Europa-pallar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Fick en leverans på två Europa-pallar med krage i förrgår och vet nu inte vad jag ska göra av dessa. Kastar man dem på tippen? Får man något betalt för dem? Lämnar man? Hämtar någon. Var?

:confused:

Bifogat

• pallkrage_helpall.jpg
    pallkrage_helpall.jpg
    5.7 KB · Visningar: 6,165
Fick en leverans på två Europa-pallar med krage i förrgår och vet nu inte vad jag ska göra av dessa. Kastar man dem på tippen? Får man något betalt för dem? Lämnar man? Hämtar någon. Var?

:confused:

Emballage är leverantören skyldig att ta tillbaka. Annars finns det företag som köper begagnade lastpallar och kragar, tror man får 40 kr för en felfri sk A-pall och mindre för lägre kvaliteter. Kolla internet eller telefonkatalogen.

Det går att elda med dem, brinner bra med lite tändvätska.

Eller så lämnar man den utanför firman så kommer det någon och tar den under lördag/söndag natten.

Behöver man den igen så kan man köpa tillbaka den via någon pallfirma.

Det är i varje fall det funkar i Sthlms-trakten.
:D

Kanske om den har tio pallkragar;)

ööh?

Nej för en vanlig jävla eu-pall utan kragar...

O sånadär svarta plastpallar får man över 200 spänn för...

Eller så lämnar man den utanför firman så kommer det någon och tar den under lördag/söndag natten.

Behöver man den igen så kan man köpa tillbaka den via någon pallfirma.

Det är i varje fall det funkar i Sthlms-trakten.
:D

Så funkar de även här i Örebrotrakten :gnissla
Ett jävla gissel att ta fast dedär jävlarna...

Last edited:
Du får 100 SEK för kragen dock har jag aldrig hört 150 SEK för en pall

Vad jag har fått veta på mitt jobb kostar EUR pallar 90 kronor/st och pallkragar 35 kronor/st..
Jag tror inte att någon firma kommer och hämtar två pallar. Men tar du ofta emot gods så hör med firman som ska komma och lämna nästa leverans om de är intresserade av att köpa pallarna.:tummenupp

Det låter ju jättebra! Kan jag få namnet på företaget som betalar 150 kr / lastpall?

:rolleyes:

pallinvest... men har du bara två pall är dom nog måttligt intresserade

å dom e inte värda 150.. snarare 100 om den är felfri

Emballage är leverantören skyldig att ta tillbaka. Annars finns det företag som köper begagnade lastpallar och kragar, tror man får 40 kr för en felfri sk A-pall och mindre för lägre kvaliteter. Kolla internet eller telefonkatalogen.
Sökte en stund på eniro.se efter någon som skulle betala för dem. Dessa företag går ju hem löjligt tidigt på eftermiddagen och svarade inte halv fem. Jag ville bara bli av med eländet (kunde ju inte stå och skräpa på trottoaren) och körde dem till ett industriområde på vägen hem.

:tomten

att oka runt o sno pall e bland de mest lettfortjenta pengar ja kan komma po..o ja gor va ja kan for att de som gor de inte ska lyckas :D .. 1500 skattefritt per natt utan direkt anstrengning...vore man halvt kriminell sa ja tack..

Eu-pall får du runt 150 spänn för...

Du får inte 150 kronor per pall nånstans. Priset är 95 kr om du köper, 40-50 om du säljer. Har både köpt och sålt pall vid ett flertal tillfällen. Kan du sälja för 150 kr per pall så kan jag sälja till dej för 125 per pall så gör du en lätt vinst på 25/pall utan att anstränga dej. Är volymen tillräckligt stor så bjuder jag på frakten hem till din dörr:tummenupp

Du får inte 150 kronor per pall nånstans. Priset är 95 kr om du köper, 40-50 om du säljer. Har både köpt och sålt pall vid ett flertal tillfällen. Kan du sälja för 150 kr per pall så kan jag sälja till dej för 125 per pall så gör du en lätt vinst på 25/pall utan att anstränga dej. Är volymen tillräckligt stor så bjuder jag på frakten hem till din dörr:tummenupp
Stämmer bra.

I min ungdom stod jag och spikade/reparerade pall, ett riktigt finjobb. :arsele

aja okey, jag vet inte 100%, men nu har vi fått bud på allt mellan 40-150 spänn o jag utgår bara från det ca pris jag har hört att palltjuvarna får för sina pallar.
Nån sa att han själv visste att de går att sälja för 120-150 o andra säger 40-50.
Om de nu e 40-50 spänn så kan ja bara skratta ännu mer åt de som åker runt o "pallar pallar", heh sikken ordvits :D

hörde på jobbet att vi får betala 100 kr för varje pall som vi inte byter lika. men det kan ju vara med frakt oxå.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025