Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är i USA... Hojarna är strypta, så detta testet säger ju inte ett skit egentligen =/
Hojarna är inte strypta!, tror du själv en strypt s1000rr skulle göra 9.95sec på 402m??
nån som vet om dom kommer göra en 600 dito?
skulle vara jävligt kul att se hur nya MV'n står sig, sjukt sugen på en sån faktiskt, top-nya-hojen 2012 i min mening!
(panigalen är också läcker men på tok för dyr, du får 2st MVs för det priset!)
Anledningen till att folk kör twins är just för att de vill ha en twin och allt det grymma som följer med (maffigt mellanregister) osv. Nu har ju flera testare klagat på mellanregistret på Panigalen, och på topp har den ingen chans mot BMW:en. Så vad har Ducati lyckats med? De har byggt en motor som är en kompromiss mellan en 2 och 4-cylindrig hoj och jag gillar det inte!
Den handlar om brand identity. Ducatis varumärke är starkt kopplat till twins. Alltså ligger det i linje att fortsätta tillverka twins så länge de är konkurrenskraftiga. Dessutom så är ju "Ducati sound" välkänt. Man både hör och ser när en Ducati dyker upp. Så ur ett mer säljmässigt perspektiv vore det en rätt korkad idé att byta ut 2 cylindriga motorerna.
Jag misstänker också att man valt att satsa på hästkrafter ur ett säljperspektiv, just för att antalet hästar på pappret säljer.
De tester jag har läst säger att insprutningen är för ryckig och överkänslig. Motorkaraktären behöver finslipas (kasst mellanregister), har dock mer effekt på toppen än daytonan men då snackar vi någon/några hästar.
Chassiemässigt så gillar väl de flesta känslan på bana, men har inte varit snabbast i ett enda test som jag läst. 675R slår den! MV:en hamnar någonstans i mitten i testerna när det gäller bantider.
Vill du ha MV:en för att den är snygg och låter gött - köp. Vill du ha MV:en för att det är den bästa och snabbaste hojen, köp Daytonan![]()
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|