Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Kan stöta sig med icke kristna
http://www.dn.se/nyheter/varlden/europadomstol-mot-krucifix-i-skolor-1.987853
http://www.dn.se/nyheter/varlden/europadomstol-mot-krucifix-i-skolor-1.987853
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Påven lär bannlysa EU.![]()
Fascinerad över att de lyckats bestämma över Italien, de lär inte vara glada.
En "uppmaning" är knappast synonymt med att "bestämma över". Likväl, ställs krav på andra religioner är det väl närmast hyckleri att inte acceptera att andra ställer motsvarande krav på kristendomen.
En "uppmaning" är knappast synonymt med att "bestämma över". Likväl, ställs krav på andra religioner är det väl närmast hyckleri att inte acceptera att andra ställer motsvarande krav på kristendomen.
Jag anser att skolans uppgift är att undervisa om olika religioner och beskriva vad de står för utan att favorisera någon speciell religion.
Beslutet i sig tycker jag är rätt. Jag anser att skolans uppgift är att undervisa om olika religioner och beskriva vad de står för utan att favorisera någon speciell religion. Favorisera kan man göra i kyrkor, moskeer, tempel, synagogor o.s.v
Tidigare behövdes ingen religionsundervisning i Sverige, med rosengård och andra fenomen så kanske det behövs.
Hur menar du nu?
Menar du att religionsundervisningen var onödig "tidigare" eftersom vi alla
satt hemma och tittade på Saltkråkan och aldrig kom i kontakt
med ytisar (vilket är helt fel).?
Eller menar du att den inte fanns alls (vilket är helt fel)?
Flyttade och bytte stad och skola när jag var mindre. Fick en chock när jag möttes av morgonbön/psalm varje morgon i den nya klassen. Vi pratar om en fullt normal kommunal skola med en gammal lärare från 1800- talets mitt. Man hade ju hört talas om sina föräldrars skolgång och detta måste ha varit väldigt likt. Skillnaden var att vi var inne på 90- talet.
Jönköping?

Flyttade och bytte stad och skola när jag var mindre. Fick en chock när jag möttes av morgonbön/psalm varje morgon i den nya klassen. Vi pratar om en fullt normal kommunal skola med en gammal lärare från 1800- talets mitt. Man hade ju hört talas om sina föräldrars skolgång och detta måste ha varit väldigt likt. Skillnaden var att vi var inne på 90- talet.
Jag undrar om vi inte hade en med annan religiös bakgrund som fick lämna klassrummet under morgonbönen.
Undra om det hade varit tillåtet idag?
OMG, är det möjligt?
Vet inte årskurs du gick i men att ungarna fann sig i det är otroligt.
Jönköping?
Flyttade från Norrland till Skåne, närmare bestämt Helsingborg. Gick i tredje klass och bör ha varit 10 år gammal.

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |