Europe - vilka jävla töntar

Markus skrev:
Lär ju knappast Joey Tempest hålla med om. De är ju minst lika stora nu som då. :rolleyes:
De är inte lika stora nu som då men de ä rbetydligt större än vad folk i gemen vet om.
Själv tackade jag nej till att jobba med dem som production manager för jag hade annat för mig men jag känner delar av crewet och Joey Tempest är inte den med störst ego i orginaluppsättningen.

Gustav O skrev:
De är inte lika stora nu som då men de ä rbetydligt större än vad folk i gemen vet om.
Själv tackade jag nej till att jobba med dem som production manager för jag hade annat för mig men jag känner delar av crewet och Joey Tempest är inte den med störst ego i orginaluppsättningen.

Nä det måste väl ändå vara John Norum? Han ska vara ett riktigt arsle....

Chris Ash skrev:
Nä det måste väl ändå vara John Norum? Han ska vara ett riktigt arsle....
Rätt gissat!
Hans gitarrtekniker måste bära hans väskor in på hotellrummmet, om Norum vill äta kl 03:00 så ringer han till teknikern som måste följa med även om han sover. etc. :D

Gustav O skrev:
Rätt gissat!
Hans gitarrtekniker måste bära hans väskor in på hotellrummmet, om Norum vill äta kl 03:00 så ringer han till teknikern som måste följa med även om han sover. etc. :D

Oj vad ditt svar ger upphov till många nya frågor:

1. Varför vill någon ha en gitarrtekniker till nattmatssällskap?
2. Är inte John Norum ihop med sin syrra Tone Norum?
3. Vad tjänar John Norum pengar på?
4. Är det kutym att ha en gitarrtekniker om man är jitar-ist?

fy fan

Markus skrev:
Oj vad ditt svar ger upphov till många nya frågor:

1. Varför vill någon ha en gitarrtekniker till nattmatssällskap?
2. Är inte John Norum ihop med sin syrra Tone Norum?
3. Vad tjänar John Norum pengar på?
4. Är det kutym att ha en gitarrtekniker om man är jitar-ist?

fy fan
1. För att man inte klarar av något på egen hand?
2. Vet ej.
3. Musik. Har du skrivit låtar som sålt så mycket som han har gjort och du inte dabbat dig helt och signat allt till en girig manager tjänar du pengar. Dessutom är han stor i Japan och där kan man fortfarande hämta hem en hel del deg.
4. Beroende på hur stor man är. Ja.

Angående tjäna pengar så drar Benny Andersson in mellan 50 och 60 miljoner kr per år enbart i STIM intäkter, dvs pengar han får för att hans musik spelas på radio, TV, scne, musickaler etc över hela världen.

Gustav O skrev:
Angående tjäna pengar så drar Benny Andersson in mellan 50 och 60 miljoner kr per år enbart i STIM intäkter, dvs pengar han får för att hans musik spelas på radio, TV, scne, musickaler etc över hela världen.

men han e ju folk tjär. :kocko
kan inte jemn föras med svin som tjenar pengar som vallenberj eller percu barnvik
ja tyker benny och eva dal gren ska va rika. :machinegu

Markus skrev:
Du är nog inte unik är jag rädd för.
Nu fick du mig att börja tänka på percy tårar när ceasar erkänner gråtande att han gillar fan joey tempest, tycker hans nya platta är svinbra. :rofl

honkiie skrev:
Nu fick du mig att börja tänka på percy tårar när ceasar erkänner gråtande att han gillar fan joey tempest, tycker hans nya platta är svinbra. :rofl
Öh va? Vilket avsnitt är det? Vem gör sketchen?

/Noll Koll

EDIT:
Expressen Fredag, just det! :D

Gustav O skrev:

Host host...john norum.host..host :hihi
Edit..ojoj..skulle scrollat ner o kollat :4skrika

Markus skrev:
Lär ju knappast Joey Tempest hålla med om. De är ju minst lika stora nu som då. :rolleyes:

Dom var stora, idag är dom inte alls samma grej längre! Så för att inte bli besviken undviker jag dem som dom är idag.
Det var helt klart bättre förr. :tuttar

By the way, vad grundar han deras storhet idag på?
Är det inte lite gubbvarning på dem nu?

Edit: Efter att ha läst sista delen av tråden så har jag fattat att dom tydligen är stora fortfarande. Mer kvantité än kvalité kanske... :va

Last edited:
RocketQueen skrev:
Dom var stora, idag är dom inte alls samma grej längre! Så för att inte bli besviken undviker jag dem som dom är idag.
Det var helt klart bättre förr. :tuttar

By the way, vad grundar han deras storhet idag på?
Är det inte lite gubbvarning på dem nu?

Edit: Efter att ha läst sista delen av tråden så har jag fattat att dom tydligen är stora fortfarande. Mer kvantité än kvalité kanske... :va

De är bra fortfarande..inte samma slags rock. Hårdare än förr, mera som deras tidigare musik. Det är en helt annan stil på hela grejen...men det är fortf Europe..utan allt arena rock pudel tjafs.
Klart att det hade varit ace att se dem under storhets tiden men det duger fint nu med!
Om det är gubbvarning så rockar gubbarna fortfarande :yoparty

Min hörsel är för alltid förstörd efter att ha jobbat med 2 dårar som lirade Yngve på stereon varje jevla dag i 8 timmar konstant. :zpy

Martin skrev:
Min hörsel är för alltid förstörd efter att ha jobbat med 2 dårar som lirade Yngve på stereon varje jevla dag i 8 timmar konstant. :zpy

Yngve Malmsten? Herregud, han påstår sig väl också vara både duktig och "stor"? :rofl
Han platsar ungefär på samma lista som Mr Big och de som gjorde "Bye Bye Johnny" eller vad den hette.

Markus skrev:
Yngve Malmsten? Herregud, han påstår sig väl också vara både duktig och "stor"? :rofl
Säga vad man vill om Yngwie men han tjänar fortfarande mer pengar än vad du gör. :blah

Det finns så oerhört många marknader att spela på för artister även om de inte är heta i Sverige. Sverige är extremt trendkänsligt och är man ute här behöver man inte vara det övar hela världen.

Markus skrev:
Han platsar ungefär på samma lista som Mr Big och de som gjorde "Bye Bye Johnny" eller vad den hette.
Stor är han ju, fast mest fysiskt, som en sugga ungefär.
Europe har ju alltid varit mesar dessutom, ska dom vara hårdrockare så kan dom väl åtminstonde vara just hårda

-edit- Pudelrock är satans påfund :mad:

Markus skrev:

To ve white you hette den om de samma mr big, men de e inte samma kategori.. yngve e grym på gittar men allt annat är kasst.

Gustav O skrev:
Säga vad man vill om Yngwie men han tjänar fortfarande mer pengar än vad du gör. :blah

Det finns så oerhört många marknader att spela på för artister även om de inte är heta i Sverige. Sverige är extremt trendkänsligt och är man ute här behöver man inte vara det övar hela världen.

Sydamerika, Ryssland och Japan, där är Yngwie stor. Marknader som får Sverige att framstå som futtigt.

Han var en av de som åkte över och spelade i Sovjetunionen under kommunismen. (Uriah Heep och Motley Crue var två andra) och det ryktas att hans "Trilogy" har sålt miljonupplagor bara i Ryssland.

Internationellt är tillhör både Europe och Yngwie de mest kända svenska artisterna.

Vad gäller Yngwies duktighet så har Zakk Wylde sammanfattat det rätt bra.

"He may be an arsehole but he's the fuckin Pavarotti of guitar playin, ya know what i mean?"

Markus skrev:

"Bye Bye Johnny" är Return. Svinbra, precis som Europe.

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...