Berätta gärna mer om hur man bär sig åt för att "koppla upp skiten härhemma".

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph